بازدید 8189
۹

استاندار خوزستان: جوانان بمانند و شهر را نگه دارند

کد خبر: ۸۸۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 06 April 2019

استاندار خوزستان گفت: خروجی سد کرخه با توجه به ورودی آن تنظیم می‌شود و هم‌اکنون به طور متوسط خروجی آب به ۲۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه رسیده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، استاندار خوزستان ساعتی پیش در گفت‌وگو با شبکه خبر سیما اظهار کرد: خروجی سد کرخه با توجه به ورودی آن تنظیم می‌شود و خوشبختانه یا یا متاسفانه هیچ تغییری نکرده و همچنان بالا است.

وی افزود: ظرفیت سدکرخه هم به تراز نهایی نزدیک می‌شود و راهی جز این نداشتیم که لااقل خروجی را معادل آورد ورودی کنیم تا بتوانیم سد را به همین وضعیت نگه داریم.

استاندار خوزستان گفت: اگر به تراز نهایی برسیم و سیلاب دیگری باشد، هر مقدار که ورودی داشته باشیم به همان مقدار هم خروجی خواهیم داشت، که این اثرات بسیار زیانبار و غیرقابل پیش‌بینی برای پایین دست خواهد داشت.

وی افزود: به همین علت ما نهایت انعطاف را نشان داده‌ایم و راهی جز این نداشتیم که خروجی را به ۲۴۰۰ مترمکعب برثانیه کنیم و تلاش می‌کنیم که شرایط فعلا در همین وضعیت نگه داریم تا بعد اگر ورودی کاهش پیدا کرد، بتوانیم یک ظرفیت خالی برای سیلاب‌های بعدی ایجاد و پس از آن به تدریج خروجی را کاهش دهیم.

شریعتی گفت: روستاهای پایین دستی در شهرهای شوش، حمیدیه و دشت‌آزادگان را تخلیه کرده‌ایم و اعلام کردیم که بستان را هم تخلیه کنند و همچنین هم‌اکنون جلسه شورای تامین استان در حال برگزاری است.

وی افزود: اعلام خطر و آماده باش برای شهرستان های حمیدیه سوسنگرد انجام شده و تا چند ساعت آینده برای سوسنگرد و حمیدیه هم تصمیم‌گیری خواهیم کرد، چون با توجه به عدم افت ورودی و خروجی بالا که مستمر بوده و دو هزار متر مکعب بر ثانیه چند روز ادامه داشته و مجبور شدیم به ۲۴۰۰ مکعب بر ثانیه برسانیم .

استاندار خوزستان در پایان گفت: در چند ساعت آینده برای حمیدیه و سوسنگرد تصمیم گیری خواهیم کرد.

استاندار خوزستان: خبر تخلیه ۴ شهر صحت دارد/ جوانان بمانند و شهر را نگه دارند

- بامداد شنبه هفدهم فرودیماه، پس از اتمام جلسه مدیریت بحران استان خوزستان، شریعتی استاندار خوزستان ضمن تائید و اعلام رسمی خبر تخلیه ۴ شهر سوسنگرد، حمیدیه‌، بستان و رفیع گفت: تخلیه این شهرها از افراد مسن و کودکان مدنظر ماست و مردم عزیز توجه داشته باشند که جوانان برای کمک به شهر خود و شهروندان، در این شهرها باقی بمانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
این که گفته شده و میشود که سدسازی در خوزستان نعمت است حرف بسیار غلطی است چون اگر این سدهای اضافی ساخته نمیشدند مردم مانند دهه های گذشته خود میدانستند چه زمانی و چه میزان سیل می اید و میدانستند چگونه در برابر سیل از خانه و اموال خود چگونه محافظت کنند و غافلگیر نمیشدند و هیچگاه گرد و خاک و ریزگرد و الودگی هوا نداشتیم و خوزستان جلگه سرسبز و حاصلخیز باقی می ماند....از این همه مدیریت غلط در کشور بخصوص استان نفت خیز خوزستان بسیار نگران هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
بله حرفتون تا حدودی معقولانست.متاسفانه خشکاندن تالاب هور العظیم برای استخراج نفت ضربه بزرگی به خوزستان به سبب گردوغباروارد کرد.نفت زمانی ارزش داره که سودش برای مردم باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
عزيزم اگه اين سدها نبودن از خوزستان الان فقط اسمش مونده بود.تخصص نداري حرف نزني بهتره
مسوولان بروند خارج از کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
بله جوانان بمانند وشهرها رو حفظ کنند البته که می مانند و البته که مجبورن بمانند چون اگر آب زندگیشون رو بگیره با5ملیون تومان وام چکار میتونند بکنند؟؟؟
باتوجه به عدم پرداخت خسارات سیل95 اعتمادی ندارن که الان هم کمکی بشوم بشه پس مجبورن بمونند ونیازی به گفتن شما نبود
جالبه جوانها الان نیازن اما وقتی برای بیکاریشون مراجعه میکنن به ادارات وشرکتها کسی توجهی بشون نمی کنه
اقاجان این سد کرخه احتیاج به سد تنظیمی دیگر دارد که درپایین دست باید احداث شود تا بتواند این سیلابها را مجداد تنظیم کرد مانند سد تنظیمی دز که در پایین دست ونزدیک شهر دزفول بر روی رودخانه دز انجام شده البته دزفول از یک مزیت دیگربرخوردار است که از سطح رودخانه 50 متربالا تر است واز افزایش خروجی سدها در امان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
داره عزیزم یه سد تنظیمی چندکیلومتر پایینترشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
عزيزم از نظرتون معلومه كارشناس تخصصي اين بخش نيستيد. اولا سد كرخه سد تنظيمي پاي پل رو داره
دوما سد تنظيمي فقط براي تنظيم آب براي نيروگاه است اين سيل عظيم فراتر از ظرفيت يك سد تنظيمي است.
سيل اخير سيلاب 1000 ساله سد كرخه محسوب ميشه يعني هر 1000 سال يكبار چنين آوردي وارد مخزن سد كرخه ميشه كه رقم بسيار بزرگي است.
منتها دليل اين سيلاب عدم رعايت حريم رودخانه و اشغال بخشي از مسير سيلابي رودخانه است كه وارد منازل و ابنيه شده است.سد به خوبي داره تخليه سيل را انجام مي دهد اين پايين دست است كه مشكل داره
خداوند اجر بی پایان به بانیان ساخت کرخه بدهد ضمن حفظ جان صدها نفر از ضرر هزارها میلیاردی جلوگیری کردند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها