بازدید 5514

تسلیحات جدید ارتش آمریکا برای مقابله با مهاجران

این وسیله حامل تسلیحات جدید فوق العاده ای است که می تواند از فاصله نیم کیلومتری احساس ناراحتی شدیدی را در افراد به وجود آورد.
کد خبر: ۸۸۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 15 March 2019

به نظر می آید که ارتش آمریکا قرار است از یک سیستم کارآمد برای حل تمام مشکلات در مرزهای جنوبی کشور استفاده کند. ارتش تسلیحات جدیدی را به نام «سیستم نفی فعال» معرفی کرده است. دست کم یک مفسر برجسته یعنی گلن بک معتقد است که این وسیله می تواند پاسخی برای مسائل مرزی ما باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، نشریه محافظه کار تریبون می نویسد: «شاید نام سیستم نفی فعال را نشنیده باشید، اما این تجهیزات بیشتر از یک دهه یکی از موضوعات اصلی بحث و مجادله بوده است. هم پرسنل نظامی و هم مطبوعات به یکسان از این سیستم بازدارنده غیرکشنده به عنوان «پرتو درد» یاد کرده اند که به گمانم به نسبت سیستم نفی فعال، نام مردم پسندتری است. مقامات نظامی این تجهیزات را به عنوان یک «تسلیحات غیرکشنده، با انرژی متمرکز ضد نفر» توصیف کرده اند.

به گزارش تلگراف، «در مقایسه با اکثر وسایل نقلیه نظامی، این وسیله ظاهری نسبتا بی آزار دارد و بیشتر شبیه اتومبیل های گزارشگران میدانی است: یک وسیله حمل و نقل نظامی با ظاهری ناشناس که به نظر می رسد یک بشقاب ماهواره مربع شکل را روی سقف آن کار گذاشته اند. اما این وسیله حامل یک تسلیحات جدید فوق العاده است که قادر است از فاصله ای نیم کیلومتری بدون - چنین ادعا شده- وارد آوردن هیچ آسیب پایداری، احساس ناراحتی شدیدی را در افراد به وجود آورد.»

«سیستم نفی فعال پرتوی متمرکز شده از یک موج الکترومغناطیسی 3.2 میلی متری را به سمت یک هدف انسانی پرتاب می کند. این موج به آب و ملکول های چربی پوست برخورد می کند و موجب بالا رفتن دمای آن تا 50 درجه سانتی گراد می شود.»

پنتاگون در بخش پرسش و پاسخ خود چنین توضیح داده است: «سیستم نفی فعال وسیله ای لازم است، چون اولین تسلیحات غیرکشنده و انرژی متمرکز ضد نفر است که از تسلیحات غیرکشنده میدانی موجود برد بیشتری دارد.»

«بیشتر تسلیحات ضد نفر غیرکشنده از انرژی پرتابی (گلوله های پلاستیکی، کیسه های لوبیا و غیره ) استفاده می کنند. یک سیستم مبتنی بر پرتاب اشیا بیشتر احتمال دارد به انسان آسیب برساند و کارآمدی آن بسته به اندازه، سن و جنس هدف متغیر است. اما سیستم نفی فعال فارغ از اندازه، سن و جنس فرد کارآمدی یکنواخت و برد بیشتری دارد. سیستم نفی فعال تسلیحاتی غیرکشنده را در اختیار پرسنل نظامی قرار می دهد که اثر مشابهی را روی تمام اهداف انسانی دارد.»

این سیستم می تواند از فاصله ای بیش از نیم کیلومتری به اهداف خود اصابت کند.

خیلی تاثیرگذار است، اما حتی اگر چنین باشد باز هم به نحوه به کارگیری آن بستگی دارد.

در بخش پرسش و پاسخ پنتاگون آمده است: «سیستم نفی فعال از طیف کاملی از عملیات ها پشتیبانی می کند، از شیوه های غیرکشنده کنترل جمعیت و متفرق کردن جمعیت گرفته تا حفاظت از گشتزنی، امنیت ایست بازرسی ها، امنیت محیطی، منطقه ورود ممنوع و حفاظت بنادر و نیز عملیات های آفندی و پدافندی هم در عرصه های ثابت و هم متحرک.»

این یعنی شما می توانید در صورتی که جمعیتی انبوه تلاش کنند به زور راه خود را برای عبور از مرز بگشایند، از این تجهیزات تسلیحات استفاده کنید؛ اتفاقی که وقتی مسئله کاروان ها مطرح می شود همیشه نگرانی از آن وجود دارد. پس همانطور که خواندید این وسیله اساسا می تواند به عنوان یک دیوار مرزی نامرئی از انرژی بالا به کار گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل