بازدید 7334
ویژه نامه ویدیویی نوروزی «تابناک»، روز چهاردهم؛

«مطرب مهتاب‌رو» شهرام ناظری / «یار بیگانه نواز» ایرج بسطامی / «پریزاد» بابک جهانبخش / اجرای زنده لحجازکار / «لیلی لیلی» مجید وحید و آنسامبل جان

چهاردهمین روز بهار هزار و سیصد و نود و هشت پیش روست و همچنان ایام به تعطیلات سپری می‌شود؛ روزی که با عید فرخنده مبعث همزمان شده و مسلمین در سراسر جهان از جمله ایران به شادی می گذرانند.
کد خبر: ۸۸۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱ 03 April 2019

اجرای زنده لحجازکارچهاردهمین روز بهار هزار و سیصد و نود و هشت پیش روست و همچنان ایام به تعطیلات سپری می‌شود؛ روزی که با عید فرخنده مبعث همزمان شده و مسلمین در سراسر جهان از جمله ایران به شادی می گذرانند. واپسین روزهای تعطیلات نوروزی فرصتی است تا برای ورود به سال جدید آماده شد و با انرژی به استقبال سالی رفت که امیدواریم به مردم این سرزمین روی خوش نشان دهد و به سلامت پشت سر گذاشته شود.

بی‌شک توجه بر مکتب رسول الله در این مسیر می‌تواند یک فرصت ویژه باشد و از این منظر شاید این سال را بتوان با اتکا به این تعالیم با مسیری هموارتر پشت سر گذاشت. همچنین در این ایام بهتر است اگر گرفتاری فرصت دید و بازدیدها از نزدیکان را نداده، دست‌کم در تماس تلفنی جویای احوال آنها نشویم، نکند خیلی زود دیگر امکانِ این حسنِ رفتار نباشد و حسرت این ملاطفت با نزدیکان بر دلمان بماند.

سعدی علیه الرحمه شعری زیبا در وصف رسول الله (ص) سروده که با تقدیم این شعر، دعوت‌تان می‌کنیم تا مجموعه موسیقی گزیده بخش ویدیو «تابناک» را برای روز چهاردهم ببینید و بشنوید.

ماه فرو ماند از جمال محمد                     سرو نباشد به اعتدال محمد
قدر فلک را کمال و منزلتی نیست            در نظر قدر با کمال محمد
وعده‌ی دیدار هر کسی به قیامت             لیله‌ی اسری شب وصال محمد
آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی        آمده مجموع در ظلال محمد
عرصه‌ی گیتی مجال همت او نیست         روز قیامت نگر مجال محمد
و آن همه پیرایه بسته جنت فردوس          بو که قبولش کند بلال محمد
همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد          تا بدهد بوسه بر نعال محمد
شمس و قمر در زمین حشر نتابند            نور نتابد مگر از جمال محمد
شاید اگر آفتاب و ماه نتابند                     پیش دو ابروی چون هلال محمد
چشم مرا تا به خواب دید جمالش            خواب نمی‌گیرد از خیال محمد
سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی           عشق محمد بس است و آل محمد

 

مطرب مهتاب‌رو ؛ شهرام ناظری

«مطرب مهتاب رو»، یکی از قطعاتی است که شهرام ناظری در سال‌های پیشین در کنسرتی با همین عنوان به همراه گروه شمس با سرپرستی کیخسرو پورناظری اجرا کرد. این قطعه بر اساس غزلی از دیوان شمس مولوی است. این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 
 
یار بیگانه نواز ؛ ایرج بسطامی
«دل شکن» که با نام «یار بیگانه نواز» نیز شناخته می‌شود نام یک تصنیف مشهور اثر اکبر محسنی با شعری از بیژن ترقی است که اولین بار توسط غلام‌حسین بنان خوانده شده است. این اثر توسط چندین خواننده بازخوانی شده که از آن جمله می‌توان به اجرا با تنظیم پرویز مشکاتیان و آواز علی رستمیان و اجرای گروه عارف در آلبوم کنج صبوری یا اجرا با همان تنظیم با آواز ایرج بسطامی و سه تار بهداد بابایی اشاره کرد. اکنون اجرای این قطعه را با اجرای ایرج بسطامی و همراهی پرویز مشکاتیان و گروه عارف می‌بینید و می‌شنوید.
 

پریزاد ؛ بابک جهانبخش

بابک جهانبخش قطعه پریزاد را خوانده که اکنون موزیک ویدیو این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

لیلی لیلی ؛ مجید وحید و آنسامبل جان

«لیلی لیلی» یکی از قطعاتی است که مجید وحید با همراهی آنسامبل جان اجرا کرده است. موزیک ویدیو این قطعه را در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

 

اجرای زنده لحجازکار

«لحجازکار / L'Hijâz'Car» یک گروه فرانسوی است که به اجرای موسیقی خاورمیانه‌ به ویژه حوزه مدیترانه می‌پردازد. گرگوری دارگنت نوازنده «عود / Oud» (بربط)، جان-لوئیس مارچند نوازنده «کلارینت باس / bass clarinet»، نیکلاس بک نوازنده «تارهو / Tarhu» و ایتنه گروئل نوازنده «پرکاشن / Percussion» و وینستنت پستی نوازنده «کنترباس / contrebasse» در این گروه اجرا می‌کنند. یکی از اجراهای زنده این گروه را در شیلتیگهایم در شهرستان برن در ناحیه آلزاس فرانسه در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی