بازدید 3611

سیل ۴۵ قربانی در کشور گرفت

کد خبر: ۸۸۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴ 29 March 2019
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بارش باران بی سابقه و جاری شدن سیل در کشور تاکنون ۴۵ قربانی داشته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا سعید نمکی روز جمعه درنشست ستاد مدیریت بحران استان لرستان در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: لرستان با وحدت و همدلی توانست یکی از مراحل سخت را پشت سر بگذارد چرا که بارش باران در این استان بی سابقه بوده است.

وی افرود: بارش باران در اوج خشکسالی‌ها در کشور رخ داد و همه بدون کوچکترین نگاه سیاسی در کنار هم و با همدلی توانستند از مشکلات سیلاب عبور کنند.

به گفته وی برغم گستردگی سیلاب تاکنون یک مورد بیمار حاد عفونی گزارش نشده است و این امر از افتخارات جمهوری اسلامی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با کمک بنیاد مسکن ۱۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به آسیب دیدگان پرداخت می‌شود.

نمکی ادامه داد: همچنین بابت هرهکتار از اراضی کشاورزی ۲۰ میلیون ریال و هرهکتار از باغات ۵۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت در یکی از سخت‌ترین شرایط اجرایی است، گفت: سال ۹۸ سال مصارف معلوم و منابع نامعلوم است همچنین دولت علیرغم فشار‌ها سعی دارد مسائل سیل را در اسرع وقت پرداخت کند.

وی اضافه کرد: رییس جمهور اعلام کرده که به لرستان سفر می‌کند و در اولین فرصت این اتفاق خواهد افتاد چراکه شخص دکتر روحانی علاقه به سفر به لرستان را داشته که از نزدیک با مشکلات سیل اخیر آشنا شود.

نمکی بیان کرد: دغدغه رییس جمهور این است که نقاط کمتر برخوردار از برخورداری بهره‌مند شوند و این استان را کاملا استان مستحق به این موضوع می‌داند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس