بازدید 3320

ژاپن استفاده از هواپیمای بوئینگ مکس را ممنوع کرد

کد خبر: ۸۸۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴ 15 March 2019

وزارت حمل و نقل ژاپن روز جمعه اعلام کرد که پرواز هواپیماهای بوئینگ مدل 737 MAX را پس از سقوط مرگبار یک هواپیمای ساخت این شرکت در اتیوپی ممنوع کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پنج خط هوایی در ژاپن شامل شیامن و شاندونگ که هر دو در چین مستقر هستند و سه خط هوایی دیگر شامل سیلک ایر، ایستر جت و تای لیون ایر از این نوع هواپیمای بوئینگ استفاده می کنند.
همزمان اعلام شد که کره جنوبی، هنگ کنگ، امارات، قزاقستان، نیوزیلند و ویتنام نیز روز چهارشنبه اقدامی مشابه انجام داده اند.

انگلیس، چین، استرالیا، آفریقای جنوبی و آرژانتین از جمله نخستین کشورهایی بودند که بکارگیری این هواپیماها را در روزهای گذشته ممنوع کردند.

پس از اتخاذ تصمیم مشابه از سوی دیگر کشورهای اروپایی از جمله ایرلند، آلمان، ایتالیا، اتریش و هلند، آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا نیز روز سه شنبه حکم به تعلیق پروازهای تجاری هواپیماهای بوئینگ 737 مکس سری 8 و 9 در تمام کشورهای عضو این اتحادیه داد.

ترکیه، کویت و عمان نیز از دیگر کشورهایی هستند که تصمیم به توقف بکارگیری این هواپیما گرفتند.

آمریکا نیز که از تعداد زیادی هواپیمای بوئینگ 737 مکس 8 در خطوط هوایی خود استفاده می‌کند سرانجام شب گذشته زیر فشار افکار عمومی مجبور شد استفاده از این هواپیما را متوقف کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر