بازدید 3684

وزیر کشور: تاکنون خسارت جانی در گلستان نداشتیم

کد خبر: ۸۸۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵ 26 March 2019

وزیر کشور گفت: خوشبختانه با وقوع سیلاب اخیر در استان گلستان تاکنون خسارت جانی در سطح استان گلستان نداشتیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی امشب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با تشدید بارندگی‌ها و ایجاد سیلاب در استان گلستان تاکنون خسارت جانی در استان گلستان گزارش نشده است و تنها دو نفر در شهرهای کلاله و مینودشت فوت کردند که ربطی به حادثه سیل نداشت.

وی با بیان اینکه تخلیه آب از شهرهای آق‌قلا و گمیشان در اولویت کار قرار دارد، تصریح کرد: تنها نگرانی ما تخلیه آب از شهرهای آق‌قلا و گمیشان است همچنین مسیری که به دریا ختم می‌شود را شامل می‌شود که خوشبختانه مدیریت‌ها دراین زمینه تشدید شده است.

*رودخانه گرگان‌رود باید لای‌روبی شود/ باید ورودی حجم آب در رودخانه گرگان‌رود کاهش یابد

وزیر کشور با تاکید بر اینکه رودخانه گرگان‌رود باید لای‌روبی شود، ابراز کرد: متاسفانه به دلیل رسوبات زیادی که در رودخانه گرگان‌رود انباشته شده است تقریبا لایروبی به سختی انجام می‌شود دو کانال در این مسیر ایجاد شده است که کافی نیست در سیمین شهر نیز کانال زده شده که به تنهایی کافی نیست.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: در بخش‌های مختلف استان تلاش می‌کنیم که امکانات کافی برای مهار سیلاب انجام شود و در این زمینه از مناطق سیل‌زده گلستان به صورت حضوری بازدید کردم و بارش باران و سیلاب در استان گلستان بی‌سابقه بود.

وی با بیان اینکه سدهایی که در منطقه است برای کنترل و مدیریت آب است، اظهار کرد: حجم آب در رودخانه گرگان‌رود120 متر مکعب است درحالی که بر اثر وقوع سیلاب میزان آب به 310 متر مکعب رسید که باید ورودی حجم آب در رودخانه گرگان‌رود کاهش یابد.

*یکی از مشکلات اصلی در گلستان تخلیه آب از شهرها است/ وحدت در گلستان موج می‌زند

وزیر کشور با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات اصلی در استان گلستان تخلیه آب از شهرها است، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی در این زمینه بسیار تلاش می‌کنند و نیروهای مسلح و سپاه بسیار فعال هستند مردم منطقه همکاری بسیار خوبی را در صحنه داشتند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه وحدت در گلستان موج می‌زند، تصریح کرد: مردم حق دارند که صدایشان را گاهی بلند می‌کنند وسایلشان زیر آب قرار دارد ولی با این وجود مردم دست به دست هم دادند و کیسه‌های شن را برای جلوگیری از ورود آب استفاده ‌کردند تا مانع ورود آب به شهرها شود.

وی اذعان کرد: باید بدانیم آیا مدیریت سیل به خوبی در گلستان صورت گرفته است یا خیر و قطعا اگر مسوولی در این زمینه کوتاهی کرده باید پاسخگو باشد امروز برآورد خسارات بخش کشاورزی با همت معاون وزیر کشاورزی تهیه شد و برای دولت ارسال کردیم و خسارت‌ها جبران خواهد شد.

*طرح جامع مدیریت سیل در گلستان صورت گیرد/ هیچگونه خسارت جانی بر اثر وقوع سیل در گلستان نداشتیم

وزیر کشور لایروبی رودخانه‌های گلستان را امری ضروری خواند و گفت: با توجه به اینکه اینجا دشت است و شیب لازم را ندارد باید لایروبی رودخانه‌ها در استان گلستان افزایش یابد و باید هر دو الی سه سال رسوب‌گذاری صورت گیرد.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه طرح جامع مدیریت سیل در گلستان باید صورت گیرد، ابراز کرد: برای مانع شدن از بروز سیلاب در گلستان باید زهکشی در اراضی کشاورزی انجام شود، پوشش گیاهی باید حفظ شود و همچنین دیوارکشی رودخانه ها تقویت شود.

وی افزود: خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی بر اثر وقوع سیل در گلستان نداشتیم و دو نفر در کلاله و مینودشت فوت کردند که ربطی به حادثه سیل نداشته است.

*طرح‌های نیمه تمام آب به طور کامل در گلستان انجام شود/ سد نرماب اگر سرپا بود شاید بسیاری از این اتفاقات رخ نمی‌داد

وزیر کشور با بیان اینکه طرح‌های نیمه تمام آب باید به طور کامل در استان گلستان انجام شود، گفت: سد نرماب اگر سرپا بود و از ظرفیت آن استفاده می‌شد شاید بسیاری از این اتفاقات رخ نمی‌داد و یا اینکه حداقل اتفات کمتری در این زمینه رخ می‌داد مردم آق‌قلا باید هوشیار باشند حجم بارندگی اگر زیاد شود موجب سرریز شدن آب سدها خواهد شد.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه مردم آرامش خودشان را حفظ کنند، ابراز کرد: سه نوع خسارت داریم خسارت جانی که خوشبختانه این نوع خسارت در استان مدیریت شد، دوم خسارت مالی است که قطعا قابل جبران است و سوم خسارت روحی و روانی است که غیرقابل جبران است متاسفانه مردم با دیدن برخی از شبکه‌های اجتماعی که واقعا بی‌انصافانه و بی‌رحمانه به روح و روان مردم ضربه می‌زنند و مسائل بسیار کوچک را بسیار بزرگ جلوه می‌دهند و مردم را ناامید می‌کنند نباید توجه کنند.

وی با بیان اینکه باید به مردم امید و انگیزه دهیم، اظهار کرد: امروز صحنه‌ای در شهر گمیشان دیدم که تجلی همدلی و وحدت بود و مردم تلاش کردند و با قرار دادن کیسه هاسی شنی از وقوع سیل به داخل شهر جلوگیری کردند و من به استاندار و فرمانداران دستور دادم که چکمه، بیل و لباس بادگیر برای مردم تهیه کنند تا در این امر کمک کنند.

*بخش لایروبی کانال ها را به سپاه و ارتش واگذار شد

وزیر کشور با بیان اینکه سدها تنظیم کننده آب هستند، گفت: ما در کمک‌رسانی دو مرحله تامین و توزیع اقلام داریم که در تامین اقلام برای افراد سیل‌زده مشکلی نداشتیم متاسفانه شبکه توزیع مناسبی نداریم در روستاها با توجه به اینکه دهیاران همدیگر را به خوبی می‌شناسند توزیع اقلام به خوبی صورت می‌گیرد ولی در شهرها نیاز به مدیریت بیشتری دارد.

وی افزود: چند کمیته تشکیل دادیم که تقسیم کار شد و بخش لایروبی کانال ها را به سپاه و ارتش واگذار کردیم پشتیبانی و لجستیک و چادر و توزیع آن به هلال احمر و بخش رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی بر عهده صدا و سیما است و غیره است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها