بازدید 3303

نوسان قیمت نفت در پی تشدید نگرانی درباره عرضه

کاهش عرضه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، افت میزان صادرات ونزوئلا و کاهش موجودی نفت آمریکا سبب نوسان در بازار طلای سیاه شد؛ به طوری که قیمت نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز با افزایش 0.1 درصدی به هر بشکه 67 دلار و 52 سنت رسید.
کد خبر: ۸۸۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰ 27 March 2019

به گزارش چهارشنبه تارنمای سازمان بورس و اوراق بهادار، قیمت کنونی نفت برنت اختلاف چندانی با بالاترین حد سالیانه 68 دلار و 69 سنت ندارد.

با این همه، قیمت نفت آمریکا در معاملات آتی روند کاهشی را در پیش گرفت و با افت 0.1 درصدی برای هر بشکه، به بهای 59 دلار و 84 سنت دست به دست شد.

بندر «جوز» اصلی‌ترین بندر صادرات نفت ونزوئلا و چهار پالایشگاه نفت خام این کشور هنوز فعالیت‌ خود را پس از خاموشی روز دوشنبه از سر نگرفته اند. این دومین خاموشی ونزوئلا در یک ماه است.

«جن مک گیلیان» مدیر تحقیقات بازار در تردیشن انرژی گفت: همه توجه به اتفاقات ونزوئلا و تاثیر تحریم ها جلب شده است.

با وجود نگرانی ها در مورد تقاضای ضعیف‌تر به خاطر رکود اقتصادی، قیمت امسال نفت بیش از 25 درصد افزایش یافته است که توسط مهار تولید اوپک و متحدانش و کاهش تولید ونزوئلا تقویت می شود.

از سوی نگرانی درباره اقتصاد جهانی زمانی شدت گرفت که اطلاعات ناامیدکننده تولیدات کارخانه ای آلمان و آمریکا باعث برعکس شدن منحنی سود خزانه‌داری آمریکا شد که نشانه ای از رکود است.

به گزارش ایرنا، پنجم فروردین ماه نیز دبیرخانه اوپک در گزارشی اعلام کرد میانگین قیمت سبد نفتی اوپک در هفته گذشته به 67 دلار و 22 سنت به ازای هر بشکه رسید و میانگین هفتگی قیمت سبد نفتی این سازمان برای سومین هفته پیاپی افزایش یافت.

دیروز خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز گزارش کرد: قیمت نفت به دلیل کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا ضد ایران و ونزوئلا افزایش یافت اما نگرانی از رکود اقتصاد جهانی سبب شد این رشد قیمت محدود باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل