بازدید 2067

افزایش تولید ناخالص داخلی اروپا

کد خبر: ۸۸۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴ 11 March 2019

مرکز آمار اروپا از افزایش 0.2 درصدی تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو منطقه یورو خبر داد.

به گزارش ایسنا، تولید ناخالص داخلی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ در منطقه یورو ۰.۲ درصد و در اتحادیه اروپا ۰.۳ درصد افزایش یافته است. این رشد در مقایسه با سه ماهه سوم سال گذشته ۰.۱ درصد در منطقه یورو افزایش یافته است اما در اتحادیه اروپا بدون تغییر باقی مانده است.

رشد اقتصادی سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۷ به میزان ۱.۱ درصد در منطقه یورو و ۱.۴ درصد در اتحادیه اروپا افزایش داشته است. در مجموع سال ۲۰۱۸، تولید ناخالص داخلی منطقه یورو ۱.۴ درصد و اتحادیه اروپا ۱.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بالاترین نرخ رشد در این مدت متعلق به استونی با ۲.۲ درصد بوده است و پس از این کشور، لیتوانی و سوئد هر دو با ۱.۲ درصد و لتونی با ۱.۱ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. کمترین نرخ رشد نیز مربوط به یونان و ایتالیا با منفی ۰.۱ درصد بوده است و آلمان با صفر درصد و کرواسی با ۰.۱ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

در بین دیگر کشورهای اروپایی، رشد اقتصادی بلژیک و فرانسه حدود ۰.۴ درصد، هلند و اسپانیا حدود ۰.۵ درصد و اتریش حدود ۰.۳ درصد عنوان شده است.

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر