بازدید 5883
سوژه

رکورد فوق العاده استقلال جهانی می شود؟

کد خبر: ۸۸۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 18 March 2019

بیش از آنکه مدافعان میانی استقلال نقشی کلیدی درکاهش میانگین گل‌های خورده این تیم داشته باشند، این دروازه بان‌های استقلال به خصوص مهدی رحمتی بوده که درارتقای وضعیت دفاعی استقلال اثرگذاشته است.

به گزارش تابناک ورزشی، دراین میان سهم هافبک دفاعی‌های استقلال هم کم از رحمتی و حسینی که کمتردرچارچوب دروازه قرارگرفته، نبوده است. استقلال همچون سال‌هایی که آندو و نکونام را درپست هافبک دفاعی دراختیارداشت و زمانی طولانی نیز امید ابراهیمی دراین پست مهم ایفای نقش کرد اکنون نیزازداشتن هافبک‌های سخت گیروتخریبچی بی بهره نیست که سرآمد همه آن‌ها باید به فرشید باقری اشاره داشت که درماه‌های اخیرنیزرشد قابل توجهی داشته است.

روزبه چشمی نیز به رغم مصدومیت‌هایی که گاه وبیگاه با آن مواجه شد، اما معمولا نمایش ایده الی دراین پست دارد. چشمی درپست دفاع وسط هم همیشه مدد سرمربی استقلال بوده و تلاش کرده بازیکنان حریف را ازرسیدن به دروازه استقلال محروم کند. میانگین گل‌های خورده استقلال درلیگ هجدهم بیانگرسطح توانایی بازیکنانی است که درعملیات دفاعی نقش داشته اند. ازحق نگذریم پژمان منتظری نیزعنصری فعال درترکیب استقلال بوده و با وجود اینکه سن وسالی گذرانده، اما یکی ازمردان آماده تیمش محسوب می‌شود وتوانسته نظرشفررا برای حضورمداوم درترکیب استقلال به سوی خود جلب کند. درکنار منتظری بازیکنانی همچون دانشگروسهرابیان نیز درقلب دفاع استقلال حضورداشته اند که دربه دست آمدن این آمارنقش داشته اند، اما حقیقتا نقش رحمتی و هافبک دفاعی‌ها بیش ازدیگران بوده که اگراین وضعیت امیدوارکننده دربازی‌های بزرگ نیز حفظ شود، استقلال می‌تواند به جام قهرمانی لیگ فکرکند.

دیدار تیم های استقلال ایران و نساجی

استقلال معمولا دربازی‌های دشوار دروازه اش بازمی‌شود که این یک نقطه ضعف بزرگ برای شفروشاگردانش محسوب می‌شود. بدون شک اگر وضعیت آرمانی دربازی‌های نیمه دشوار و آسان به بازی‌های سخت ترکشیده شود استقلال تا روز‌های پایانی درکورس قهرمانی خواهد بود وچه بسا این ویژگی به قهرمانی استقلال بینجامد. استقلال به طورمیانگین درهر۳بازی ممکن است دروازه اش بازشود. آماری فوق العاده که اگرحفظ شود، منجربه ثبت یک رکورد درفوتبال آسیا و چه بسا جهان خواهد شد. استقلال اکنون درموقعیتی است که با ادامه این روند می‌تواند نگاه کارشناسان فوتبال جهان را هم به سوی خود جلب کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر