بازدید 17268
۱

جزئیات بیمه تکمیلی کشاورزان، روستائیان و عشایر

کد خبر: ۸۸۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶ 06 April 2019
مدیر عامل صندوق بیمه‌های اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر گفت: ۱۴۰ هزار نفر بیمه شده جدید از روستائیان در چند ماه گذشته تحت پوشش بیمه روستائیان عشایر و کشاورزان قرار گرفته اند. 

به گزارش میران، مهدی واعظ مهدوی درباره جزئیات بیمه تکمیلی روستائیان و عشایر اظهار کرد: در مراجعات اخیر خواسته روستائیان برای بیمه تکمیلی زیاد شده است و افراد متقاضی پرداخت حق بیمه بیشتر و در ازای آن دریافت خدمات بیشتری از بیمه هستند.

۱۴۰ هزار نفر بیمه شده جدید تحت پوشش قرار گرفتند

مدیر عامل صندوق بیمه‌های اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر در ادامه افزود: ۱۴۰ هزار نفر بیمه شده جدید از روستائیان در چند ماه گذشته تحت پوشش بیمه روستائیان عشایر و کشاورزان قرار گرفته اند.

مهدوی در ادامه با بیان اینکه میانگین سن برای بیمه شدگان ۳۶ سال تا ۶۵ سال است افزود: این افراد باید صبر کنند تا به سن ۶۵ سالگی برسند و سپس از خدمات بیمه برخوردار شوند. حدود ۸۵۰ هزار نفر بیمه شده داریم که بیمه خود را تمدید کردند. یک میلیون نفر بیمه تمدید کردند و یک میلیون ۸۰۰ نفر داریم که تمدید نمی‌کنند. ولی این افراد باید توجه کنند که استمرا بیمه پردازی بسیار مهم است.

۹۳ هزار بازنشته مستمری بگیر

وی درباره میزان بیمه شدگان روستائیان و عشایر گفت: در حال حاضر ۹۳ هزار بازنشته مستمری بگیر تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر داریم.

مهدوی در ادامه بیان کرد: دولت سهم کارفرمایی روستائیان را می‌پردازد و روستائیان فقط سهم بیمه شدده را می‌پردازند. ماهیانه ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان این مبلغ بیمه پردازی متفاوت است و مابقی آن توسط دولت تامین اعتبار می‌شود.

مهدوی درباره شرایط استفاده از بیمه تکمیلی گفت: بسته‌های متعددی در بیمه تکمیلی ارائه شده و اگر مجوز‌های لازم را دریافت کنیم این بسته‌ها بر حسب قدرت پرداخت و حسب تمایل اشخاص به آن‌ها ارائه می‌شود و محدودیتی برای اشخاص نخواهیم داشت. این بسته‌ها هنوز تکمیل و ارائه نشده، ولی به محض نهایی شدن یعنی در سال آینده قابل ارائه خواهد بود و منتظر طی روند قانونی و اخذ مصوبات هستیم. امیدواریم در سه ماهه اول سال آینده این بیمه‌ها عملیاتی شود.

مدیر عامل صندوق بیمه‌های اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر درباره شرایط بیمه پایه اظهار کرد: بیمه پایه بین ۱۸ تا ۵۰ سال بیمه می‌شوند، ولی سعی می‌کنیم در بیمه تکمیلی از این محدودیت سن عبور کنیم.

وی در ادامه افزود: با همکاری با نهاد‌های مختلف سرپرستان خانوار‌های روستایی ۱۸ تا ۵۰ ساله را شناسایی کردیم و از این لیست کسانی که بیمه هستند از لیست خارج کردیم و بیمه شدگن خود صندوق را نیز کنار گذشتیم و جمعیت باقی مانده ۲ میلیون ۲۰ هزار خانوار روستایی و عشایر شدند که هیچ بیمه‌ای ندارند و در برابر حوادث و نواسات آسیب پذیر و بدون هیچگونه پشتوانه‌ای هستند.

مهدوی در ادامه با بیان اینکه هدفامان این است که به پوشش ۲ میلیون و ۲۰ هزار خانوار برسیم افزود: جز سرپرستان خانور بقیه هم می‌توانند بیمه شوند، ولی هدف اصلی ما سرپرستان خانوار هستند.

وی افزود: کد پستی این ۲ ملیون ۲ هزار به تفکیک استان‌ها استخراج و اعلام شده است.

مدیر عامل صندوق بیمه‌های اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر بیان کرد: هزار ۸۰۰ کارگزر فعال در کشور داریم که مناطق مختلف را پوشش می‌دهند. ماموریت پوشش بیمه‌ای ۲ ملیون و ۲۰ خانوار به هزار ۸۰۰ کارگزار واگذار می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: اقبال بیمه شدگان بسیار افزایش یافتته است. در طول سال ۹۸ گام بلندی برای بیمه این افراد انجام خواهیم داد. این پوشش باید تا پایان دولت کنونی انجام شود. اکثر موارد روستائیان از بیمه تکمیلی اطلاعی ندارند.

وی در ادامه با بیان اینکه متولدین سال ۴۷ باید برای بیمه شدن عجله کنند گفت: چون از سال بعد این افراد ۵۱ ساله می‌شوند و دیگر نمی‌توانند تحت پوشش بیمه روستائیان، عشایر و کشاورزان قرار بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام خسته نباشیدامکانش هست سالیانه مبلغی صندوق بیمه روستاییان بیشتربگیره هم زودتربازنشت کنه هم دفترچه تامین اجتمایی داشته باشه بتوانیم دربیمارستانهاخدایی نکرده عمل جراحی هرچی درمان کنیم مثل بیمه قالی بافی کارگران ساختمانی ممنون بفکرکشاورزان بدبخت باشیدانتظارانتظارمیشه پاییزاگه محصولت خوب باشه منظورسال پربرکت ارزان میخرندسالی هم که محصولت تگرطوفان امده همچین گران میشودکه نداری بفروشی ازکشاورزبدبخترخودشه همه چیزش بابقیه فرق میکنه بیمه اش زندگیش خانه اش موتورش لباسش قیافش چیبگم بفکرکشاورزان زحمتکش باشیدخداازشماهاراضی باشدتمام
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی