بازدید 5512

نقص فنی دلیل فیش حقوقی اشتباه فرهنگیان

کد خبر: ۸۸۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ 14 March 2019

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان از کسری‌ بودجه آموزش و پرورش به سال ۹۸ منتقل می‌شود که با استفاده از ساز و کارهای مالی سال ۹۸ پرداخت انجام خواهد شد.

به گزارش فارس، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی فرهنگیان که مدتی است در فضای مجازی منتشر شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در وزارت آموزش و پرورش تمام سیستم‌ها به طور اتوماسیون است، به دلیل نقص فنی در متن فیش‌های حقوقی مشکلاتی به وجود آمد که این مشکل برطرف شده و به فرهنگیان نیز اطلاع‌رسانی شده است.

وی با تأکید بر اینکه فیش‌ها بر اساس مشکل فنی اعداد و ارقام اشتباه را نشان می‌دهند، گفت: این موضوع از آنجایی قابل اثبات است که جمع آیتم‌های فیش حقوقی با مجموع عدد نهایی یکسان نیست؛ از سوی دیگر در سیستم دولتی نمی‌توانیم در حساب کسی به جز آیتم‌هایی که در حکم وجود دارد، عددی اضافه یا کم کنین زیرا تمام فرآیندها تعریف شده است و قوانینی بر آن ناظر است و نهادهای نظارتی بر این موضوع نظارت‌ دارند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش افزود: تمام پرداخت‌های آموزش و پرورش از طریق خزانه صورت می‌گیرد و این اعتبارات به یک حساب مرکزی واریز می‌شود و در یک حساب متمرکز بانک مرکزی قرار دارد و هر برداشتی از آن با تأیید ذی‌حساب خواهد بود و از آنجا به حساب افراد ذی‌نفع واریز می‌شود و دست شخصی خاص نیست.

الهیار ترکمن درباره آخرین وضعیت پرداخت معوقات فرهنگیان نیز اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده برای پرداخت چند آیتم همچون حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی، حقوق سرباز معلمان و حق‌التدریس آزاد مشکلی وجود ندارد و درخواست وجه در خزانه است.

وی اضافه کرد: برخی مطالبات مانند خرید خدمات آموزشی، حقوق معلمان خارج از کشور، حق‌التدریس شاغلین، اضافه کار پرسنل اداری و برخی معوقات از سال ۹۶ مانند حق‌الزحمه امتحانات و مواردی از این دست منوط به تخصیص اعتبار است که خوشبختانه تخصیص اعتبار را از سازمان برنامه گرفتیم و در خزانه است که اگر آن را هر چه زودتر پرداخت کند این موارد هر چه زودتر تسویه حساب خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: تجربه نشان داده است که این معوقات معمولاً در روزهای پایانی سال پرداخت می‌شود؛ البته در مواردی که ذکر شد قطعاً پیش از پایان کار پرداختی خواهیم داشت.

وی درباره کسری بودجه آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان از کسری‌ها به سال ۹۸ منتقل می‌شود که با استفاده از ساز و کارهای مالی سال ۹۸ پرداخت انجام خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان