بازدید 6015
۳

هشدار وزیر نیرو؛ ۱۰ استان سیلابی می‌شود

کد خبر: ۸۸۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹ 24 March 2019

وزیر نیرو در خصوص اوضاع جوی پیش روی گفت: حدود ۱۰ استان از جمله بوشهر، آذربایجان غربی، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، خراسان شمالی و رضوی هشدار‌های سیلاب را دریافت کرده‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایران آنلاین، رضا اردکانیان در خصوص مباحث علمی پیش بینی حوادث گفت: سیلاب‌ها با دوره‌ی بازگشتشان تعریف می‌شوند و احتمالاً همین سیلاب با دوره‌ی بازگشت پنجاه‌ساله بوده است.

وی افزود: خشکسالی در کشور نباید چنین تصوری ایجاد کند که نیازی به رودخانه‌هایی با پهنای بزرگ وجود ندارد و در کنار آن‌ها به ساخت‌وساز بپردازیم.

رضا اردکانیان ادامه: با وقوع سیل حدود ۴۰۰ روستا در معرض آسیب بودند که با قطع برق و آب مواجه شدند و با تلاش‌های صورت‌گرفته مشکل بخش زیادی از این روستا‌ها برطرف شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
ببخشید معنی این هشدار چیه؟ الان هشدار در چه حدی هست؟ کل ساختمانهای این استانها تخلیه بشن؟ ادارات تعطیل بشه؟ چیکار کنن؟ معمولا بعد از یه فاجعه سیل هشدار میدن بعد از زلزله مانور. خوب برادر من قشنگ بگو مثلا افراد تخلیه بشن مثل هشدار قبل طوفان کاترینا که همه جا تخلیه شد و آمادگی کامل بود. اینجا فقط بعد سیل هشدار میدن.
چرا آقای وزیر دانشمند بقول یکی از نمایندگان مجلس با توجه به پیش بینی ماهانه بارش که با دقت نسبتا بالا در دسترس بود و با توجه به اینکه ایشان رئیس کمیته سیل ستاد بحران کشور هستند اقدام پیشگیرانه عملیاتی مناسب برای کاهش خسارات انجام ندادند ایا محاسبه ساده میزان اباذری از رودخانه های که مصب آن مسدود شده و نیاز به لایروبی سریع داشت کار مشکلی بود چرا مخزن سد های بالادست با وجود حتی حجم کم ۹۰ درصد ظرفیت خود را در اسفند پر کرد ه اند جناب وزیر اتصال اب و برق بعد از زلزله یا سیل کار معمول همیشگی است اگر با تاخیر صورت نپذیرد اما اقداماتی که باید صورت می گرفته چرا محقق نشده کوتاهی در بعضی کارها محرز است شما گرفتید سد سلیمان تنگه سازی را نجات داد این سد هنوز ۴۰ در صد ظرفیت خالی دارد و کل اب ورودی به ان در اسفند ماه ۴۰ ملیون متر مکعب بوده
که اگر هم رها میشد در اثرات سیل تاثیر معنا داری نداشت
لطفا باور کنید در کشور کارشناسان زیادی هستند که بدون تحصیل در کانادا یا آلمان قابلیت تحلیل داده ها را دارند نمره وزارت نیرو در مدیریت این سیلاب مردودی است
عمده این هشدار باید برای همکاران وزارت نیرو و کشور باشد تا غیر از خرید چکمه کارهای ضروری دیگر را پیش از بروز حادثه انجام دهند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان