بازدید 2614

لاستیک و مواد پلاستیکی را نسوزانید

کد خبر: ۸۸۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 18 March 2019

سرپرست اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به افزایش آلودگی هوا و شدت صوت طی مراسم چهارشنبه سوری گفت: شهروندان به هیچ عنوان اقدام به سوزاندن مواد پلاستیکی نکنند.

به گزارش ایسنا، محمد رستگاری با اشاره به اینکه متاسفانه هر سال با اجرای مراسم چهارشنبه سوری پارامترهای آلاینده هوا افزایش پیدا می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه مشاهده می‌شود که در برخی موارد افراد نسبت به سوزاندن لاستیک و مواد پلاستیکی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: سوزاندن مواد پلاستیکی علاوه بر افزایش آلاینده‌هایی همچون مونوکسید کربن و دی اکسید نیتروژن سبب افزایش دی اکسین و فوران می‌شود که این گازها بسیار آلاینده و حتی سرطان‌زا هستند.

سرپرست اداره محیط زیست شهر تهران در ادامه تاکید کرد: از این رو به شهروندان توصیه می‌شود که به هیچ عنوان نسبت سوزاندن مواد پلاستیکی و لاستیک اقدام نکنند.

رستگاری با اشاره به افزایش آلودگی صوتی در مراسم چهارشنبه سوری تصریح کرد: آلودگی صوتی نه تنها تهدیدی برای سلامت انسان است بلکه پرندگان و سایر حیوانات شهری را نیز اذیت می‌کند بنابراین ما از شهروندان درخواست می‌کنیم که تا جایی که امکان دارد از مواد محترقه استفاده نکنند و مراسم چهارشنبه آخر سال را شاد و بدون استفاده از مواد خطرناک به پایان برسانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار