بازدید 2429

چطور برای سفر‌های نوروزی چمدان ببندیم

کد خبر: ۸۸۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 23 March 2019

تعطیلات نوروز ۹۸ به کدام شهر سفر می‌کنید؟ آیا لباس رسمی لازم دارید؟ چند روز به سفر می‌روید

به گزارش میزان، برای بستن چمدان در سفرهای نوروزی باید به برخی از سوال ها پاسخ بدهیم. این پاسخ ها به ما کمک می کند تا چمدان خود را راحت تر ببندیم.

سایز چمدان

اندازه چمدان بستگی به تعداد روز‌های سفر دارد، اما قرار نیست به بهانه روز‌های طولانی چمدان آنقدر سنگین شود که مسافران مجبور به پرداخت هزینه اضافه بار شوند. باید هنگام خرید چمدان به اندازه، جنس و قسمت‌های داخل آن توجه کرد و خیلی بهتر است که یک کوله پشتی کوچک هم برای وسایل دم‌دستی داشته باشد.

لباس راحتی کم جم بردارید

بهترین راهکار برای سفری راحت و سبک این است که لباس‌های راحت با حجم کمتری همراه مسافران باشد تا در مدت زمان سفر وقت خود را صرف مرتب کردن چمدان و جابه‌جایی لباس‌ها نکنند. مسلماً هر چه تعداد لباس‌ها و وسایل کمتر باشد وقت بیشتری برای گشت‌و‌گذار و لذت بردن از سفر خود دارند.

چطور لباس ها را در چمدان قرار دهیم

بسیاری از افراد تمایل دارند در طول مدت زمان سفر لباس، وسایل شخصی و بهداشتی زیادی همراه خود داشته باشند. با توجه به حجم زیاد لباس‌ها تا کردن آن‌ها کار اشتباهی است، چون هم جای زیادی می‌گیرد و هم اینکه لباس‌ها چروک می‌شوند. بهترین راه این است که لباس‌ها به صورت فشرده و لوله‌ای تا شوند تا کمتر چروک شود و فضای زیادی اشغال نکنند. بعد از اینکه لباس‌های به شکل لوله‌ای آماده شدند ابتدا باید کفش‌های داخل چمدان گذاشت و بعد لباس‌های روی کفش‌ها چیده شوند. البته لباس‌ها هم باید به ترتیب از ضخیم به نازک روی هم قرار گیرند و بعد از آن وسایل ضروری و دم دستی را قرار داده شوند.

چه لباسی برای چه شهری

قطعا انتخاب لباس بستگی به شرایط آب‌و‌هوایی شهر مورد نظر دارد. چیدن لباس برای منطقه‌های گرمسیر خیلی راحت است و به راحتی می‌توان چند دست لباس نخی و یا کتان را تا کرده و در چمدان گذاشت و به سمت شهر مورد نظر راهی شد. اما اگر سفر به سمت منطقه‌های سردتر باشد نمی‌شود لباس‌های گرم و کاموایی را داخل چمدان جا داد، در این حالت بهتر است لباس‌های گرم و ضخیم را پوشید و چند لباس نخی و نازک‌تر را داخل چمدان گذاشت و در مواقع لزوم از چندین لایه لباس نازک برای گرم شدن استفاده کرد. به‌عنوان مثال می‌توان بعد از رزرو اقامتگاه بوم گردی در یکی از شهر‌های ساحلی دریای خزر یا اجاره ویلا درکیش با توجه سرما و گرمای هوای آن منطقه لباس‌های مورد نیاز را برای قرار دادن در چمدان انتخاب کرد.

با خیال راحت رها کردن وسایل، ممنوع

شاید برای خیلی‌ها پیش آمده باشد که وقتی به مقصد می‌رسند بعد از بار کردن در چمدان متوجه شده باشند که لباس‌هایشان به وسیله لوازم آرایشی و بهداشتی کثیف شده است. ممکن است این مشکل به دلیل فشار‌هایی که در طول حمل و‌نقل به چمدان‌ها وارد می‌شود پیش بیاید. برای پیشگیری از چنین وضعیتی بهتر است در صورت امکان لوازم بهداشتی و آرایشی خیلی ضروری را فقط همراه خود ببرند و مثلا بعد از اجاره سوئیت در سرعین از فروشگاه‌های معتبر آن شهر نسبت به خرید مایحتاج خود اقدام کنند و یا اینکه این قبیل لوازم را داخل کیف و کیسه‌های زیپ‌دار قرار دهند تا در صورت بروز چنین مشکلاتی آسیبی به لباس‌ها وارد نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار