بازدید 7626
۸
بر پایه نظرسنجی «تابناک» مشخص شد؛

ظریف خبرسازترین شخصیت سیاسی سال ۹۷ از نگاه مخاطبان تابناک

سایت تابناک برای باخبر شدن از نظریات مخاطبانش طی یک نظرسنجی آنلاین از آن‌ها خواست از میان حسن قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت، علی ربیعی وزیر سابق کار، محمود احمدی نژاد، محمد جواد ظریف و محمد باسط درازهی و سید ابراهیم رئیسی خبرسازترین شخصیت سیاسی سال ۹۷ را مشخص کنند.
کد خبر: ۸۸۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 21 March 2019

سال ۹۷ با همه تلخی‌ها و شیرینی هایش گذشت و اکنون در اولین روز‌های ۹۸ قرار داریم. سایت تابناک در آخرین روز‌های سال گذشته طی چندین نظرسنجی، نظریات مخاطبان خود را درباره موضوعاتی مختلف از جمله تلخ‌ترین و شیرین‌ترین حوادث و اتفاقات سالی که گذشت، خبرسازترین شخصیت‌های سیاسی داخلی و خارجی، فرهنگی و ورزشی و نیز مهمترین نگرانی آن‌ها در ابتدای سال ۹۸ جویا شد؛ که در چند خبر نتایج و حاشیه نوشتی بر آن‌ها منتشر می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ در سالی که گذشت، دولت دوازهم در دومین سال استقرار خود با کابینه‌ای که ترکیبی نسبتا متفاوت با دولت قبل داشت، دچار تحولات زیادی شد. بحران ارزی و مشکلات کم سابقه اقتصادی از یک سو و فراوانی زیاد استیضاح‌ها و استعفا‌ها بین دولتمردان، شرایطی را ایجاد کرد که در یک سال گذشته بار‌ها خبر از استیضاح‌های موفق یا نافرجام وزرای دولت به گوش رسید. تغییر در ترکیب دولت روحانی فقط به استیضاح‌ها محدود نشد و بعضی از وزرای او نیز یک سال پس از استقرار در وزارتخانه متبوع خود با نوشتن استعفانامه‌هایی صندلی وزارت را ترک کردند. علی ربیعی استیضاح شد و حسن قاضی زاده هاشمی، آخوندی و ظریف استعفا کردند؛ هرچند استعفای وزیر امور خارجه مورد پذیرش رئیس جمهور واقع نشد و ظریف ۶۳ ساعت پس از استعفای خود که از طریق حساب اینستاگرام او عمومی شده بود به وزارت امور خارجه بازگشت. این استعفای چند ساعته مدتی بر حضور وزیر امور خارجه در کنفرانس مونیخ و سخنرانی ترند شده او در رسانه‌های جهان در مدت زمان کمی، سرخط رسانه‌های داخلی و خارجی شد.

امسال برای حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نیز سال متفاوت و مهمی بود. او که چند سالی بود تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده گرفته بود، با حکم مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضاییه شد و آیت الله آملی لاریجانی چند ماه زود‌تر از موعد متعارف، صندلی دستگاه قضا را به او سپرد و خود ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده گرفت.
رئیسی درست چند روز بعد در رقابت با آملی لاریجانی، با اختلاف بالایی بر کرسی نائب رئیسی مجلس خبرگان نشست و پس از انتخابات سال ۹۶ دوباره برای چندین روز متمادی در سرخط خبر‌های رسانه‌ها قرار گرفت.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اسبق ـ که این روز‌ها و در آستانه سالی که یک انتخابات مهم انتخابات مجلس یازدهم را پیش روی داریم ـ سفر‌های استانی خود را بدون همراه داشتن یاران دیرینش (مشایی و بقایی) که هر دو زندان هستند، آغاز کرده و حضور پررنگ تری در روزنامه‌ها دارد. شرق، آرمان و خبر ورزشی، گفت وگو‌هایی مفصل با وی انجام دادند و اظهارنظر‌های جنجالی او را به تیتر یک روزنامه‌های خود تبدیل کردند. احمدی نژاد در دوران ریاست مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی، حضور پررنگ تری در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت و عکاسان خبری پس از هر جلسه تصاویری از لبخند‌ها و علامت پیروزی انگشتان او را از رسانه هایشان منتشر می‌کردند.

سال ۹۷، اما برای محمد باسط درازهی، نماینده سراوان چیزی جز دردسر نداشت. انتشار فایلی ویدیویی از او در حالی که برخورد خارج از عرفی را با یک کارمند گمرک دارد در فضای مجازی دست به دست شد و با واکنش منفی کاربران ایرانی قرار گرفت. این نماینده مجلس که احتمالا خبر دقیقی از قدرت فضای مجازی نداشت، ابتدا موضوع را تکذیب کرد و سپس فیلم منتشر شده را تقطیع شده و فتوشاپ نامید، اما کار به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان کشید و او مجبور به عذرخواهی شد. روزنامه‌ها و سایت‌های خبری برای چند روز متوالی اخبار و گزارش‌هایی از واکنش‌ها به این فایل ویدیویی منتشر کردند و کسانی که اسم این نماینده مجلس را برای یک بار هم نشنیده بودند، نام او را شناختند.

سایت تابناک برای باخبر شدن از نظریات مخاطبانش طی یک نظرسنجی آنلاین از آن‌ها خواست از میان حسن قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت، علی ربیعی وزیر سابق کار، محمود احمدی نژاد، محمد جواد ظریف و محمد باسط درازهی و سید ابراهیم رئیسی خبرسازترین شخصیت سیاسی سال ۹۷ را مشخص کنند.

ظریف خبرسازترین شخصیت سیاسی سال ۹۷ از نگاه مخاطبان تابناک

بیشتر بخوانید

در این نظرسنجی ۹۲۰۳ مخاطب تابناک شرکت کردند و بیش از نیمی از آن‌ها، محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان را با ۵۳.۹ درصد از میان گزینه‌های قرار گرفته در نظرسنجی به عنوان خبرسازترین شخصیت سیاسی سال انتخاب کردند.


دومین رأی این نظرسنجی با ۱۶.۹۳ درصد را محمدباسط درازهی نماینده سراوان کسب کرد تا پس از گذشت چندین ماه از آن اتفاق حاشیه ساز همچنان بالاتر ازسایر شخصیت‌ها البته در خبرساز بودن قرار گیرد.


محمود احمدی نژاد و سید ابراهیم رئیسی نیز به ترتیب با ۱۶.۹۳ و ۱۰.۰۶ درصد در رده‌های بعدی خبرساز بودن از نگاه مخاطبان تابناک قرار گرفتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸
تابناک خوابی یا خودت رو به خواب زدی؟ توی گلستان و مازندارن سیل اومده ما هم که بی خبر و نگران. شبکه ها هم هیچ خبر درستی نمیدن. بجای این خبرهای بی اهمیت راجع به مردم اون منطقه خبر بده.
خبری که فقط یک بمب صوتی بود
با این چیزا نمیشه محبوبیت ساخت
شما جناب ظریف، از قاسم سلیمانی، با فاصله عقب افتادی
این چهره نه بخاطر دیپلماسی بلکه بخاطر عدم شناختش از آمریکا علیرغم چند دهه زندگی در آن کشور و تحمیل برجامی که حتی مفاد آن را نتوانستند ترجمه کنند به شهرت رسید.

مردم توسط این شخص از چاله هسته ای محمود به چاه هسته ای برجام حسن افتادند.
ایکاش محمود بود و این وزیر خارجه را در همان جلسات برجام در اروپا از مقامش عزل میکرد و ما به این روزها دچار نمیشدیم.
ظریف بعد از عدم پذیرش استعفا: من با واعظی رفیق ۴۰ ساله ایم!!؟
مشخص بود استعفا هم نمایش بود برای اعتبار‌ و محبوبیت سازی کاذب.
این یعنی فریبکاری
نه آن استعفا نه برگشتن ۲۴ساعته!!؟
کودک شویی پر از رفتار متناقض که محصولش برجام بی تضمین و گرانی ساز بود تا الان
خبر اقای سلمان خدادادی نماینده ملکان خبرساز نبود؟
مگهتوییت ممنوع نیست پس چرا ظریف غیر قانونی دسترسی داره
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی