بازدید 32388

بیش از ۸۰ کشته و زخمی در حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند

ظهر امروز جمعه به وقت محلی (بامداد به وقت تهران) رسانه‌های نیوزلندی از وقوع حمله مسلحانه به مسجد «النور» در شهر «کریستچرچ» خبر دادند. در همین حال، نخست وزیر استرالیا مهاجم اصلی این حملات را یک تبعه راستگرای استرالیایی معرفی کرده است.
کد خبر: ۸۸۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 15 March 2019

در جریان تیراندازی امروز (جمعه) به دو مسجد در نیوزیلند ۴۹ تن از شرکت کنندگان در نماز جمعه کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش «تابناک»، به نقل از آسوشیتدپرس، در پی وقوع این حمله پلیس نیوزیلند به مردم هشدار داده تا در منازل بمانند و تدابیر امنیتی نیز در مرزها و فرودگاه‌ها تشدید شده است.

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند این تیراندازی را یکی از تاریک‌ترین روزهای این کشور توصیف کرده و گفت، این رویدادها در شهر کرایستچرچ نمایانگر یک اقدام به خشونت غیرقابل منتظره و غیرعادی است.

مایک بوش، کمیسیونر پلیس نیوزیلند گفته، بدون اعلام رقم کشته شدگان و مجروحان حمله به مسجد نور و مسجد لینوود، از بازداشت چهار مظنون خبر داد.

به گفته بوش، سه تن از مظنونان مرد و یکی از آنها زن است. مقام‌های نیوزیلند هویت افراد بازداشت شده را اعلام نکردند اما یکی از این افراد که ادعا می‌شود، مسئول این تیراندازی‌ها باشد، یک مانیفست ۷۴ صفحه‌ای ضد مهاجرت از خود برجای گذاشته که در آن توضیح داده چه کسی است و دلیلش از این تیراندازی‌های چه بوده است. وی همچنین گفته که این اقدامش "مصداق یک حمله تروریستی" است.

رسانه‌های محلی، شمار کشته شدگان را ابتدا دست کم ۲۷ تن عنوان کردند ولی نخست وزیر بعدا شمار کشته‌ها را ۴۰ تن اعلام کرد.

نخست وزیر نیوزیلند در یک نشست خبری، احساسات ضد مهاجرتی را مقصر این اقدام دانسته و گفت: بسیاری از مردمی که متأثر از چنین تیراندازی‌هایی هستند، مهاجران یا آوارگان تشکیل می‌دهند و آنها نیوزیلند را خانه خود انتخاب کرده‌اند و این خانه آنهاست. آنها از ما هستند. اما فردی که چنین حملاتی را انجام می‌دهد، از ما نیست.

بیبش از 80 کشته و زخمی در حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند

یکی از این تیراندازی‌های مرگبار در مسجد النور در مرکز کرایستچرچ و در ساعت ۱۳:۴۵ به وقت محلی رخ داده است و دومین تیراندازی هم در مسجد لینوود رخ داد.

در تصاویر منتشره در فیس‌بوک به وسیله یکی از مظنونان، فردی دیده می‌شود که با یک سلاح نیمه خودکار وارد مسجد می‌شود و با شلیک به همه افراد حاضر در آن، آنها را نقش بر زمین می‌کند.

پلیس گفته در تلاش است تا این تصاویر را از شبکه‌های اجتماعی حذف کند. همزمان با این حمله، اعضای تیم ملی کریکت بنگلادش قصد ورود به مسجد نور را داشتند که با شنیدن صدای تیراندازی از محل گریختند.

در همین حال نخست وزیر استرالیا مهاجم اصلی این حملات را یک تبعه راستگرای استرالیایی معرفی کرده است.

نخست‌وزیر نیوزیلند نیز در تازه‌ترین اظهاراتش، حمله به دو مسجد را حمله "تروریستی" دانست و گفت: در این حمله ۴۰ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند و ۲۰ تن وضعیت بدی دارند.

در اطلاعات بعدی شمار کشته‌ها به ۴۹ تن افزایش یافت و اعلام شد ۴۸ تن هم زخمی شده‌اند.

بیبش از 80 کشته و زخمی در حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند

وی گفت، عامل حمله در لیست تروریستی و افراد تحت تعقیب نبوده و حمله از قبل برنامه‌ریزی شده بود.

نخست‌وزیر نیوزیلند گفت: به محض حمله، پلیس تمامی مساجد منطقه را بست. من از همگان می‌خواهم به توصیه‌های پلیس گوش دهند. من نمی‌توانم جزئیات اضافی در این باره بدهم و منتظر تکمیل تحقیقات هستیم. اسنادی داریم که نشان می‌دهد طرح‌هایی برای حملات دیگر وجود داشته اما نمی‌توانیم اطلاعات دقیق‌تر بدهیم.

بیبش از 80 کشته و زخمی در حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند

وی افزود: وضعیت تهدید امنیتی در کشور افزایش یافته و ما باید همواره محتاط و مسئولیت‌پذیر باشیم. ما همواره آماده مقابله با چنین اقداماتی هستیم و به مردم تضمین می‌دهیم توانایی و آمادگی لازم برای مقابله با این حملاتی را داریم. ما با استرالیا همکاری داریم و از این کشور به خاطر همکاری قدردانی می‌کنیم. وی گفت که سه تن تاکنون بازداشت شده‌اند.

واکنش های جهانی

رهبران سیاسی و مسلمان در سراسر جهان انزجار خود را بابت تیراندازی‌های مرگبار به دو مسجد در نیوزیلند که ۴۰ کشته بر جای گذاشت، ابراز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ویترز، رنتو مرسودی، وزیر خارجه اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اندونزی قویاً این تیراندازی‌ها را محکوم می‌کند به ویژه در مکان عبادت و در جریان برگزاری نماز جمعه.

وی به گزارش‌های رسانه‌ای نیز اشاره کرد که براساس آنها، شش شهروند اندونزیایی در زمان حمله در مسجد بودند که سه تن فرار کردند و از وضعیت سه تن دیگر اطلاعی نیست.

«تانتووی یحیی»، سفیر اندونزی در نیوزیلند به رویترز گفته که تحقیقات برای اعلام وضعیت شهروندان اندونزیایی گرفتار در این تیراندازی در جریان است. ۳۳۱ اندونزیایی ساکن کرایستچرچ و از این تعداد ۱۳۴ تن دانشجو هستند.

انور ابراهیم، رهبر بزرگترین حزب در ائتلاف حاکم مالزی نیز گفت که یک شهروند این کشور در میان مجروحان این تیراندازی است و اعلام کرد این یک تراژدی سیاه است که بشریت و صلح جهانی با آن روبه روست.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: من به شدت بابت این اقدام غیر انسانی که علیه ارزش‌های بشری رخ داده و جان غیرنظامیان را گرفته است، ناراحتم. ما تسلیت و همدردی عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان و مردم نیوزیلند ابراز می‌کنیم.

مقام‌های نیوزیلند کشته شدن شمار بسیاری را در این حملات تیراندازی تأیید کرده‌اند؛ اما آمار دقیق را اعلام نکرده و هویت آنها را نگفته‌اند.

ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در توئیتر خود حمله "فاشیستی و نژادپرستانه" در نیوزیلند را محکوم کرده و نوشت: این حمله نشان داد، دشمنی با اسلام و مسلمانان به چه حدی رسیده است. ما چندین بار شاهد این بوده‌ایم که اسلام هراسی علیه اسلام و مسلمانان به یک ایدئولوژی نابهنگام و مرگبار تبدیل شده است. جهان باید علیه چنین استدلالی برخیزد و کاری کند تا تروریسم فاشیستی اسلام هراسی متوقف شود.

در همین حال، کمال فاروقیری، مؤسس هیأت "تمام مسلمانان هندوستان" که یک نهاد غیردولتی از نخبگان است نیز گفت: این حمله به شدت محکوم است و ادامه داد: یک ویروس ضد اسلامی در حال گسترش در سراسر جهان است. مردم همه مذاهب باید بسیار نگران باشند.

وحیدالله ویسی، سفیر افغانستان در استرالیا، نیوزیلند و فیجی نیز در توئیتر خود نوشت: سه افغان در این حمله مجروح شده‌اند. فکر من پیش خانواده‌های این افغان‌هاست.

محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز ضمن محکومیت این حمله در توئیتر از هشتگ "پاکستان علیه تروریسم" استفاده کرد. مردم در سراسر جهان نیز در رسانه‌های اجتماعی به محکومیت این حملات در نیوزیلند پرداخته‌اند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۳۷
خدا بیامرشون شهید حساب میشن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
حالا متوجه می شویم که برژینسکی و کارتر که با مسلمانان روسیه را فرو پاشیدند و پوتین که با باز به اسم مسلمانان و با سازماندهی القاعده و داعش به دنبال اهداف خود و انتقام شکست و فروپاشی در افعانستان است چه خیانتی به مسلمانان و مردم دنیا کردند.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
خود انگلیسی ها یک ضرب المثل دارند که میگه خارج کردن غول از چراغ جادو اسان است ولی بر گرداندن غول به چراغ خیلی خیلی مشکل است. حالا دقیقا این ضرب المثل را می توان برای سیاست تماما اشتباه برژینسکی و امریکا در سال 1979 مثال اورد. او می خواست به هر قیمت ممکن شوروی کمونیست را که دشمن امریکا بود شکست دهد . برای همین در چارچوب دکترین تحریک مسایل مذهبی در حکومت الحادی کمونیستی شوروی تلاش کرد در جبهه غربی روسیه از جنبش مذهبی کاتولیک های لهستان استفاده کند و در جبهه جنوبی در افغانستان نیروهای بسیار تندرو مذهبی مانند سلفیها و تکفیریها را تحت عنوان مجاهدین اسلامی افغانستان سازمان داد. بن لادن و بسیار از سر کرده ها و نیروهای القاعده در واقع توسط برژینسکی و امریکا تحت این دکترین تشویق به جهاد اسلامی علیه روسها که افغانستان را اشغال کرده بودند شدند و امریکا برای این نیرویها جهادی انواع موشک و تسلیحات و اموزش نظامی و. حمایت مادی و معنوی فراهم اورد تا دمار از روزگار روسهای اشغالگر در بیاورند و در نهایت این دکترین موفق بود و یکی از دلایل اصلی فروپاشی اردوگاه کمونست به رهبری روسها همین زخم افغانستان و جنگ مسلمانان با نیروهای اشغالگر بود. در نهایت شوروی فرو پاشید و امریکا با پل کردن این مسلمانان و افغانستان به پیروزی بزرگی رسید. ولی اشتباه استراتژیک دوم امریکا همان بود که به محص اینکه خیالش از روسیه راحت شد دیگر افغانستان را به حال خود رها کرد و این چاقوی خون الود اسلام سلفی تحت عنوان جهادیون اسلامی را در افغانستان به زمین انداخت و نیروهایی مانند بن لادن و دیگر جهادیون را مانند دستمال مصرف کرده بدور انداخت. روسیه بعد از این شکست در زمان یلتسین غرق در فساد و ضعف اقتصادی و فرهنگی و... باقی ماند.

در همین موقع بود که افسر جوانی که به بالاترین سطح فرماندهی دستگاه عظیم اطلاعاتی باقی مانده از عصر شوروی رسیده بود و در اتش انتقام از امریکا و غرب برای شکست افغانستان و فرو پاشی شوروی می سوخت به ریاست جمهوری روسیه رسید. ان افسر کسی نبود جز پوتین. او از اینکه روسیه به انروز رسیده بود و مسلمانان چچن با جمایت امریکا و غرب در روسیه شورش کرده بودند و در شهرهای بزرگ روسیه عملیات و بمب گذاریهای عظیم می کردند بسیار خشمگین بود. نتیجه انکه تحت رهبری او روسیه دوباره همان خنجر اسلام سلفی را که امریکاییها در افغانستان روی زمین انداخته بودند از روزی زمین بر داشت و با همان مهره ها که از بی توجهی امریکا به سرنوشت انها و افعانستان مانند بن لادن بسیار عصبانی بودند از این تندروهای سلفی دوباره نیرویی سازماندهی کرد تحت عنوان القاعده ولی اینبار علیه امریکا. بعد همه می دانیم داستان را. یازده سپتامبر . و جالب است دقیقا از همان یازده سپتامبر دیگر امریکا و غرب هرگز و هرگز نه از چچن و نه از هیچ نیروی برانداز و شورشی در روسیه حمایت نکردند. و بعد در عراق. دوباره زرقاوی. ور در سوریه دوباره پوتین داعش را بوجود اورد تا به طرف غربی بگوید اگر شما از این مسلمانان جاهل برای ضربه به روسیه استفاده کردید من هم می توانم از همانها علیه شما استفاده کنم. و حملات متعدد داعش علیه نیروها و کشورهای غربی . از امریکا تا استرالیا و کانادا و انگلیس و ترکیه و... ولی جالب ان است که از روزی که اردوغان از پوتین بابت سرنگونی هواپیمای روسی معذرت خواست دیگر داعش حتی یک تیر در ترکیه شلیک نکرد. ولی این حملات داعش و القاعده باعث شدن جاهلانی از جنس داعش ولی در کشورهای غربی مانند همین مورد زلاند نو که از از داستان اطلاعی ندارند مگر همان بازیهای کثیف کشتار کامپیوتری دوباره در صدد انتقام از کل مسلمانان باشند. در واقع مسئول اصلی این جنایات کسی نیست الا برژینسکی و پوتین که از مسلمانان به عنوان اهرم و ابزار برای جنگ و رقابت کثیف نظامی و سیاسی خود استفاده کردند و حالا هیچ کدام قادر نیستند که این غول چراغ جادو اسلام سلفی و جاهلان فاشیست که تصور می کنند این مسلمانان هستند که باعث این جنایات داعش می شوند را به چراغ بر گردانند.
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
حالب اش ان است که بن لادن علاوه بر حمله به نیویورک به جان اجمد شاه مسعود هم سوقصد کرد و فرمانده بومی مردم افغانستان که کابوس ارتش سرخ روسیه بود و باعث اصلی شکست روسها در افغانستان بود را به امر بن لادن ولی در واقع به خاطر انتقام گرفتن پوتین از او ترور کرد.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
. مسلمونها هر جای دنیا مظلومند
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
آدم باید خیلی ساده لوح باشه که هنوز فکر کنه برج های دوقلو توسط القاعده و با اصابت چند هواپیمای آلومینیومی به اون خوشگلی و تمیزی فرو ریختن

بعد از گذشتن سالها از اون واقعه ، مهندسان عمران و معماری و فیزیکدانان و مهندسان هوافضا و متخصصین تخریب ساختمان های فرسوده ، بصورت علمی ثابت کردن که این برج ها بصورت عمدی و توسط مواد منفجره از جمله ترمیت که از قبل در اسکلت این ساختمانها کارگذاری شده بوده ، تخریب شده و بصورت کاملا مهندسی شده و برنامه ریزی شده

مستندهای گوناگونی هم توسط مستندسازان و فیلمسازان مختلف برای اثبات عمدی بودن این واقعه ساخته شده که در اینترنت قابل دانلوده

برج های دوقلو توسط دولت آمریکا و نئوکان ها تخریب شدند تا با ایجاد فضای امنیتی در آمریکا و ایجاد جو احساسی بر ضد مسلمانان ، با پول ملت آمریکا به خاورمیانه لشکرکشی کنن .. قیمت نفت را بالا ببرن تا سرمایه گذاری در نفت شیل توجیه پذیر بشه و نتیجه همین اقدامشون امروز قابل لمسه .. آمریکا با تولید نفت شیل به بزرگترین تولید کننده نفت جهان تبدیل شده و کشورهای نفتی را داره تحت فشار میذاره .. ونزوئلا و حالا هم ایران با افزایش تولید نفت آمریکا از بازار نفت اخراج میشن و هر چه تولید نفت آمریکا بالاتر بره ، کشورهای نفتی بیشتری قربانی خواهند شد
ناشناس
| - |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
خدا پدرت رو بیامرزد بجای کامنت می خواستی کتاب بنویسی
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
نمي دونم چرا يك عده مي خوان اين جنايت را اينطور توجيه كنن كه به خاطر كارهاي تروريستي مسلمانان تندرو اتفاق افتاده. مگر همين غربي ها تو خود آفريقا و آمريكا، بوميان اونجا را قتل عام نمي كردن؟ يعني كشتن سياه پوست ها و سرخپوست ها هم به خاطر تندرو بودن آن ها بوده؟!! نخير ريشه اين اعمال تروريستي به نژادپرستي بر مي گرده
خب حالا ببینیم مهناز افشار و داره دسته سلبریتیها چکار میکنند؟ ایا دسته گل میبرن دم دربه سفارت نیوزلند؟؟ یا ابراز همدردی میکنند؟ راستی مسیح علینژاد چه واکنشی نشون میده؟
پاسخ ها
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
لعنت به قاتلین
از هر رنگ و نژاد و دین
لعنت به ساکتین قتل
لعنت به آتش بیارهای معرکه
از جمله مسیح علینژاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
نظر این افراد چه تاثیری در قضیه داره؟ عقده ات رو جور دیگری مدیریت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
جدا یه دکتر برو بابا انتخابات تموم شد گناه باختتونو نندازید گردن سلبریتیها مردم بخاطر اونا رای ندادن از ترس امثال تو رای دادن بخودت نگاه کن پر ازعقده و کینه و توهم
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
ادبیات نوشتاریت رو درست کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
متاسفانه نظر شما کاملا بی ربط است و هیچ دردی دوا نمی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
مردم ایران و خود ایران از امثال تو و اصلاح طلب و سلبریتی بی سواد و سلطنت طلب ناراضیند و همتون از نظر ما تفاوتی با هم ندارین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
چه ربطی به مسیح علینژاد داره برادر من؟خخخ
بسیار غیر انسانی و دردناک
به خط ارمنی نوشته درسته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
گرجی است
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
زدی به خال هچکس دقت شمارانداشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
ارمنی روسی و گرجی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
نه گرجی است نه ارمنی، این به خط روسی نوشته شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
خطش سرلیک بود اما به زبان صربی
مرگ بر تروریست
پاسخ ها
نامور
| United States of America |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
به ارمنی نوشته Սարիղամիշի ճակատամարտ که به معنی نبرد ساری قامیش است. نبردی که روسیه با خیانت ارامنه عثمانی، نیروهای عثمانی را شکست داد.
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
عزیزم واقعا فکر می کنم یه کلاس ارمنی بری با آلفبای ارمنی آشنا میشی دوتا بالای گرجی نوشته شده و وسطها هم روسی،زبان ارمنی توش بکار نرفته خواستی بیا بهت یاد بدم هم بنویسی هم بخونی
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
در ضمن یادم رفت نامور جان شکست ساری قمیش به خاطر سرمای سختی بود که لشکر تحت فرمان انور پاشا دچارش شد بدون اینکه پیش بینی سرمای جبهه جنگ با روسیه تزاری رو کرده باشه کمی تاریخ و در کنارش زبانهای دیگه بخون باهاشون آشنا میشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
لطفا از نام آریو برزن برای نظرهای دروغ خود استفاده نکنید
مهاحم راست گرا نیست یک تروریست وحشی است تمام
مذاکره با غرب!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
خدا شفات بده
ناشناس
| Germany |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
تروریست نه مذهب داره نه ملیت و نه رنگ داعشی ها نماز میخوانند قران رو از شما بهتر میخوانند ولی تفکر افراطی دارن و میگن حق با انهاست و هر کس علیه انهاست باید کشته بشه شما هم همچین تفکری داری
اینجا جاییه که اگه بریم خونه و ماشین مجانی میدن؟!!
اینجا همون مدینه فاضله هست؟
اینه واقعیت.
کانال (خارج بدون فیلتر 2025) رو حتما ببینید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
مگر برات دعوت نامه فرستادند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
حالا کی ازت خواسته بری اول ببین رات میدن بعد بیا بگو بو میده
ناشناس
| Sweden |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
شما لطفا همینجا بمون
آخه اسم این شهر خودش ته نگرش مذهبی ساکنان اونجاست اسم شهر "کلیسای حضرت مسیح" است بعد مسلمانان مهاجر از کشورهای فقیر رفتن اونجا مسجد ساختند؟ کجاش با عقل جور در میاد. اگر عده ای مهاجر بیایند ایران و بروند در مشهد کلیسا بزنند کسی به آن کلیساها تعرض نمیکند؟ من مانده ام که مشکل مغزی ما مسلمان چیست و چرا به دنبال ایجاد درگیری و نمایش مذهبی و دینی خودمان هستیم. اگر این آدمهای مهاجر اسلام برایشان از زندگی در رفاه و آسایس و امنیت کمتر از دین و نمایش مذهبی شان ارزش دارد به چه دلیلی کشور خودشان را ترک کرده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
خود مسیحی ها هم مهاجر هستند و با کشتار بومی های اصلی نیوزلند صاحب آن شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
خود مسئولین اون شهر اجازه دادن تو چی میگی این وسط؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
دانشمند کریست یعنی مسیح نه مریم. بعدش هم این که فکر کردی انگلیس چطوری صاحب اون سرزمین شد؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
شما همون کسانی هستید که وقتی ضعیف هستید شعار آزادی بیان می دهید ولی وقتی قدرت دارید مردم بی گناه را از دم تیغ می گذرانید و تاریخ را دفن میکنید و میگویید هر کسی حق بگوید
مجرم است ، شما چیزی از حق و حقیقت نمی دانید و مسجد را با کلیسا مقایسه میکنید چون اصول اعقادی درستی ندارید و فرق بین اینها را نمی دانید و فکر میکنید همه مثل خودتان یک پرچم برداشته و پشت آن به چپاول مشغول هستند و غافل از اینکه خدایی هست و هر سرزمینی برای اوست و کسی حق ندارد بندگان مسلمان مومن خدا را از هیچ جای زمین بیرون کند یا مشکلی در کار آنان به وجود آورد ، ان شاء الله خداوند جواب این جنایات را خواهد داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
جز ی عده خیلی محدود که نژاد پرست هستند.و در خود اون جامعه منفور هستند مخالف کسی دیگه ای هست ابا تظاهراتی بر ضد افراد مهدجر در اون یا کشور برما شده که الان شما کاسه داع تر از اش شدی
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
جالبه توجيه يك همچين جنايت وحشيانه اي اونهم توسط لابد يك طرفدار انسانيت وآزادي و دموكراسي
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
مشکل مغزی تو چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
محض اطلاع شما مشهد یک کلیسای خوشگل در مرکز شهر دارد تا الان هم کسی بهش تعرض نکرده.
نمیدونم چرا سعی می کنید این عمل نفرت انگیز رو توجیه کنید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
لازمه بدونید در مشهد کلیسا هم هست
داعش با این حملات و اعمال جنایتکارانه خود را در افکار عمومی جهان منفور خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
داعش ؟؟؟

خوابی ؟!؟
واقعا خنده داره
این انگلوساکسون های وحشی که خودشون مهاجر هایی هستن که با کندن پوست سر بومیان و این مناطق به دارایی های ملکه اضافه کردن برای اعتراض به مهاجرت همون کارهایی رو میکنن که اجداد وحشیشون کردن (آدم کشی)
بی وجدان های بی همه چیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
دقیقا، اجداد همین ها با کشتار ساکنین اصلی و غارت ثروت آنها صاحب این سرزمین ها شده اند
بابت این واقعه متاسف شدم ولی سوال کلیدی این هست چرا چنین کشتار انهم در مسجد انجام گرفت . علت حوادث و کینه دینی و مذهبی در چند سال گذشته و آینده برای چیست آیا بهتر نیست ادیان از چالش کشیدن همدیگر فاصله بگیرند . احترام به عقاید خیلی بهتر از کینه و نفرت و خشم و نجس خواندن همدیگر هست
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
سوال مهم تر از اون این هست که دوباره دشمنان اسلام میخوان چه صیدی از این آب گل آلود شکار کنن ؟ البته غیر این همه خونی که از مسلمانان ریختن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
مشکل از ادیان نیست، حداقل در این زمانی، مشکل صهیونیستی ها هستند که آشکار و پنهان در شیپور جنگ مذهبی میدمند
حمید شفیع زاده:
امروز چند تروریست نیوزلندی و استرالیایی به دو مسجد در نیوزلند حمله مسلحانه کرده و بیش از 30 نفر را بشهادت رسانده اند. یکی از انها در پیامی گفته که ما هرگز نمی گذاریم مسلمانان در نیوزلند زندگی کنند .در پاسخ به این تروریست ها باید گفت شما بیش از 50 میلیون مسلمان و بومی را در این دو قاره قتل عام کردید .جالب است خود بومیان و صاحبان نیوزلند(مائوری)خود را ایرانی می دانند وبه صراحت می گویند ما 162 پیش از ایران به اینجا امده ایم من مستندات این مطالب را در کتاب تاریخ حضور ایرانیان در قاره استرالیا آورده ام. دکتر حمید شفیع زاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
منفی دهندگان بد نیست تاریخ بخونند تا ببینند انگلیس چطور با جنایات انسانی تونستن استرالیا و نیوزلند امروزی را از بومیان پاک سازی کند
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
منفی دهندگان اگراهل مطالعه بودند منفی نمیدادند
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
اصلا آمریکایی ها هم ایرانی هستند حالا راضی شدی !؟
این همه آدم کشته شده این وسط دنباله چی هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
بخاطر چاخان مائوریهات بهت منفی دادن جدا ملت را اینقد ساده فرض کردید تازه بهشونم میگید بی مطالعه هاهاها
اولین چیزی که بعد از دیدن فیلم به ذهن ادم میاد اینه که این افراد ظاهرا بدجور تو جو بازیهای کامپیوتری از نوع جنگی و خشن بودند. دوم هم اینکه اگر این افراد مسلمون بودن رو مساوی افراطی و خطرناک بودن میدونن از همین جا بهشون تبریک میگم چون مسلمون ترین افرادی هستند که تا به حال دیدم!
مسلمونا وقتی خودشون به خودشون رحم نمیکنن و همدیگه رو سلاخی میکنن ، چه توقعی از دیگران هست که مسلمونارو سلاخی نکنن ؟؟؟؟
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
اونا مسلمان نیستند، مسلمان نما هستند. متوجه تفاوت بین این دو باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
مسلمونا آنقدر از خودشون با گفتن اجرای شریعت افراطیگری کرده اند که دیگران هم یادگرفتند با آنها هم همون رفتارهارا بکنند....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
چه حرف تهوع آوری از مدینه ی فاضلتون کردیدو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
حرفتون غلط هست ولی بد نیست کمی تورات وانجیل بخونی. توی تلمود که یکی از کتب دینی یهودیان هست به پاکسازی نژاد غیریهود دعوت شده است. جنگ های صلیبی هم که پاکسازی نژادی مسلمانان با حکم پاپ زمانشون رخ داد.
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
توجيه جنايت وحشيانه با چاشني تخليه عقده،چقدر بايد بدبخت و حقير باشه شخص كه هرچي در توانشه بذاره تا هر جنايتي رو كه چشم آبي ها انجام ميدن توجيه كنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
خدا شفات بده
ای بابا میخواستیم با یارانه یکسال برویم تعطیلات نیوزلند، برم پروازم رو کنسل کنم، خطرناکه حسن خطرناکه نیوزلند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
با یارانه ۱۰ سال هم نمیتونی فقط بلیط رفت بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
این حسن با حال اومدی
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
:برو خوش باش. جواب تو رو سعدی خوب داده
بنی آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
فقط میخوای بری نیوزیلنداشهدرو بایدبخونی .
متاسفانه در عملیات تروریستی یه طرف مسلمونه یا میکشه یا کشته میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
یخورده تاریخ غرب بخونی میفهمی خودشون چه وحشی هایی بودن
خب که چی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
شما خودت رو ناراحت نکن
تروریسم در هر صورتش زشت است . چه یک مسلمان بی گناه کشته شود و چه یک مسیحی بیگناه .
بای ذنب قتلت؟
تابناک خیلی عقبی از خبر انقد دیر
تمامی رسانه های جهان در حال تلاشند تا ویدئو دلخراش این حادثه رو پاک کنند اونوقت صدا و سیما و حصوصا شبکه خبر حداقل ۲۰ بار از صبح ویدئو رو پخش کردند.
پاسخ ها
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
اون وقت چرا تمام این رسانه هایی که گفتی تصاویر و ویدئو حملات تروریستی در اروپا بخصوص فرانسه رو صدها با پخش کردند؟!!!
دنبال چی هستی؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
این جنس اتفاقات چیزیه که مستقیم کشور خودمون رو هم تهدید میکنه، صداوسیما ناچارا باید پخش کنه که مردم ایران متوجه اهمیت اوضاع باشن، بدونن حضور نظامی ایران در کشور های منطقه چیه
ناشناس
| Sweden |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
به شخص نکته سنج: به عنوان کسی که خیلی کم تلویزیون نگاه می‌‌کنم این ویدئو رو امروز بار ها دیدم و نه تنها داخل خونه بلکه حتی داخل سوپر مارکت. ویدئو پخش شده از صدا و سیما یک هشدار قبلش نداشت و لحظه پخش صرفا یک متنی بالا نوشته بودند که تصاویر مناسبی نداره. خیلی ها تمایلی ندارند بچه هاشون همچین چیز های هولناکی ببینند. وبه شخص ناشناس این حادثه ار هر نظر محکوم میشه . و نشون دادن اتفاقات ناگوار به صورت سانسور شده و بعد از اتفاق چیزیه که همه جا هست و قابل قبوله ولی نه خود کار زشت بدون سانسور و بدون هشدار.
کاش در مورد کشته های انفجار دیروز لوله گاز اهوازم چیزی مینوشتین......
حالا نوبت مسلموناست که تو اروپا و آمریکا شروع کنند به انتقام...
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
همین تفکر است که باعث بد نام شدن اسلام می گردد
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
عزیز اونجا همه چی تحت کنترله. همون عملیات های تروریستی هم کنترل شده و تحت نظارت خودشون بوده. اونا نه اینه که بخوان اسلام اونجا نباشه. اونا میخوان اسلام باشه ولی فقط یه اسلام زشت که مردمشون ازش بترسن و دوری کنن و مسلمونا شهروند درجه دو باقی بمونن. اونا به شهروندای درجه دو نیاز دارن برا کارهای بی ارزش که فقط مهاجرای گشنه انجام میدن
مرد
| Sweden |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
مگه هر چند سال یک بار مسلمونا توی غرب مردم رو به رگبار نمی بندن؟‌یا با ماشین زیر نمی گیرن
این نتیجه سیاست های اسلام هراسی غرب و اسراییل است. اما تحمل مسلمانان هم خدی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
من نمیدونم چرا مسلمانان کشور های مقدس خود را به هر بدبختی که شده ترک میکنند و به کشور کفار میروند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
اگه تحملشون تموم شده برگردند کشورهای خودشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
ترک می کنند چون مثل خیلی از ساده لوح های داخلی فکر کرن متمدن هستند غربی ها. ولی بدونید که مسلمان نیوزلندی هم وجود داره و همشون مهاجر نیستند. اون نیوزلندی ها هم در اصل خودشون مهاجرند!!
این جنایت خونین ووحشیانه ،ریشه در نژاد پرستی وتقابل با جنایت های ددمنشانه اسلامی که با نام خداوقران وبا شعارالله اکبر مثل انواع اسید پاشی ها،شلاق زدن هاواعدام وسنگسارها ،سرودست وگوش بریدنهاتحت نام حد زدن وچشم دراوردنها واتش زدن وجگر دراوردن وخوردنهاوتجاوز به جان ومال وناموس مردان وزنان وگردن زدنانها داسیر گرفتن شهر وندان غربی ورفتار خشونت امیز باانها وباج خواهی از طریق گروگان گیری ها وتحقیر انها ویا حمله به مراکز دینی ومذهبی ویا به کنسرت های انها وکشتاردسته جمعی انها با انجام حملات انتهاری وبمب گذاریها در اماکن ومیادین ومتروها وفرودگاها وهواپیماها بروش حرکات تروریستی وفاشیستی تحت القائات تند وخشن وافراطی دینی از همه طرف انجام میگیرد ،در صورتی که فلسفه ادیان ،اصلاح جوامع وبشریت بصورت اموزش وتربیت وتیلیغ وترویج مسالمت امیز اصول ادیان وابلاغ پیام خداوندی وشریعت ادیان توسط رسلان بوده نه کشتار وجنایت وخیانت وخونریزی وشکنجه واز این قبیل مزخرفات تحت لوای دین .برای دوری وزدایش خشونت از ادیان الهی لازم است رهبران وپیشوایان دینی در تعامل باهم با انجام تشکل ونشست هایی به تهیه وتنظیم منشور اخلاقی واصلاحی ادیان الهی ومحکوم نمودن هرگونه خشونت وجنایت تحت لوای دین ومذهب و،،،،،، اقدام نموده وبه حفط ارامش واسایش وامنیت جهانی ومحکومیت تروریسم تند وخشن وفاشسم دینی تحت هر عنوان ونام وشعاربپردازند ومرتکبین جنایتکاررا خلع سلاح ورسوا وافشا نمایند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
مزدور شبه افکن ، چیزی از اسلام و مسلمانی نمیدونی الکی فتوا صادر نکن ، اسلام کدام بی گناهی را شلاق زده که بخواد بکشه ، اسلام دینی کاملا انسانی هستش که اگر مجازاتی هم گذاشته برای اصلاح و نجات جامعه است و گرفتن حق مظلوم از ظالم ، اسلام دین حق کشی و ستم نیست
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
نتیجه اسلام هراسی همینه دیگه
کارو زندگی مسلمونها شده یا بکش یا کشته شو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
غربی ها چی؟ ترامپ رای کنگره برای پایان حمایت جنگ یمن رو وتو کرد. این معنی اش چی هست؟ انگلیس اسپانیا ایتالیا پرتغال فرانسه و ... کشورهای زیادی را در سرتا سر دنیا استثمار کردند. لابد خون هم از دماغ کسی نیومد؟ جمود فکری شما در دفاع از انگلی به نام فرهنگ برتری جویی غربی مانع از فهمتان است.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
!طفلک مسلمونها
اسلام دین صلح و طرفدار امنیت می باشد. این مسئله نتیجه مسلمان ستیزی و اسلام هراسی می باشد. گروههای افراطی رو هم سیاستمداران برای گرفتار کردن مردم یک منطقه و سود بردن خودشون ایجاد و تقویت می کنند و
گرنه اسلام دین برابری و برادری است.
با توجه به نوشته ها ی روی خشاب های این جنایت کار داعش تندرو است بعدا متوجه خواهیم شد
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
شاید هم ساخته دست همون کسانی هست که داعش رو ساختن
امنیت میخواهید چیکار به قول برجامی ها
اقدامات وحشیانه داعش و تبلیغ وسیع رسانه های غول غربی و امریکایی علیه مسلمانان باعث مسلمان ستیزی در خیلی از کشور های جهان میشود این حادثه تروریستی نشان داد که افکار داعشی مسلمان و غیر مسلمان ندارد و باید ذهنیت تنفر را از جامعه بشری پاک کرد
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
برو مزدور ، خودشان داعش را میسازند و به جان
مسلمانان می اندازند و خودشان هم به اسم مقابله با داعش به مسلمانان حمله میکنند ، نقشه ای کشیده شیطان ولی بداند که خداوند بزرگ رسوایشان خواهد کرد ان شاء الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
این جزو ذات بشر هست در همه دورانی هم بوده فقط گاهی شدتش کم و زیاد شده
اینکار که ‌واقعا کثیف و احمقانه و محکومه اما واقعا مقامات افغانستان و پاکستان تا حالا اصلا تروریست ندیده بودن که شوکه شدن
خارج بدون فیلتر 2025 رو ببینید تا با واقعیت ها آشنا بشید
چیزی که بعضی ها متوجه اش نیستند اینه که این تروریست یک نژادپرست است که هدفش و توجه مردم به هجوم مهاجرها به جایگزینی آنها به جای اروپایی هاست. خودش هیج اشاراه ای به استرالیایی بودنش نکرده و سراسر خودش نژادش و تفکراتش و سیاستش و اروپایی ذکر کرده پس اونهایی که فکر میکنند دلیلیش فقط مسلمانها بوده و بعضا توی کامنتها منفی دادن بدونند این تروریست هرکسی غیر از سفید اروپایی رو مرده میدونه
مسلمونا کلا واسه چی میرن کشورای غربی یا به قول خودشون دیارکفر خوب بمونید تو کشور خودتون
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
هر کسی دوست داره هر کشوری که این اجازه رو بهش می ده رو برای زندگی انتخاب کنه. به شما چه مربوطه!
روسی نوشته نکنه کار چچنی های داعشی است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
میگن رو خشابها اسم جنگهایی هست که عثمانی ها توش شکست خوردن از اروپاییها
در لندن به وضوح میتوان دید که دولت بریتانیا و جامعه یهودیان ساکن بریتانیا چگونه از اماکن عمومی یهودیان مراقبتهای محسوس و نامحسوس میکنه.جای تعجب داره که چطور این تدابیر امنیتی برای مکانهای عمومی مسلمانان در
کشورهایی که فعالیتهای نژاد پرستانه و ضد مهاجر در آنها وجود داره در نظر گرفته نمیشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
درسته از یهودیها هم تو این کشورها بدشون میاد. برا همین اونها رو تو یه کشور بنام اسرائیل ایجاد و فرستادند و حمایت کردند تا از شرشون راحت بشن.
ادم میمونه یعنی این به اصطلاح انسان ذره ای رحم و انسانیت درش وجود نداره به خدا حیوانات هم این طور همدیگه رو نمی کشن
عجیبه که روی خشابها اسامی ازملیت های مختلف هستن روسی انگلیسی آلمانی فرانسوی... انگار این یارو داشته یه جور انتقام کور میگرفته
مسلمونا رفتن ائنجا براچی ، اگه دغدغه دین داری رفتی اونجا چکار ، این همه کشور مسلمون ، اگه کعتقدی تو کشور های اسلامی نمیشه زندگی کرد رفتی نیوزلند کنی عین عربستان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
اخه نمیدونم چرا امثال شماها چرا اینقدر کم مطالعه میکنید شما اول برو بخون این تروریست چرا اینکار و کرد دلیل اصلیش بخاطر نرخ پایین زاد و ولد سفید پوستها بوده بعد حمله به مسجد بخاطر هدف آسان بوده نمیدونم این ضد مسلمان بودن رو کی تو خون شما کرده
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
شما از اون دسته هستی که فکر میکنی غرب واسه ی لائیک ها و بی بندبارهاست
اگر فقط یک روز رسانه های غرب رو دنبال کنید متوجه اسلام ستیزی وحشتناک و طرفداری بی حدشون از یهودی ها میشین.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
طرفداری نه ترس از یهودیها. بنابراین سعی می کنند راضی نگهشون دارند
خب از کی یاد گرفته ؟ این اعمال وحشیانه تروریستی بمب گذاری و ترور انسانها در خیابان و زیر گرفتن مردم با کامیون و وانت رو قبلا چه کسانی مرتکب شدن ؟
چند سالیه تندرو داعشی در فرانسه و اروپا توی کوچه و خیابون به اسم اسلام مردم میکشند رحمی به زن و بچه مردم ندارند با کامیون به عابرین پیاده حمله می کنند . بالاخره اونور هم چهارتا تندرو مسیحی یا کافر پیدا میشه که یادبگیره این جنایتا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
این چه کامنتیه!
اگه کسی پیدا بشه شما رو ترور کنه خوبه بگم از شما یاد گرفته
بریتانیای کبیر
نبوزلند، استرالیا، ویلز، اسکاتلند و انگلستان
خورشید بی غروب
و همکاری همه جانبه Mi6
حالا حالا ها مانده که بفهمیم
مسلمان واقعی کشور و رهبر مسلمان خودش رو ول نمیکنه بره زیر پرچم‌ واطاعت نامسلمان. پس مرگ از زندگی با ذلت بهتر است.
خوب به ما چه ؟
بایستی فکری به حال دنیا کرد!
متاسفانه باان خط نوشته بنظرمیایدکه ارامنه دشمنی عجیبی بادیگران دارندازانطرف کشتاراذریهادراذربایجان وجاهای دیکر وازاینطرف جریان نیوزیلند مراقب دورواطرافمان باشیم حواسمان جمع باشد
مجبور نبودن برن مسجد،
من نمی دانم نزد تابناک شهید چه معنی دارد کسی که هنگام نماز جماعت کشته شود ایا شهید نیست
طوری که ت ی مانیفست خودش نوشته دلیل عمده اون بخاطر این بوده که مهاجرها دارن جای سفید پوستها رو میگیرن و گفته من از مسلمانها بدم نمیاد من از کسانی که میخواهند جای سفیدهای اروپایی رو بگیرند بدم میاد و تاجایی که میشه میخواهم مهاجرها رو قتل عام کنم .این یک دیوانه است یعنی میخواسته مشکل محیط زیست رو هم با قتل عام نژاد های دیگر جل کنه خخخخ
لااقل امنیت داریم...
افرادی که مرتکب این جنایت شده اند در حالت عادی ممکن است وارد یک کافه بشوند و بدون علت همه را به رگبار ببندند چون خودکشی در نظر اینها کافی نیست و همواره دیگران را مقصر وضعیت اسف بار روانی و اخلاقی خود می دانند قاتلین واقعی سیاستمدارانی مانند ترامپ هستند که اسلام هراسی را تبلیغ می کنند
زمانی که جامعه اسلامی در برابر مساله ایزدیها سکوت معنی داری اختیار کرده بود ویا در رابطه با تخریب مجسمه بودا در بامیان و یا حملات گروه های تندرو اسلامی به غربیها، بسیاری از غربیها و حتی در شرق دور آن را بمنزله اعلان جنگ علیه خود تلقی کرده بودند.
همه اش 50 نفر رو کشته ؟ خاک بر سرش .
متهم که در گفته هایش خودرا هوادار سرسخت ترامپ می داند ، در دادگاه با دستش علامت برتری نژاد سفید یا وایت پاور ساین را نشان می داد یعنی همون علامتی که مدام ترامپ در سخنرانیهایش نشان میدهد و ما به سادگی فکر می کنیم علامت اوکی است و آن علامتی است که شصت را به انگشت کناری بعنوان نشان حرف پی که اول کلمه پاور است می چسباند و سه انگشت را که نشان حرف دبلیو و اولین حرف کلمه وایت است را ترامپ نشان می دهد و ما بسادگی از این نشان نژادپرستی او که مدام در سخنرانیهایش نشان می دهد رد میشیم.پس بی ربط نیست که پدر معنوی این قاتل نیوزیلندی را ترامپ با نشان white power بنامیم.
این ها بقایای فکری است که در سکوت تاریخ نویسان مسلمان بیش از 150000 مسلمان اورمیه و خوی و سلماس را قتل عام کردند و نفرت از اسلام و مسلمین در بی بی سی و ترامپ و نتانیاهو و نحوه انعکاس اخبار موج می زند .ولی .....
من بسیار متاسفم برای یک سری ازشما ایرانیهایی که این جوری قضاوت میکنید ونظر می دهید بابا این مسائل ربطی به دین ندارد ما انسان هستیم واشرف مخلوقات واز نسل حضرت آدم ودر تمام ادیان این جور وحشی گری وحیوان صفتی را نهی کرده اند به فرموده امام حسین (ع) اگر دین نداریم پس آزاد مرد باشیم به تمام معنا انسان باشیم تا از وجود مان به تمام مخلوقات خداوند فقط خیرو نیکی برسد وجدان بیدار وهر فطرت پاکی ازاین اتفاقات ناراحت میشود .انشاالله خداوند فرج آقا را نزدیک گرداند وریشه ظلم وستم ونامردی وبی عدالتی را بخشکاند . اینها وحشی صفتانی هستند که دست پروررده اربابان کثیف خود که بفکر جنایت وایجاد تفرقه در تمام ادیان هستند مخصوصا مسلمانان .وعده ای انسان مظلوم که خانه خدا پناه برده وعبادت میکردند وبدون گناه کشته میشوند واقعا جای تاسف دارد .خداوند ریشه ظالمین رادر جایی که هستند نابود کند .دین اسلام دین رافت وگذشت ومحبت است .این افراطیون وجانی پیش ملت آزاده دنیا جایی ندارند وبسزای اعمالشان خواهند رسید .خون مظلوم میجوشد .خدارا شکر در ایران اسلامی امنیت داریم برای تمام اقلیتها وخداوند حافظ سربازان ومدافعان این کشور باشد .وبرای آنها آرزوی سلامتی داریم وما گوش به فرمان ر هبری هستیم .تا از مظلومان دفاع کنیم
اول انگلیس و بعد آمریکا و هالیوود مقصر هستند اگر کشوری به اسم انگلیس در کره زمین وجود نداشت کشتار و جنایات در دنیا به زیر یک درصد میرسید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی