بازدید 10414

ترامپ: بهره هوشی «جو بایدن» پایین است

کد خبر: ۸۸۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵ 18 March 2019

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در حساب کاربری‌اش در توئیتر به معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا حمله کرد و او را فردی با «بهره‌هوشی پایین» توصیف کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه به «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهور سابق این کشور که قرار است نامزد دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شود حمله کرده و او را فردی «با بهره‌هوشی پایین» توصیف کرد.

دونالد ترامپ یکی از محورهای تبلیغات انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶ را قائل نبودن به رعایت قید و بندهای متعارف سیاسی برای ابراز مواضع و اقدام در خصوص آنها قرار داده بود.

او امروز دوشنبه در توئیترش نوشت: «جو بایدن آخر این هفته وقتی می‌خواست یک جمله ساده درباره تصمیمش برای نامزدی در انتخابات صحبت کند، زبانش قفل شد. به اینها عادت کنید. یک فرد دیگر با ضریب هوشی پایین.»

بایدن روز شنبه هنگام سخنرانی ابتدا به تلویح گفت که برای انتخابات سال ۲۰۲۰ نامزد خواهد شد، اما اندکی بعد، سعی کرد سخنانش را اصلاح کند.

بایدن گفت: «به من گفته می‌شود که چپ‌گراهای جدید از من انتقاد می‌کنند. اگر کسی قرار باشد نامزد [انتخابات] شود من متجددترین عقبه را دارم.

بعد از آنکه جمعیت هواداران بایدن او را به تصور اینکه نامزدی‌اش را اعلام کرده تشویق کردند، او گفت: «منظورم این نبود. گفتم، اگر کسی قرار باشد نامزد شود.»

ترامپ پیش از این چندین بار مدعی شده که از بهره هوشی بالایی برخوردار است. وی چندی پیش گفت که بهره هوشی او از «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه سابق آمریکا بالاتر است.

ترامپ سال ۲۰۱۳ هم توئیت کرده که بهره هوشی او از «باراک اوباما» و «جورج دبلیو بوش»، روسای جمهور ادوار گذشته بالاتر است.

او تا کنون به سوالات درباره نمره‌اش در آزمون‌‌های بهره هوشی پاسخ نداده و به گفتن جملات کلی مانند اینکه دارنده بالاترین بهره هوشی است بسنده کرده است.

رفتارهای ترامپ و افشاگری‌های رسانه‌ها و نزدیکان او نشان می‌دهد او بارها برای موفق نشان دادن خودش در زمینه‌های مختلف اعم از مالی، تحصیلی، کاری و غیره به سندسازی رو آورده.

اخیراً «مایکل کوهن»، وکیل شخصی سابق ترامپ در یک جلسه استماع در کنگره فاش کرد ترامپ از او خواسته روسای دبیرستان، دانشگاه و هیأت مدیره دانشگاهش را تهدید کنند که هیچ‌وقت نمرات و رتبه‌های او را منتشر نکنند.

کوهن در آن جلسه که ۸ اسفندماه برگزار شد گفت: «وقتی می‌گویم دو رو، دارم از مردی صحبت می‌کنم که خودش را فردی فوق‌العاده می‌خواند، اما به من دستور می‌داد که دبیرستان، دانشگاه و هیأت مدیره دانشگاهش را تهدید کنم که هیچ وقت نمرات و رتبه‌های او را منتشر نکنند.»

به گفته کوهن، او به دستور ترامپ به دبیرستان و دانشکده محل تحصیل رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نامه زده و آن‌ها را تهدید کرده که اگر نمرات ترامپ را منتشر کنند، از آن‌ها شکایت می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر