بازدید 4921

بشار اسد: حوادث ونزوئلا شبیه سوریه است

کد خبر: ۸۸۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ 04 April 2019

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز پنجشنبه تاکید کرد که حوادث ونزوئلا مشابه حوادثی بوده که در سوریه رخ داد و هدف آن تحمیل سلطه غرب بر کشور‌های جهان و سلب حاکمیت آن‌ها است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، اسد در دیدار با «خورخه آریاسا» وزیر خارجه ونزوئلا افزود: غربی‌ها با این اقدام‌ها قوانین بین المللی را در معرض خطر قرار داده و مبانی منشور سازمان ملل را زیر پا می‌گذارند که بر حق حاکمیت و تعیین سرنوشت همه کشور‌ها تاکید دارد.

رئیس جمهوری سوریه یادآورشد که سیاست بعضی از کشور‌های غربی و آمریکا در حوادث ونزوئلا و دخالت وقیحانه در امور داخلی و محاصره و تحریم این کشور روشی بوده که آن‌ها برای تسلیم همه کشور‌هایی که دارای موضع مخالف هستند، به کار گرفته می‌شود.

اسد همچنین براهمیت سند روابط بین دو کشور و ضرورت حمایت بیشتر از آن برای محافظت از منافع دمشق و کاراکاس تاکید کرد.

وزیر خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار وضعیت فعلی کشورش و تحولات این کشور را برای تشریح کرد.

آریاسا همچنین از موضع گیری‌های سوریه برای حمایت از دولت کاراکاس در این اوضاع بحرانی تقدیر و تاکید کرد که همان دشمنانی که برای ایجاد جنگ و آشوب در سوریه دست به کار شدند برای ونزوئلا نیز فعالند.

وی توضیح داد: حوادثی که در ونزوئلا رخ داد یکی از تلاش‌های مستمر آمریکا در سال‌های اخیر برای تحمیل سلطه به حاکمیت مستقل و تسلط بر منابع این کشور بوده است.

آریاسا افزود: کشور‌هایی که برای افزایش تنش در ونزوئلا تلاش کردند دچار خطای محاسباتی در قدرت ملت ما شدند.

وزیرخارجه ونزوئلا تصریح کرد:ملت ما ثابت کرد که توانایی مقاومت و دفاع از خود و محافظت از امنیت و ثبات کشورشان را در برابر نقشه‌های خارجی دارد.

آریاسا پیش از سفر به سوریه از لبنان دیدار و با مقام‌های این کشور همچون میشل عون رئیس جمهوری دیدار و گفتگو کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار