بازدید 4660

بازرگانان هندی کالا‌های چینی را به آتش کشیدند

کد خبر: ۸۸۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 20 March 2019
هزاران تاجر هندی روز سه‌شنبه ۱۹ مارس در اعتراض به سیاست‌های تجاری و خارجی چین، کالا‌های وارداتی این کشور را به آتش کشیدند و از دولت خواستند تا تعرفه واردات محصولات چینی را افزایش دهند.

به گزارش سایت «آزادی» این بازرگانان ضمن ابراز نگرانی از آسیب دیدن تولیدکنندگان داخلی بر اثر واردات محصولات چینی از مصرف‌کنندگان هندی خواستند تا کالا‌های وارد شده از این کشور را تحریم کنند.

خشم این بازرگانان از پکن جنبه‌ای سیاسی نیز دارد. استفاده چین از حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل متحد در قرار نگرفتن محمد مسعود اظهر، رهبر اسلام‌گرای افراطی پاکستان در لیست سیاه باعث خشم هندی‌ها شده است.

محمد مسعود اظهر، بنیانگذار گروه اسلام‌گرای افراطی و شبه‌نظامی «جیش محمد» از طریق مبارزه مسلحانه به دنبال جدایی کشمیر از هند است. این گروه مسئولیت بمب‌گذاری انتحاری ماه فوریه ۲۰۱۸ در کشمیر را که به کشته شدن ۴۰ نظامی هندی انجامید برعهده گرفت.

چین چهارشنبه گذشته در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد با استفاده از حق وتو از قرار گرفتن نام رهبر این گروه در لیست سیاه جلوگیری و اعلام کرد که دلیل این کار فراهم کردن زمان بیشتر برای کمیته شورای امنیت جهت بررسی و مشورت درباره این مساله بوده است.

چین دومین شریک تجاری هند است و از زمان روی کار آمدن نارندرا مودی در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان نخست وزیر هند، تجارت پکن با دهلی نو به میزان ۷۵ درصد یعنی ۶۳ میلیارد دلار افزایش یافته است.

کنفدراسیون بازرگانان هند می‌گوید که این حرکت اعتراضی برعلیه واردات کالا‌های چینی با هدف تادیب پکن بدلیل سوءاستفاده از قدرت وتو است.

بازرگانان در دهلی نو کالا‌هایی نظیر لپ‌تاب، تلفن همراه، کامپیوتر، دستگاه‌های فکس و اسباب‌بازی‌های چینی را در «صدر بازار» محل فروش اجناس چینی به آتش کشیدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل