بازدید 10761
عضو کمیسیون اقتصادی در گفت وگو با «تابناک»؛

مردم بین دعوای مجلس و دولت قربانی شده اند!

بسیاری از مردم بر این باورند که یکی از عوامل رسیدن به شرایط موجود، نظارت ناکافی بر نهادهای اجرایی بوده و در واقع نبود عوامل بازدارنده، باعث شده تا با بحران اقتصادی و معیشتی روبه رو شویم. یکی از نهادهایی هم که بیش از همه در معرض این اتهام قرار دارد، مجلس شورای اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴ 04 April 2019

بسیاری از مردم بر این باورند که یکی از عوامل رسیدن به شرایط موجود، نظارت ناکافی بر نهادهای اجرایی بوده و در واقع نبود عوامل بازدارنده، باعث شده تا با بحران اقتصادی و معیشتی روبه رو شویم. یکی از نهادهایی هم که بیش از همه در معرض این اتهام قرار دارد، مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش «تابناک»؛ برخی اعتقاد دارند مجلس نتوانسته به وظیفه اصلی خود عمل کند و در واقع می گویند، نمایندگان با رفتارهایی که از خود نشان داده اند، این تصور را ایجاد کرده اند که تنها به فکر منافع خود و جمع آوری رأی برای دور بعد هستند و منافع ملی را در اولویت های بعدی قرار داده اند.

اما اغلب نمایندگان ملی چنین اعتقادی ندارند. به اعتقاد آنان، وظایف و مسئولیت ها در کشور به درستی تعریف نشده و درهم‌تنیدگی نهادها باعث شده تا هیچ کس وظیفه خود را به درستی انجام ندهد و همین عوامل باعث شده است تا کشور به این وضعیت دچار شود.

محمد حسن نژاد در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: بزرگترین مشکل کشور ما در همه زمینه‌ها که شامل نظارت، اجرا و و ... می شود ناشی از آدرس های غلطی است که به مردم می دهیم. برای مثال یک نفر گران فروشی و یا فرد دیگری دزدی می کند؛ به جای اینکه مقصر را بگیرند، می گویند فلان نماینده کجاست؟

بیشتر بخوانید

وی در ادامه گفت: این همان آدرس غلط است، چرا که باعث می شود تا فرد خاطی به حاشیه امن برود، نماینده که نمی تواند به بقالی بگوید گران فروشی نکند. برخی نهادها و اداراتی هم که متولی این کار هستند، یا به هر طریقی با موضوع ارتباط دارند، موضوع را به سمت نماینده ها سوق می دهند تا خودشان را راحت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی افزود: این مثل آن است که طرف از جایی دزدی می کند. به جای اینکه دزد را بگیرند، می گویند چرا دیوار کوتاه است یا چرا پلیس دیر آمده و یا هزاران مورد دیگر؛ اما کسی با دزد کاری ندارد. وظیفه دولت اجرای قانون است، ولی خود را کنار کشیده و قوانین را اجرا نمی کند و ما هم یقه مجلس را چسبیده ایم.

وی گفت: وقتی نماینده ای هم اعتراض می کند، انگ سیاسی یا چند اتهام به وی می زنند و نمی گذارند به کار خود ادامه دهد و خلاصه به یک روشی دهان او را می بندند. نماینده تذکر می دهد، می گویند برای رأی است؛ تذکر نمی دهد می گویند چرا به مجلس آمده است؛ سؤال می کند، می گویند خواسته شخصی دارند!
آنها این وسط گیر افتاده اند، چند وقت پیش رفته بودم به یک روستایی، روستائیان می گفتند که راه چاله دارد، وقتی گفتم که به من مربوط نیست و اداره راه باید رسیدگی کند، مردم ناراحت شده اند که چرا رسیدگی نمی کنی.

این نماینده در ادامه یادآور شد: متأسفانه فرهنگ مطالبه گری در کشور ما ضعیف است و ما هنوز نمی دانیم از چه کسی چه چیزی را بخواهیم. برخی فکر می کنند که وقتی گفته می شود مجلس ناظر امور است؛ به این معنا که مجلس فضول همه امور است. هر کس هر جا کار خطایی انجام می دهد، یقه نماینده را می گیرند.

وی در پاسخ به این که آیا نمایندگان در ایجاد چنین تفکری سهیم نیستند و یا اینکه هیچ نماینده ای کار خطایی را نکرده است، گفت: به هر حال نماینده ها هم انسان هستند و ممکن است خطاهایی هم داشته باشند؛ اما ما آنقدر کارهای جور و واجور از نماینده ها خواسته ایم که مسیر کار نمایندگی را عوض کرده ایم.

دولت هم تقریبا از همین روش ها استفاده می‌کند، الان اگر نماینده ای تقاضای استیضاح وزیری را بدهد، دیگر آن حوزه خوابیده است. متأسفانه کل ساختار ما مشکل دارد و مردم مانند یک توپ بین دعوای نماینده و دولت گیر کرده اند و حق مردم از بین رفته است.

این نماینده در پایان خاطرنشان کرد: دو سال پیش مجلس در موضوع هدایتی ورود کرد و تخلفات آن را به قوه قضاییه فرستاد. اما امروز قوه قضاییه تازه به آن ورود کرده است. نماینده که نمی تواند خودش حکم صادر کند، تقصیر نماینده این وسط چیست که یک نفر برده و خورده و کسانی که باید نظارت می کردند، نکرده اند؟! باید وظایف شفاف شود و همه چیز مشخص باشد و همه منصفانه در منافع و کتک خوردن شریک شوند. نمی شود یکی فقط از وضعیت موجود به نفع خود بهره ببرد و یک عده هم فقط سرکوفت بشنوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۷
نمیشناسم کی هستید ولی کاملا اشتباه میکنی نه مجلس بدرد ملت میخورد نه دولت
پاسخ ها
بهرامیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
دعوا؟؟؟
لاریجانی که ۶سال مجلس و دیوان محاسبات را در اختیار مجلس گذاشت و دستور سکوت داد ولی دولت از این همراهی بیسابقه استفاده نکرد
آدرس غلط ندهید لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
منظورت در اختیار دولت بوده دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
انتخابات مجلس نزدیک است عزیزان نماینده دارن جبهه اپوزسیون می گیرن
معلم ناامید
| France |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
متاسفانه اختلافات جناحی سیاسی تو این مشکلات اقتصادی و معیشتی با این حوادث طبیعی باید کمتر باشه بیشتر شده!!!
توسی
| France |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
باور اختلاف دولت و مجلس ضعیفه
چرا وزرا و مدیران ارشدضعیف استیصاح و عزل نمیشوند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
نه بابا راست میگی
باید دید خود این مشکل از کجا آمده است. وقتی دغدغه های مسئولان و نمایندگان مجلس و مصوبات آنها را نگاه می کنیم، تصور می کنیم که آنها بیشتر مسئولان فلسطین و لبنان هستند که مسئولیت کشورهای عراق و یمن را هم بر عهده گرفته اند، ضمن اینکه وظایفی ویژه هم در پرو و شیلی و ونزوئلا و جیبوتی و بورکینافاسو و موریتانی و و ... هم دارند!!! در حقیقت، در خود سازمان ملل هم تا این حد امور و مسائل کشورهای دیگر مطرح نمی شود که در ایران!!! گویا مسئولان وکیل و وصی همه هستند به جز خودمان. فقط کافی است آماری از سفرها به ویرانه های عراق و سوریه و لبنان و ... را بگیرید و آن را با بازدید از مناطق محروم خود ایران مقایسه کنید تا متوجه شوید ایران تا چه اندازه برای ایشان اهمیت دارد، یا در حقیقت اهمیت ندارد. خود آمریکا هم زیر بار هزینه های کمرشکن دخالت در دیگر کشورها زایید و از پا در آمد ولی در ایران کسانی هستند که هزینه های گزاف مادی و معنوی ما در کشورهای دیگر را دستاورد می دانند!!! ضمن اینکه همین دلمشغولی به بیگانه، جدای از همه هزینه های گزاف مالی و جانی، سبب غفلت جدی از امور داخلی کشور شده است. در مجلس چندبار برای مقابله با سیل اقدام شده یا حتی سخنی گفته شده است؟ کافی است نگاهی به مناطق سیل زده کنید و ببینید در کدامیک از آنها سیل سابقه نداشته یا غیر قابل پیش بینی بوده است. مسلما هیچیک، و همه این مصائب نتیجه رویکردی است که ایران را تنها منبعی می بیند که قرار است سرمایه های مادی و معنوی آن صرف بیگانگان گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
از کجا فهمیدی که اینقدر باهوش هستی
۲۰ سال پیش بهانه شما چی بود
!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
خانم ناشناس 22:43 اگر ممکن است کمی صریح تر بنویسید، چون اصلا معلوم نیست 20 سال پیش شما به چه چیز اشاره دارد و منظور از بهانه چیست؟ گویا خواسته اید حرفی بزنید ولی ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
حرف حق جواب نداره ،
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
فقط با مطالعه از تاریکی میایید
همه کارگاه ها و بنگاه ها ی کاری بیکار و نمی دانند چکار کنند این تیم اقتصادی با قفل کردن واردات قطعات صنعتی و... تولید و اشتغال و را از کار انداخته اند وقتی بانک مرکزی هم برای خودش صاحب اختیار می شود مسلم لست دولت هیچ کاره است .دوران فعلا بکام مجلس است .با شعار ها همه جوانان و مردم وکشور را نابود و به قهقهرا بردند.امریکا اصلا مقصر نیست
مگه مجلس و دولت باهم دعوا هم میکنن؟

واقعیت چیز دیگه ای
کدام دهوا ؟مجلس که دربست همسو وهمجهت بادولت است!!!!
مشکل نظارت ناکافی نیست،مشکل نظارت بیش از حد بر همه چیز است و دستگاه های ناظر هم وظایفشان را درست انجام نمیدهند مثلا شورای نگهبان ، تشخیص مصلحت ،امامان جمعه، البته برای هرکدام چند دستگاه متناظر وجود دارد که زیر مجموعه دارند که کارهاشون موازی هم هستند و وقتی به هم برخورد میکنند کار گره میخورد
تا كي جنگ زرگري وباري براي مردم
وقتی شعار انتخاباتی یک نماینده می شود:پول می دهم, یارانه زیاد می کنم, راه می سازم , استخدام می کنم و....ده ها وعده غیر مرتبط دیگر پس مردم یقه که را بگیرند؟
بیخود جو نده. این مجلس بخاری ندارد.
مجلس و دولت که از جنس هم هستند..چه دعوایی؟؟
تو خوبی تمام
تعدادی از نمایندگان هم مجلس ،و هم دولت را بهم میریزند ،و تعدادی هم در کارهای اقتصادی دخالت میکنند ،و با سفارشات به استانداران ،و فرمانداران ،ایجاد رانت میکنند ،همهٔ نمایندگان خودرا بنوعی سپاهی ،و بسیجی معرفی میکند ؟ آری درهم تنیدگی قوانین ،و شفاف نبودن وظایف باعث فساد گسترده شده است ؟ وطن پرستی ،و ملی گرایی در کشور مغموم است ، و دخالت در منطقه هم باعث منزوی شدن کشور گردیده ،و تا آنجا پیشرفته که عقب گرد را غیر ممکن نموده اند
دعوا نه

جنگ زرگری .
نماینده ای که به نحوی دهنش بسته میشه نماینده نیست. فقط به فکر کاسبی خودشه،
اگر بخواهیم اقتصاد کشور درست شود باید دلال ها و پول دارها و پست دارها از خرید و فروش املاک و اراضی دست بردارند سود و افزایش ثروت فقط باید در تولید و خدمات سالم باشد در غیر اینصورت 1000 سال دیگر بگذرد سال به سال اوضاع اقتصادی بدتر خواهد شد
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
احسن، بهترین نظر را ارائه فرمودی، کلا تو کشور ما همه مردم به نوعی دلال و واسطه گر شده اند، خبری از تولید و کار نیست، نمیدانم این بانکها که اینهمه سود بالا به سپرده ها میدن از کجا این سودها را بدست میارن و پول سپرده ها را کجا سرمایه گذاری میکنن که سود بالاتری از بهره بردارن
دعوا بین دولت و مجلس؟!اینها که بقولی گام دوم و سوم بودند ولی دعوای اصلی بین منتخبین مردم و کسانی است که شکست خوردند اصلا تورم کنونی حاصل همین دعوا است نه تحریم
چرا با گذشت چهل سال از انقلاب هنوز وظایف هیچ‌یک مشخص نیست ومسولین فقط با ظاهر سازی در مناصب گمارده می شوند بدون اینکه. شایستگی داشته باشندمنافع ملی در این مملکت برای آسایش و امنیت این ملت هزینه نمی گردد .هزاران مشکل با کوچکترین وقایع طبیعی بر ملت تحمیل میگردد سپس کاسه گدایی بدست می گیرند تا با تبلیغات صدا و سیما مردم نوع دوست را به میدان بکشند وقسمتی از آلام مردم مغموم وغمزده را جبران کنند و در بوق و کرنا بدمند ولی دریغ از یک کار زیر بنایی برای امنیت فردای این ملت .
دولت هماهنگ و برنامه ریزی شده عمل نمیکند در برخی برنامه ها بی هدف است و مدام سعی دارد رضایت مجلس را از اقدامات خود جلب کند برنامه های دولت قبل را نیمه کاره رها کرده و بدون اتمام ان برنامه ها سعی در اجرای برنامه های جدید دارد اما در انجام همان ها هم ناتوان است اگر دولتها در ایران پیوسته اولویتشان به سرانجام رساندن برنامه های دولت قبل وبر ریل توسعه و هماهنگ با مجلس حرکت کنند و مجلس همکاری لازم را با دولت داشته باشد اوضاع کنونی بسیار بهتر خواهد شد
جنگ زر گری برای سرکار گذاشتن ملت در همه جا مشکل است
نماینده ایی که برای منافع شخصی و یا جبران زحمات اسپانسر تبلیغاتی میاد سوال میکنه ،استیضاح بیخود راه درست میکنه .یا با سر و صدا وقت مجلس رو تلف میکنه و نمیذاره به کار اصلی خودش برسه .جایی برای نظارت باقی نمیذاره
مجلس ودولت رابی خیال شو
قیمت داروهاگران شده وخیلی ازداروهاراهم مردم بایدازادبخرن
شرم برمسولیین
محمود کجایی دقیقا کجایی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
چه کسی را می طلبی .همان کس که از سال 90 مملکت را به روز سیاه نشاند با دادن 45 تومان یارایانه
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
یک نخ مویش به کل این دولت ارزش داره
مجلس این دوره با تمام دوره ها در میزان کارائی و نقش نظارتی خود بسیار ضعیف تر بوده،شاید ضعیف ترین نماینده های مجلس مربوط به این دوره اند،البته وقتی قرار است شخصی با دادن چلو کباب و زد وبند نماینده مجلس شود قطعا هیچ وقت بهتر از این نخواهد شد.
در خصوص دولت نیز باید گفت،با نمایندگان مجلس اتحادی بی نظیر داشت،به نحوی که حتی به مخیله هیچکس نمیامد برخی با این همه ضعف پست وزارت بگیرند.دو حلبی ساز و نظارت بر ان ها را ببینید.وزارت کشور را ببینید.
اما این که در این لابلا فقط تاوان ده اصلی مردمند.امروز که نتوانستم پیاز بخرم،سراغ تنظیم بازار رفتم خداوند خود شاهد است که پیاز اب لمبو را با کیلوئی پنج هزار تومن تحویلم دادند،و همه هم می دانیم که پیاز درجه یک را به اعراب همسایه و تحقیرش را نصیب مردم می کنند
نماینده محترم شما چقدر از وزیر صمت بررسی به عمل اوردید،که خود را مقصر نمی دانید؟اگر بنا بود خودرو ساز دلال شود و با مردم با حضور چنین وزیری این گونه برخورد شود ،اصلا بگوئید کار شما در مجلس چیست؟ما به شما رای دادیم که جواب درستی بشنویم،اما افسوس و دریغ و درد از بی دردی
نفرمائید دعوای بین دولت و مجلس بفرمائید بین تبانی و زد و بنداشون
دلار 4200 جهانگیری که باعث شده از یک طرف هرچه اشغال از خارج وارد بشود و قدرت رقابت رو از تولید کننده گرفته و همونها هم حتی مواد غذایی مرغوب را مجددا دارن خارج می کنند جلوی چشم این مجلس تصویب شد و همه فقط نظاره گر بودند
ملت بخاطر دزدها بیچاره شدند این رو از یه بچه هم بپرسید میداند!!!! لذا اگر دعوایی هم باشد سر لحاف ملاست !!!!!!
کدوم دعوا؟مجلس و دولت با هم بستند و کشور رو نابود کردند شما هم الان اومدی برای جمع کردن رای از این حرف ها میزنید.روحانی خودش گفت دولت از این بالا رفتن ارز خبر داشت این یکی از موارد هست.
چرت تگو لطفا!!
باید میگفتی مردم بخاطر بی کفایتی مجلس و دولت بدبخت شده اند و به فلاکت افتاده اند!!!
وقتی فردی مثل شما بشه نماینده مردم وای به حال مردم!!!!!!!!
مجاس ودولت دو عنوانی هستن بعنوان ضربه گیر دولت ها ومجلس های در سایه هستن مجلس که وضع ان روشن کسی که هزینه کرده مقامی بدست بیاره بایدجبران هزینه خود را بکند انگاه عدالت باپول میفروشد دولت همبه مراتب بالاتر از مجلس دارای ان شرایط است ومضافا ضربه گیرتر است به نظر من که چندین چند بار گفتم تنها راه چاره حذف چندگانگی اداره مملکت است ویگپارچه کردن ان وبعضی که همه چی دست انها است از سایه در بیاین
با وجود افرادی در بدنه خانه ملت ، دولت و حاکمیت که بیش از آنکه نگران وضعیت معیشت مردم محروم و مستضعف باشند دغدغه زندگی فرزندان،خانواده و افراد و مدیران دوتابعیتی را در خارج از کشور دارند و با چنین تعارض منافع آشکاری که بین چنین افرادی در مدیریت کشور و مردم وجود دارد نمی توان انتظار داشت که در ارتباط با فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی در گام دوم انقلاب و در سال رونق تولید در زمینه مصوبات لوایح ضد غربی، اصلاحات ساختار اقتصادی، اصلاح نظام بانکی،مبارزه با مفاسد اقتصادی و رانت و تبعیض و اجرای عدالت اقدامات جدی صورت پذیرد.
کشور و مردم نیازی به مسئولینی که نگاه از بالا به پایین به مردم داشته باشند ندارند.مردم مسئولینی می خواهد که مطابق فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی شآن و منزلت خود را در خدمتگزاری و پاسخگویی به مردم بدانند و نه در آقایی و سروری در مسئولیت و جایگاهی که بواسطه صبر و استقامت و خون دل خوردن و به هزینه همین مردم به آنها واگذار گردیده و دو دستی خود ، خانواده و قبیله و باند، اطرافیانشان سر سفره انقلاب نشسته و مردم را از آن محروم کرده اند.
می بایستی مطابق منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و برای نجات و آینده کشور و مردم هرچه سریعتر بدنه فکری و استراتژیک مدیریت کشور از دست چنین افراد ریاکار ، خسته ، از راه برگشته و بی رمق و منافق خارج گردیده و در دست افراد صالح ،صادق،متخصص با انگیزه و جوانی قرار بگیرد که مهمترین وظیفه شان پاسخگویی در برابر مسئولیتشان به مردم و قوه قضاییه می باشد.
با سلام
خیر آقای عزیز، مردم بین دعوای مجلس و دولت قربانی نشده اند، بلکه قربانی شدن مردم به جهت تبانی بین مجلس پر شده از اصلاح طلبان و دولت به نمایندهگی اصلاح طلبان است.
اگر مجلس دولت را بخاطر کم کاری عمدی مورد باز خواست قرار میداد و به طرحهای غرب گرایانه او رای نمی داد کار به اینجا نمیرسید و این همه مصائب بر مردم تحمیل نمیشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
عزیزم اصول گرا و اصلاح طلب سر وته یک کرباسند
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
حکومت در دست اصول گرایان است و اصلاح طلب واقعی هیچکاره!
این نماینده بزرگوار راست می گوید .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی