بازدید 11818

دستور ویژه و عجیب وزیر علوم به روسای دانشگاه‌ها

با فراگیر شدن سیلاب در بسیاری از نقاط کشورمان، وزیر علوم پیامی عجیب خطاب به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری صادر کرد.
کد خبر: ۸۸۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ 02 April 2019
با فراگیر شدن سیلاب در بسیاری از نقاط کشورمان، وزیر علوم پیامی عجیب خطاب به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری صادر کرد.
 
به گزارش «تابناک»، در شرایطی که مسئولان تاکید دارند که خسارت های سیلاب را پرداخت خواهند کرد و تلاش می کنند با تکرار این موضوع و حتی قول دادن، مردم را مجاب به تخلیه مناطق در معرض خطر نمایند، وزیر علوم با صدور پیامی از روسای دانشگاه ها خواست تا از تخریب فضاهای آموزشی، پژوهشی و رفاهی پیشگیری به عمل آورند!
 
متن پیام غلامی بدین شرح است:
با اهدای سلام و عرض تبریک مجدد سال نو و با توجه به بارندگی‌های اخیر کشور، ضرورت دارد تدابیر و اقدامات لازم به منظور پیشگیری از تخریب فضاهای آموزشی، پژوهشی و رفاهی به‌عمل آورده و در استان‌هایی که مردم با خطرات ناشی از سیل و آب‌گرفتگی منازل خود مواجه شده‌اند با ستاد بحران استان‌ها هماهنگی و از امکانات موجود برای کمک به آن‌ها استفاده نمایید.
این پیام به منزله ابلاغ رسمی بوده و برای کلیه مدیران موسسات آموزش عالی لازم‌الاجراست.
 
آن گونه که در پیام منصور غلامی آمده، وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری از خطاب به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری سراسر کشور خواسته تا تدابیر و اقداماتی به منظور پیشگیری از تخریب فضاهای آموزشی، پژوهشی و رفاهی اتخاذ کرده و در مسیر تحقق آن از امکانات امثال ستاد بحران استان ها هم بهره بگیرند.
 
موضوعی که از چند بعد قابل تامل و عجیب به نظر می رسد؛ نخست از این رو که وزیر تاکید کرده از تخریب «پیشگیری» به عمل آید در حالی که دومین موج بارندگی های مخرب امروز از کشور خارج خواهد شد و زمان برای پیشگیری مدت زیادی است که از دست رفته!
 
ماجرا زمانی عجیب تر جلوه می کند که می بینیم تقاضای وزیر علوم برخلاف تقاضای دیگر دولت مردان و مسئولان از مردم است که می کوشند به هر طریقی مردم را مجاب به ترک مناطق خطر آفرین می کنند و به این منظور از مواجهه رو در رو با مردم و قول دادن به ایشان در خصوص جبران خسارت هم دریغ ندارند.
 
تلاشی که با سفر رئیس جمهور به خوزستان و وعده حضوری وی به اهالی این خطه آغاز شده و بعد حضور معاون اول وی و چهارتن از وزرا در مناطق سیل زده و وعته جبران خسارت های احتمالی تداوم یافته اما وزیر علوم به آن توجهی ندارد و تاکید کرده که دستورش «ابلاغ رسمی» و «لازم الاجرا»ست تا روسای دانشگاه های مناطق اسیر سیل مجاب شوند برای نجات سازه ها به دل خطر بزنند!
 
دستوری که نکته عجیب دیگر آن، بی توجهی به وضعیت سیل زدگان و امکان بهره مندی از امکانات دانشگاه ها برای یاری رسانی به ایشان است؛ مسایلی که مجابمان می کند نتیجه بگیریم پیام وزیر علوم به روسای دانشگاه ها عجیب ترین تصمیم سال ۹۸ تا به اینجاست!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
فکر کنم ایشان در سفر خارج تشریف داشته اند و به تازگی بازگشته و متوجه اوضاع شده و برای عقب نماندن از قافله ی منت گذاری مسئولان بر مردم این ابلاغیه را صادر کرده اند!
معلومه تو تست های کنکور کارشناس تفسیر این متن همیشه با ضمایر مشکل داشته است!!
ضمیر آن ها به مردم بر می گردد. یعنی با هماهنگی با ستاد مدیریت بحران از امکانات موجود برای مردم استفاده شود.
شما برداشت عجیب و غریب می کنید.
گفته از امکانات دانشگاه برای کمک به مردم استفاده کنید،یه بار متن رو کامل بخونی بد نیست
سلام
خبر شما خیلی عجیب است. وزیر گفته:
در استان‌هایی که مردم با خطرات ناشی از سیل و آب‌گرفتگی منازل خود مواجه شده‌اند با ستاد بحران استان‌ها هماهنگی و از امکانات موجود برای کمک به آن‌ها استفاده نمایید.
یعنی از امکانات موجود برای کمک به مردم استفاده کنند نه اینکه از امکانات برای حفاظت از دانشگاه. لطفا متن را درست تحلیل کنید.
چطور اینطور برداشت کردی؟
از رفتار منفعلانه وزیر در برابر اقدامات دانشگاه ازاد و محمدمهدی طهرانچی میتوان عملکرد وی را مورد ارزیابی قرار داد
برداشت تابناک خطا است.گفته از تخریب واحدها پیشگیری و در همکاری با ستاد بحران از واحدها برای سرویس دهی به مردم استفاده شود. در واقع میشه گفت برداشت تابناک عجیب ترین برداشت سال 98 تا این لحظه است
عجب مردم نادانی! اونجا زمین فرو رفته و نشست کرده اونوقت ماشین ها بدون هیچ ترس و لرزی از کنار اون فرورفتگی عبور می کنند. ایا فکر نمی کنند در اثر وزن ماشین ممکنه اون جاده هم دچار ریزش و فرورفتگی بشه و زیر خروارها گل و خاک مدفون بشن با ماشینشون؟ ۹۹ درصد تلفات این روزهای اخیر در اثر نادانی مردم اتفاق افتاده.
با سلام
متاسفم برای سایت تابناک که کاملا خلاف واقع تفسیر کرده است. کجای دستور وزیر اشکال دارد که با تیتر بزرگ اذهان را دچار سر در گمی کرده اید. من به عنوان یک هیات علمی که طرفدار وزیر علوم هم نیستم، نکته منفی در پیام وزیر ندیدم.
کجای این دستور عجیب بوده؟
ظاهرا متن دستور را درست نخوانده اید
نوشته است که امکانات دانشگاهها به آنها(مردم) با هماهنگی ستاد بحران داده شود
متن پيامو يه بار ديگه بخونيد بيسوادا
سلام
به نظر می رسد برداشت شما از نامه مشکل دارد . لطفا نامه را دقیق تر مطالعه نمایید .
خبر شما عجیب تر است. وزیر حرف بدی نزده. گفته ساختمانها را به امان خدا رها نکنید. اگر لازم است در این فرصت کم سیل بندی و یا هر اقدامی انجام شود اینکار را بکنید.
منظور وزیر رفاه از کمک به آنها کمک به مردم است. متن را دوباره با دقت بخوانید
سلام. فکر کنم پیام وزیر کمی مبهم نوشته شده و باعث سوتفاهم شده، به نظرم منظور این نامه استفاده از امکانات و فضای آموزشی در جهت کمک رسانی به مردم بوده است. نوشته از امکانات موجود ( منظور : امکانات آموزشی) برای کمک به آن ها( منظور :مردم) است
عجب اشتباه تفسیر کردین. منظور وزیر، کمک به سیل زدگان با استفاده از امکانات دانشگاه هاست
روسای دانشگاهها هم اونقدر غیرت دارن که به دل خطر بزنن. چقدر تو ساده ای
در استان‌هایی که مردم با خطرات ناشی از سیل و آب‌گرفتگی منازل خود مواجه شده‌اند با ستاد بحران استان‌ها هماهنگی و از امکانات موجود برای کمک به آن‌ها استفاده نمایید.
من که چیز بدی ندیدم، آخرش هم گفته با ستاد بحران هماهنگ باشین و امکانات در اختیارشون بگذارید. به نظرم پیام عجیبی نبود
سلام
با دولت مخالف هستید باشید. ولی چرا برای پیام به این واضحی تیتر جنجالی می زنید و آن را وارونه جلوه می دهید.
کجاش عجیبه؟ 1. گفته شده از ابنیه دانشگاها مراقبت شود. 2. از امکانات دانشگاهها به ستاد بحران کمک شود.
با ستاد بحران استان‌ها هماهنگی و از امکانات موجود برای کمک به آن‌ها استفاده نمایید.
مفهوم این جمله را عمدا یا سهوا برعکس متوجه شده اید آقا
خب دیگه ! با اون دستورشون ، میزان درک و فهم و شعورشونو میرسونن ! باید هم به آقای روحانی در معرفی چنین وزیری تبریک گفت و هم به مجلس جهت تائیدشان در خصوص وزارت این فرد خیلی بزرگوار !!!!
نابغه ها، گفته به ستادهای بحران کمک کنید و با اونها هماهنگ بشید!! فقط قسمت اولش، یعنی تدابیر جلوگیری از تخریب، شاید عجیب باشه، که البته نیست. منظور، شن ریزی و ساخت سیل بند و... بوده.
نویسنده این بخش، اصلا نامه وزیر رو نفهمیدند!! و آسمان و ریسمان بافتند. گر هر که به کار خویش باشد، کی کار جهان پریش باشد.
درست بخونید پیام رو.
تازه از اروپا برگشته
انصافا" شما اصلا" این نامه را دقیق خوانده اید .منظور نامه کاملا" با تحلیل شما مغایرت دارد .
اشتباه معنی کردید آقای عزیز متن فارسی کاملا روشن است ابتدا وزیر علوم گفته جلوی تخریب فضاها آموزشی خودتان را بگیرد در اینجا نگفته بروید برای این کار از امکانات ستاد بحران استفاده کنید! در جمله بعدی گفته در شهرهایی که مردم دچار مشکل شده اند اامکانات موجود را در اختیار ستادها بحران گذاشته و با آنها همکاری کنید این هم یعنی دانشگاه ها امکاناتی مانند مهمانسرا و سالن های ورزشی مراکز درمانی خود را با هماهنگی ستادها بحران در اختیار مردم قرار دهند
من نمی دانم شما غرض دارید یا مرض یا سواد ندارید یا فارسی نمی فهمید؟ کدام یکی خودتان بفرمایید
کلا هر چی از دانشگاه و دانشگاهی باشه عجیب و غیر عادی است. همین دانشگاهها سالها داد زدند حریمها و محیط زیست را دارید نابود میکنید کی گوش داد. به پیام آقای دکتر غلامی کاری ندارم ولی ای کاش سری به آرشیوهایتان میزدید چقدر فریاد زدیم محیط زیست دارد نابود میشود. کی گوش کرد یا حتی الان کی گوش میدهد. میدانستید بخش عمده پیش بینی سیل کنونی از هفته ها قبل و دقیقا از دو هفته پیش باز از همین دانشگاهها بخصوص دانشگاه تهران بود؟ میدانید نقش دانشگاهها در پیش بینی و پیشگیری چه بود؟ بی انصافی نکنید حد اقل به زخم دانشگاهیان نمک نپاشید فعلا که وقت این بحثها نیست و ای کاش بعدها کنکاشی میشدکه چه پیش بینیهایی شد و کسی گوش نمیدهد و نمیداد. یادتان باشد فاجعه هایی خیلی بدتر از این حرفهای امروز برای تهران متصور است ولی سیاسیون و دیگران هیچ وقعی ننهادند و نمیدهند؟ میدانید برای شرایط موجود میشد کارهای دیگری هم کرد ولی امان از ترس از بعد از ماجرا که به حتی خیانت متهم نشویم. میدانید اگر این بارش به صورت برف میبود نه تنها چنین مشکلاتی نبود بلکه خیل عظیم ذخیره میتوانستیم داشته باشیم؟ میدانید باروری فقط برای گرفتن بارش نیست و میشود کارهای دیگری هم کرد و کابردهای دیگری هم دارد؟ ولی کجاست آن امان از اتهامات بعد از اقدام که همین سیاسیون و برخی رسانه ها علیه شان به پا نکنند.
تا کی میخواهید دانشگاه و دانشگاهی را بکوبید؟ کی میخواهید عبرت بگیرید؟ چه عقده ای از دانشگاه و دانشگاهی در گلویتان مانده حد اقل استفراغش کنید تا بدانیم چه بخلی درتان هست.
نامه آقای وزیر برخلاف آن چیزی است که نویسنده متوجه شده است و دستور ایشان در واقع استفاده از امکانات دانشگاه برای مردم مناطق سیل زده است. ایکاش ساده بنویسیم اما ساده قضاوت نکنیم.
نکته منفی در متن نامه دیده نمیشود. گفته مراقب تخریب باشید و با ستاد بحران استان ها هم همکاری کنید. تفسیر به رآی نکنید
آقاجان حالت مثل اینکه خوش نیست
اول نامه رو درست بخون بعد بشین تحلیل ارائه بده.
یا از خود وزیر بپرس منظورش چیه
هر کس بهترین مفسر گفتار خودشه.
این تحلیل: «آن گونه که در پیام منصور غلامی آمده، وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری از خطاب به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری سراسر کشور خواسته تا تدابیر و اقداماتی به منظور پیشگیری از تخریب فضاهای آموزشی، پژوهشی و رفاهی اتخاذ کرده و در مسیر تحقق آن از امکانات امثال ستاد بحران استان ها هم بهره بگیرند» جای تعجب داره والله.
این عبارت: «... و در استان‌هایی که مردم با خطرات ناشی از سیل و آب‌گرفتگی منازل خود مواجه شده‌اند با ستاد بحران استان‌ها هماهنگی و از امکانات موجود برای کمک به آن‌ها استفاده نمایید» یعنی به مردم کمک نمایید اقاجان.
معلومه نویسنده متن نامه وزیر رو درست و حسابی نخونده.
نقد اول شما درسته تا حدی
ولی دومی واقعا عجیبه
ایشان یک چیزی را از روی عجله و بدون فکر نوشته است تا مثلا گفته شده باشد که کاری انجام شده است. برخی از افراد متوجه نیستند که بهترین نوع تصمیم در برخی از موارد همان هیچ کاری نکردن است.
بهتر است یکبار دیگر متن را بخوانید.
برداشت شما از متن عجیب و اشتباه است نه پیام وزیر علوم.
سلام. سال نو مبارک....فکر کنم متن پیام رو درست متوجه نشدید..این پیام دو قسمت دارد یکی در مورد الزام به مواظبت از تاسیسات. دوم همکاری با ستادهای بحران برای اسکان مردم...
یعنی متن به این سادگی رو هم نمی فهمبد؟؟؟ گفته کمک به آنها با امکانات موجودتان.
یعنی من مونده ام که این کارشناس و تهیه کننده این مطلب خبری سطح سواد خبرنگاریش در چه سطحی بوده که حرفهای وزیر را اینجور تعبیر و تفسیر کرده و به زعم خودش از آقای وزیر سوتی گرفته!!!!!
در واقع سوتی خود تابناک و عوملش هست با این تفسیرهاشون....چون اگر این دستورالعمل جناب وزیر را یک بچه دبستانی هم بخواند متوجه حرف و منظور آقای غلامی میشه...
مشکلی که نداره. گفته امکانات دانشگاه ها رو به مردم سیل زده ارائه بدین.
چرت گفتی
بهتره یکبار دیگه پیام رو با دقت بیشتر بخونید و بعد نقد کنید. ایشون دقیقاً گفته امکانات رو در اختیار ستاد بحران قرار بدبد..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار