بازدید 13621
۱
ویژه نامه ویدیویی نوروزی «تابناک»، روز پنجم؛

«می‌تراود مهتاب» شهرام ناظری / «خوشحالم» سیروان خسروی / «شاد باش ای عشق خوش سودای ما» نصرت فاتح علی خان / «توقف بین راه» انور براهم / مصائب سفر مسلمانان به آمریکا

باید اندکی در ورود به حریم‌های شخصی دیگران و در کنکاش برای کشف اسرار زندگی بستگان نیز تامل کرد و کاویدن تا عمق زندگی دیگران و رسیدن به آنچه از بیانش پرهیز می‌کردند را موفقیت تلقی نکرد. در مقابل نیز باید کوشید حریمی میان بستر خانواده و حتی بستگان قرار داد و هرآنچه رخ داده و بیانش می‌تواند به بنیان خانواده نیز آسیب وارد کند، بیان نکرد.
کد خبر: ۸۸۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 25 March 2019

«خوشحالم» سیروان خسرویپنجمین روز فروردین، نخستین روز کاری سال هزار و سیصد و نود و هشت هجری شمسی نیز محسوب می‌شود و بسیاری از سفرها به پایان رسیده و بخشی از دید و بازیدها همچنان ادامه دارد. یکی از چالش‌هایی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی به خصوص از سوی نسل جوان مطرح می‌شود، پرسش‌های تکراری و بعضاً آزاردهنده‌ای است که باعث می‌شود بسیاری از جوانان از صله رحم گریزان باشند.

در فرهنگ ایرانی پرسش از جزئی ترین مسائل شخصی بستگان و حتی دوستان امری عادی است و سوای اینکه این پرسش چه تبعات روحی و روانی برای طرف مقابل می‌تواند داشته باشد، در این ایام بدان اشتغال می‌ورزیم. پرسش مکرر از دختران درباره اینکه چرا هنوز ازدواج نکرده‌اند، اصرار درباره اینکه چرا زوج جوانی هنوز صاحب فرزند نشده‌اند، وضعیت شغلی یک جوان یا حتی پدرِ خانواده و... می‌تواند پاسخ‌های تلخی داشته باشد که بسیاری دوست ندارند مطرح کنند.

از خوشحالم سیروان خسروی تا موسم گل وحید تاج، از دوران عاشقی سالار عقیلی تا ارابه‌هاش آتش توچلوز

باید اندکی در ورود به حریم‌های شخصی دیگران و در کنکاش برای کشف اسرار زندگی بستگان نیز تامل کرد و کاویدن تا عمق زندگی دیگران و رسیدن به آنچه از بیانش پرهیز می‌کردند را موفقیت تلقی نکرد. در مقابل نیز باید کوشید حریمی میان بستر خانواده و حتی بستگان قرار داد و هرآنچه رخ داده و بیانش می‌تواند به بنیان خانواده نیز آسیب وارد کند، بیان نکرد.

سعدی علیه الرحمه در این زمینه در باب فواید سکوت گلستان آورده است: «بازرگانی را هزار دینار خسارت افتاد پسر را گفت نباید که این سخن با کسی در میان نهی. گفت ای پدر فرمان تراست، نگویم ولکن خواهم مرا بر فایده این مطلع گردانی که مصلحت در نهان داشتن چیست؟ گفت تا مصیبت دو نشود: یکی نقصان مایه و دیگر شماتت همسایه» و چه نیک که پرسشی درباره جزئیات زندگی دیگران مپرسیم و اجازه دهیم طرف مقابل به تشخیص خود، از روزگار و احوال بگوید.

در این روزگار پرمشقت بیش از آنکه پرسش گرِ احوالات شخصی دیگران باشیم، شنونده‌ خوبی باشیم و بکوشیم به قدری که می‌شنویم، خود را مسئول در تغییرِ حال و احوال بستگان و نزدیکان بدانیم و صرفاً در مقام یک شخص کنجکاو و کاشف مکنونات قبلی دیگران ظاهر نشویم.

در آخر با بهاریه‌ای از سعدی کلام را به انتها می‌رسانیم و دعوت‌تون می‌کنیم مجموعه ویدیوهای روز پنجم نوروز را در این ویژه نامه تماشا کنید.

مبارك‌تر شب و خرم‌ترین روز
به استقبالم آمد بخت پیروز
دهلزن گو دو نوبت زن بشارت
كه دوشم قدر بود امروز نوروز
مهست این یا ملك یا آدمیزاد
پری یا آفتاب عالم افروز
ندانستی كه ضدان در كمینند
نكو كردی علی رغم بدآموز
مرا با دوست ای دشمن وصالست
تو را گر دل نخواهد دیده بردوز
شبان دانم كه از درد جدایی
نیاسودم ز فریاد جهان سوز
گر آن شب‌های با وحشت نمی‌بود
نمی‌دانست سعدی قدر این روز

 

خوشحالم ؛ سیروان خسروی

سیروان خسروی قطعه خوشحالم را خوانده است. اکنون موزیک ویدیو این قطعه را در «تابناک» می‌بینید و می‌شنوید.

 

شاد باش ای عشق خوش سودای ما؛ نصرت فاتح علی خان

 

می‌تراود مهتاب ؛ شهرام ناظری

 

توقف بین راه در جیبوتی ؛ انور براهم

 

مصائب سفر مسلمانان به آمریکا

 

شش اشتباهی که در دست دادن باید از آنها اجتناب کنید

دست‌دادن یک رویداد کوتاه میان دو نفر است که شامل در دست گرفتن دستان چپ یا راست یکدیگر می‌شود که گاهی اوقات با تکان مختصری نیز همراه است، خاستگاه این عمل نامعلوم است. دست دادن دقیقاً زمانی شکل می‌گیرد که دو دست بی‌درنگ یکدیگر را لمس می‌کنند، این عمل معمولاً در دیدارها، تبریکات، جشن‌ها، در هنگام تقدیم هدایا و پیشکش‌ها یا در حین عقد قراردادها و توافقنامه‌ها انجام می‌گیرد. دست دادن شکل تکامل یافته‌ای از ارتباطات غیرکلامی است که طی سالیان سال به نمادی جهانی در ارتباطات بدل شده‌است. نحوه دست دادن شما می‌تواند تا حدودی نمایانگر شخصیت شما باشد. بنابراین باید سعی کنید به بهترین شکل ممکن با دیگران دست بدهید. در این ویدیو به توضیح بهترین روش دست دادن و 6 اشتباه متداول که در این رویداد ساده پیش می‌آید می‌پردازیم.

 

قوانین بستن دکمه‌های کت و شلوار

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرا باید مسلمانان به قرار گاه شیطان کبیر سفر کنند مسلمانان و فرزندانشان باید به شیطان سنگ انداخته و ندای مرگ بر شیطان سر بدهند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل