بازدید 4633
استاندار کرمانشاه:

سدهای کرمانشاه ظرفیت خالی دارند

کد خبر: ۸۸۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵ 31 March 2019

استاندار کرمانشاه گفت: کمیته تنظیم آب سدها در استان تشکیل شده‌ است و با توجه به شرایط ظرفیت سدها و کانال‌ها، حدود 530 مترمکعب در ثانیه از خروجی سدها در حال راه سازی است و سدهای کرمانشاه 145 میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه با حضور معاون اول رئیس جمهور، چند تن از وزرا و معاون پارلمانی رئیس جمهوری در سالن شهدای استانداری برگزار شد.

استاندار کرمانشاه در ابتدای این جلسه گفت: در موج اول و دوم بارش های سال 98 تلفات جانی بسیار کم بود اما خسارات سنگینی به زیرساخت‌های استان وارد آماده است.

هوشنگ بازوند ادامه داد: در سامانه بارشی اول یک نفر از روستائیان در حال عبور از رودخانه فوت شد و باتوجه به تلاش‌های که انجام شد از تلفات بیشتر جلوگیری به عمل آمد.

استاندار کرمانشاه در خصوص سدهای استان هم گفت: هم اکنون کمیته تنظیم آب سدها در استان تشکیل شده‌ است و با توجه به شرایط ظرفیت سدها و کانال‌ها، حدود 530 مترمکعب در ثانیه از خروجی سدها در حال راه سازی است.

وی ادامه داد: حدود 10 سد در استان با ظرفیت بیش از 1 میلیارد و دویست میلیون مکعب وجود دارد که هم اکنون 145 میلیون مترمکعب ظرفیت آنها باقی مانده و تکمیل نشده است.

بازوند افزود: 300 پل و آبرو در جاده‌های روستایی و راه‌های اصلی تخریب شده است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به پل «سرپل ذهاب-ازگله» اشاره کرد، هرچند با همکاری سپاه و ارتش این راه برای عبور مرور موقتا آماده شده است.

استاندار کرمانشاه در انتها افزود: زیرساخت‌های وزارت نیرو با 243 میلیارد بیشترین خسارات را در سیل اخیر کرمانشاه دیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر