بازدید 7466

سفیر آلمان از کمک به سیل زدگان ایران گفت

کد خبر: ۸۸۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳ 02 April 2019
سفیر آلمان در تهران گفت که کشورش ۴۰ قایق و تجهیزات ایمنی برای کمک به سیل زدگان به ایران ارسال می‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «میشائیل کلور-برشتولد» سفیر آلمان در ایران در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: وزارت خارجه آلمان کمک‌های بشردوستانه برای قربانیان سیل در ایران فراهم می‌کند.

وی افزود: صلیب سرخ آلمان ۴۰ قایق و تجهیزات ایمنی به هلال احمر ایران منتقل می‌کند.

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران که از ۲۶ اسفند ماه سال ۹۷ در مازندران شروع شد و تا دوم فروردین ماه امسال ادامه داشت، سبب طغیان رودخانه‌ها در مناطق مرکزی و شرقی استان شد و به ۹ نقطه شهری و بیش از ۱۷۰ روستا در بخش‌های مختلف خسارت زد.

در روز‌های آغازین سال جدید هم بارش بیش از ۳۰۰ میلیمتر باران در ۳۵ ساعت که با آب ناشی از برف ذوب شده قبلی توامان شد، باعث سرریز شدن سد‌های گلستان و بوستان و طغیان رودخانه‌ها شد بطوریکه ابتدا شهر گنبد را به زیر آب برد و سپس روانه شهر‌ها و روستا‌های شمالی و غربی استان شد.

۵ فروردین ۹۸ نیز جاری شدن سیلاب در دروازه قرآن شیراز و برخورد خودرو‌ها با یکدیگر در محور ورودی شمال این کلانشهر ده‌ها کشته و مصدوم برجای گذاشت.

پیش‌بینی‌های هواشناسی حکایت از بارش شدید باران در روز‌های پیش رو دارد و وزارت نیرو اعلام کرد که به ۲۵ استان کشور هشدار وقوع سیل داده و وزارت کشور نیز از اعلام آماده‌باش در پنج استان غربی خبر می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس