بازدید 6238

چگونگی پرداخت خسارت به خودروهای آسیب‌دیده

کد خبر: ۸۸۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 27 March 2019

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه آن دسته از خودروهایی که بیمه بدنه دارند طبیعی است که خسارتشان پرداخت خواهد شد و مشکلی از این بابت نخواهند داشت گفت: برای آن دسته از خودروهایی که بیمه بدنه نداشته‌اند هم در حال بررسی راه حل‌هایی هستیم تا بتوانیم به نحوی از مشکلاتشان کم کنیم.

به گزارش «تابناک»، غلامرضا سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بررسی‌ها از ابعاد خسارت سیل آغاز شده است گفت: اکثر شرکت‌های بیمه‌ای به‌ویژه در استان گلستان و شرق استان مازندران بررسی‌های خود را از ابعاد خسارات وارد شده آغاز کرده‌اند؛ با این حال ارزیابی دقیق خسارات در واحدهای تجاری، مسکن، اثاثیه منزل، واحدهای صنعتی و خودروها زمانی به صورت قطعی می‌تواند انجام شود که آب فروکش کند.

او با بیان اینکه اکیپ‌های شرکت‌های بیمه‌ و شورای هماهنگی بیمه‌ای در مراکز استان‌ها مستقر شده‌اند ادامه داد: واحدهای مسکونی شهرستان‌های آق‌قلا و گنبد و روستاهای اطراف که تحت پوشش کمیته امداد و بنیاد مسکن بوده‌اند، همگی بیمه هستند که از این نظر بخشی از آسیب‌هایی که وارد شده است توسط شرکت‌های بیمه مشمول پرداخت خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی از دستور خود به شرکت‌های بیمه‌ برای ارزیابی سریع‌تر و پرداخت بخشی از خسارات به صورت علی‌الحساب خبر داد و گفت: در استان فارس که خسارات به خودروها مشخص‌تر است، این خودروها به پارکینگ منتقل شده‌اند. خودروهایی که بیمه شخص ثالث دارند، اگر حادثه منجر به فوت یا مصدومیت داشته باشند خسارت آنها محاسبه و پرداخت خواهد شد.

او خسارات رخ داده را عمدتا مربوط به حوزه‌های بیمه مسئولیت، جامع شهری، واحدهای مسکونی، اثاثیه و خودروها ارزیابی کرد و گفت که بیمه‌های ایران، سرمد، میهن، آرمان، آسیا و البرز و دیگر شرکت‌های بیمه‌ای در این خسارت درگیر هستند که به صورت متنوع در استان‌های مختلف بیمه‌نامه‌هایی صادر کرده‌اند.

رئیس کل بیمه مرکزی به لایحه صندوق خسارت بیمه نیز که دولت‌ مدت‌ها پیش به مجلس شورای اسلامی فرستاده بود اما به دلیل بار مالی که برای دولت داشت توسط شورای نگهبان به دولت برگشت داده شده بود هم اشاره کرد و گفت: در حال هماهنگی با سازمان برنامه بودجه، بیمه مرکزی و سازمان مدیریت بحران هستیم تا بودجه آن به این صورت که بخشی از آن توسط دولت و بخش دیگری هم توسط بیمه‌گذاران تامین شود. امیدواریم به زودی این لایحه اصلاح و برای تصویب دوباره به مجلس ارائه شود.

اعلام آمادگی بیمه آسیا برای پرداخت خسارت سیل استان‌های گلستان و مازندران

پیش از این بیمه آسیا نیز اعلام کرده بود که خسارت سیل استان های گلستان و مازندران در کوتاه ترین زمان ممکن و درمحل حادثه پرداخت می‌شود.

مسعود بادین، مدیر عامل این شرکت بیمه خبر داده بود که اکیپ ویژه ای متشکل از مدیر بیمه های آتش سوزی، مدیران استانی بیمه آسیا و ارزیابان رسمی خسارت به محل حادثه مراجعه و نسبت به برآورد و پرداخت خسارت بیمه شدگان بیمه آسیا اقدام کردند.

وی تصریح کرده بود که با توجه به فوریت موضوع و حضور کارشناسان بیمه آسیا در منطقه، خسارت وارده به منازل مسکونی روستایی و شهری و تأسیسات در چهارچوب شرایط بیمه نامه بررسی و در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به پرداخت خسارت اقدام می‌شود.

به گزارش ایسنا، بروز سیل در روزهای پایانی سال ۱۳۹۷ و آغازین سال ۱۳۹۸ در استان‌های گلستان، مازندران، فارس، لرستان و خوزستان متاسفانه باعث بروز خسارات جانی و مالی فراوانی به هموطنانمان شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار