بازدید 3640

وال‌استریت جهش کرد

کد خبر: ۸۸۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰ 02 April 2019

در حالی‌ که بهبود فعالیت‌های کارخانجات چین و آمریکا باعث تقویت بازارها شده بود، قیمت اوراق خزانه‌داری آمریکا سقوط کرد و پس از جهش وال‌استریت، سهام آسیایی بالا آمدند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه در حالی که بهبود فعالیت‌های کارخانجات چین و آمریکا، حال و هوای بازارها را بهتر کرده بود، بیشترین میزان فروش اوراق خزانه‌داری آمریکا در ۳ ماه گذشته، در یک روز رقم خورد و پس از جهش وال‌استریت، سهام آسیایی رشد کردند.

در پایاین معاملات روز دوشنبه نیز، میانگین صنعتی داوجونز ۳۲۹.۷۴ واحد یا ۱.۲۷ درصد جهش کرد و به ۲۶۲۵۸.۴۲ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ در ۲۸۶۷.۱۹ واحد به کار خود پایان داد که ۳۲ واحد یا ۱.۱۶ درصد از سطح بسته شده روز قبل، بالاتر بود. شاخص کامپوزیت نزدک هم با ۹۹.۵۹ واحد یا ۱.۲۹ درصد جهش، در ۷۸۲۸.۹۱ واحد به کار خود پایان داد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌ای در خارج از ژاپن که روز گذشته بیش از ۱ درصد جهش کرده بود، با رشد ۰.۳ درصدی، خود را به بالاترین سطح ۷ ماهه رساند.

سهام استرالیا ۰.۴۵ درصد رشد کردند، در حالی که سهام ژاپن سومین رشد متوالی خود را ثبت کردند و شاخص نیکی ۰.۳۱ درصد بالا آمد. کوسپی کره‌جنوبی هم ۰.۲۲ درصد رشد کرد.

سهام کامپوزیت شانگهای تا ساعت ۷:۲۵ به وقت تهران، ۰.۳۲ درصد رشد کرد. هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ هم ۰.۱۴ درصد بالا آمد.

اعتماد سرمایه‌گذاران به بازارها پس از آن تقویت شد که داده‌ها نشان داد فعالیت‌های تولید آمریکا در ماه گذشته و هزینه‌کردهای بخش ساخت و ساز در ماه فوریه رشد کرده است. این داده‌های امیدوارکننده به تأثیر مثبت داده‌های قبلی افزود که نشان می‌داد بخش تولید چین به طرز غافل‌گیرکننده‌ای برای اولین بار در ۴ ماه اخیر، در ماه مارچ به رشد بازگشته است.

داده‌های امیدوارکننده در مورد تولید دو اقتصاد برتر جهان، باعث شد بازار اوراق قرضه آمریکا با نوسانات شدید همراه شود و سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا، بیشترین جهش یک روزه خود از ۴ ژانویه تا کنون را ثبت کردند.

سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا از ۲.۳۴۰ درصد که کمترین میزان ۱۵ ماهه آن بود، به ۲.۵۰۲ درصد جهش کرد. به این ترتیب، فاصله سود اوراق قرضه ۳ ماهه و ۱۰ ساله آمریکا (شاخص هشداردهنده رکود) که تا جمعه گذشته به مدت ۱ هفته منفی شده بود، دوباره مثبت شد.

در بازار ارز، دلار در برابر ین ژاپن، همچنان قوی باقی ماند و در نرخ برابری ۱۱۱.۳۳ معامله شد.

نرخ برابری پوند با دلار، تا ۱.۳۰۷۳ پایین آمد و یورو نیز، رکورد پایین یک هفته‌ای ۱.۱۱۹۸ را برای نرخ برابری دلاری خود به ثبت رساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار