بازدید 2445

نظام آموزشی کنکورمحور از امور پرورشی دانش‌آموزان دور می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است هرچه نظام آموزشی به سمت کنکورمحوری حرکت کند همانقدر از توجه به فوق برنامه و امور پرروشی دانش‌آموزان دور شده است.
کد خبر: ۸۸۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 24 March 2019

محمد قمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره جایگاه پرورش در نظام آموزشی کشور گفت: یکی از تحولاتی که در آموزش و پرورش در ابتدای انقلاب و زمانی که شهید رجایی و باهنر مسئولیت داشتند، انجام شد این بود که مربی تربیتی در مدارس باشد و در مدارس فقط آموزش مطرح نباشد بلکه پرورش هم پررنگ باشد و بر همین اساس این دو شهید عالی مقام را بانیان امور تربیتی و پرورشی می‌دانند.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منظور از پرورش، تعالی روحی، معنوی و فضایل اخلاقی است ولی متاسفانه امور پرورشی به تدریج در نظام آموزشی کشور کمرنگ و از مسیر خود منحرف شد.

نبود مربی پرورشی در مدارس مزید بر علت شده است

وی با اشاره به اینکه آثار کم‌توجهی به این مساله تربیتی مشهود است، گفت: البته وزارت آموزش و پرورش در حال انجام تلاش‌هایی در این محوریت هستند ولی کمرنگ است؛ ضمن آنکه کمبود یا نبود مربی پرورشی در مدارس مزید بر علت شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بستر فراگیری امور پرورشی در خانه و مدرسه و جامعه به صورت توأمان است، ادامه داد: زمانی که در جامعه گفتمان دینی حاکم باشد بر تربیت نسل جدید تاثیر می‌گذارد ولی وقتی به این مساله کم‌توجهی شود، تبعاتی دارد.

تولیدات تلویزیونی و سینمایی کمکی به پرورش نسل نوجوان و جوان نمی‌کند

قمی همچنین با اشاره به بدآموزی‌های برخی برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی و اثر آن بر نوجوانان و جوانان، تاکید کرد: زمینه پرورشی سالمی در جامعه وجود ندارد و به عنوان مثال برخی تولیدات تلویزیونی و سینمایی نیز اگر نگوییم بدآموزی دارند اما حداقل این است که به پرورش نسل نوجوان و جوان کمکی نمی‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از نظام آموزشی کنکور محور تصریح کرد: هرچه نظام آموزشی به سمت کنکورمحوری حرکت کند همانقدر از توجه به فوق برنامه و امور پرروشی دانش‌آموزان دور شده است؛ وقتی تمام هم و غم نظام آموزشی بر کنکور گذاشته شده و به پرورش توجهی نمی‌شود، یکی از تبعات آن غفلت از امور پرورشی دانش‌آموزان خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی