بازدید 3807
۱
رانندگی‌های تهران وحشتناک است و هنوز به آن عادت نکرده‌ام!

پاتوسی: این استقلال سرتر از پرسپولیس است

کد خبر: ۸۸۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹ 15 March 2019

کیفیت پایین الحاجی گرو و مارکوس نیومایر در نیم‌فصل اول، صدای هواداران استقلال را در آورده بود که چرا چنین بازیکنانی باید جذب استقلال شوند.

به گزارش تابناک ورزشی، پس از اینکه این دو بازیکن از استقلال جدا شدند، مسئولان باشگاه با وسواس دنبال گزینه‌های خارجی دیگری رفتند، اما این ذهنیت برای علاقه‌مندان ایجاد شده بود که آیا بازیکنانی که این مقطع به استقلال می‌آیند، می‌توانند کارایی لازم را داشته باشند یا نه.

آیاندا پاتوسی، هافبک آفریقای جنوبی و ایسما گونکالوس بازیکن گینه‌ای در آخرین روزهای نقل‌وانتقالات زمستانی به استقلال پیوستند. پاتوسی به دلیل برخی قوانین داخلی در ایران چند هفته‌ای نتوانست برای استقلال بازی کند، اما از روزی که مجوز بازی را گرفت، نشان داد چه کیفیتی دارد. او در سه بازی متوالی برای استقلال بازی کرد تا حسابی خودش را در دل هواداران جای دهد. حالا ترکیب او، ایسما و منشا خط حمله استقلال را قوی کرده است و آبی‌پوشان اکنون با صدر جدول فاصله‌ای اندک دارند. 

با پاتوسی گفت‌وگویی انجام دادیم و درباره موضوعات مختلف صحبت کردیم که متن آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

از بازی با العین شروع کنیم، چرا نتوانستید بازی با ببرید؟

در این بازی واقعاً بدشانسی آوردیم. نهایت تلاش‌‌مان را برای کسب سه امتیاز انجام دادیم اما روز، روز ما نبود. با این وجود هنوز چهار بازی دیگر در مرحله گروهی داریم و من باور دارم که می‌توانیم صعود کنیم.

چه احساسی داشتی که برای نخستین بار در حضور این همه هوادار بازی می‌کردی؟

احساس خوبی بود و آنها هم ما با تشویق‌های‌شان مرا به ما برای حمله کردن انگیزه می‌دادند. وقتی آنها این چنین تیم‌ را حمایت و تشویق می‌کنند، بیشتر از این چه چیزی می‌توان انتظار داشت؟

زمانی که به استقلال آمدی، خیلی‌ از تماشاگران به خاطر کیفیت نه چندان خوب بازیکنان خارجی قبلی، شاید نسبت به تو خیلی خوش‌بین نبودند، اما تو خیلی زود نشان دادی چه کیفیتی داری.

واقعاً از شیوه‌ای که کارم را در استقلال شروع کرده‌ام، خوشحالم. وقتی شما به عنوان یک بازیکن به تیمی جدید می‌روید، دغدغه این را دارید که هواداران چطور از شما استقبال می‌کنند و اینکه اوضاع‌تان در آن تیم چطور پیش می‌رود. من اما واقعاً چنین دغدغه‌ای نداشتم، چون به خوبی مورد استقبال هم‌تیمی‌هایم قرار گرفتم و آنها کار مرا برای وفق پیدا کردن با شرایط آسان کردند. به خودم گفتم من باید به سختی برای تیم کار کنم و همیشه نهایت تلاشم را انجام دهم. خدا سختکوشی مرا می‌بیند و من او را به خاطر شروع خوبی که داشتم، شکر می‌‌کنم.

آیا تصور می‌کردی سه هفته پیاپی برای استقلال گل بزنی؟

می‌دانید، من بازیکنی هستم که باور دارد و خودش را ملزم می‌داند که در تمام بازی‌ها گل بزند و در پیروزی تیمش سهیم شود، حالا می‌خواهد با گلزنی باشد یا با دادن پاس گل. بنابراین باور داشتم که می‌توانم و الان هم باور دارم که بعد از این بهتر هم می‌توانم کار کنم، چون اگر سختکوش باشید هیچ چیزی نمی‌تواند شکست‌تان دهد.

چرا تصمیم گرفتی برای ادامه فوتبالت به ایران و استقلال بیای؟

اول از همه مدیربرنامه‌هایم به من زنگ زد و گفت در ایران برایت یک تیم سراغ دارم. وقتی این حرف را شنیدم به او خندیدم و گفتم حالا چرا می‌خواهی مرا به آنجا ببری و بعد او اسم استقلال را آورد و به من گفت که برو و در مورد این تیم تحقیق کن. من هم در اینترنت تحقیق کردم و از این تیم واقعاً‌ خوشم آمد و دیدم که چه هواداران شگفت‌انگیزی دارد و آنها چه علاقه‌ای نسبت به این تیم دارند. به همین دلیل به مدیربرنامه‌هایم گفتم هرچه سریع‌تر کاری کن که این انتقال اتفاق بیفتد!

چه نظری درباره زندگی در ایران داری؟

فوق‌العاده بوده و از هر لحظه‌اش لذت می‌بردم و هر روز تلاش می‌کنم چیزهای جدیدی یاد بگیرم. از آنجایی که ما در این چند وقت اخیر بازی‌های زیادی داشته‌ایم، من خیلی از ترکیب تیم بیرون نبوده‌ام و بیشتر استراحت می‌کنم، اما یک چیزی در اینجا هست که هنوز به آن عادت نکرده‌ام.

چه چیزی؟

شیوه رانندگی مردم در خیابان‌ها وحشتناک است!

گادوین منشا به تو و ایسما گونکالوس درباره فوتبال ایران چه چیزهایی گفته است؟

او همیشه از استقلال مثبت صحبت می‌کرد و اعتقاد دارد که می‌توانیم امسال قهرمان شویم. او آدم خوبی است.

تو به همراه منشا و ایسما گونکالوس مثلث خط حمله استقلال را تشکیل می‌دهید که خیلی خوب کار کرده است. آیا اسمی برای مثلث خودتان گذاشته‌اید؟

من نمی‌توانم نامی برای آن انتخاب کنم و می‌‌گذارم که هواداران این کار را بکنند.

رابطه‌ات با بازیکنان و سرمربی تیم چطور است؟

رابطه خیلی خوبی دارم و آنها تلاش می‌کنند که من راحت‌تر خودم را با شرایط تیم منطبق کنم و تا الان هم واقعاً کمک کرده‌اند. اینکه سرمربی تیم می‌تواند انگلیسی صحبت کند واقعاً خیلی به من و دیگر بازیکنان خارجی کمک می‌کند.

زمانی که به استقلال پیوستی، به خاطر برخی قوانین داخلی امکان بازی کردن پیدا نکردی.

من واقعاً برای بازی در ترکیب استقلال عطش داشتم. با این حال همیشه اعتقاد داشتم که باید به خدا توکل کنم. خیلی ناراحت بودم که بازی با تراکتورسازی را از دست دادم، اما به تلاش‌ها و تمریناتم ادامه دادم و منتظر رسیدن نوبتم شدم و به محض اینکه این فرصت را به دست آوردم دو دوستی آن را چسبیدم و مابقی ماجرا را هم که دیگر خودتان می‌دانید.

قراردادت با استقلال قرضی بوده و این فصل به پایان می‌رسد. آیا دوست داری قراردادت را تمدید کنی؟

البته، من استقلال را دوست دارم و از هر لحظه بازی در استقلال لذت می‌بردم، اما باید دید چه اتفاقاتی می‌افتد.

 آیا می‌دانستی چند روز دیگر سال جدید ایرانی‌ها خواهد بود؟

خیلی اطلاعی ندارم، اما فکر کنم مثل تعطیلات خودمان باشد.

دو هفته دیگر باید در دربی ایران بازی کنی، چه اطلاعاتی درباره دربی تهران داری؟

من ویدئوهای این بازی را دیده‌ام و شنیده‌‌ام که چقدر دربی برای مردم و هواداران استقلال مهم است، اما راستش را بخواهید من فکر می‌کنم ما بهتر از پرسپولیس فعلی هستیم. من بازی‌های آنها را دیده‌ام و منتظر بازی در دربی هستم.

آیا استقلال می‌تواند قهرمان ایران شود؟

صد درصد، با تیمی که داریم می‌توانیم قهرمان شویم، اما ما باید سخت کار و برای پیروزی تلاش کنیم. ان‌شاءالله.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صنار بده آش.....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر