بازدید 2324

تولید اوپک به کمترین رقم در ۴ سال گذشته رسید

کد خبر: ۸۸۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 10 March 2019

تولید نفت اوپک در فوریه ۲۰۱۹ کمتر از ۳۰.۸۰ میلیون بشکه در روز بود.این رقم ۶۰ هزار بشکه در روز کمتر از ژانویه و پایین ترین تولید اوپک از مارس ۲۰۱۵ است.

تولید اوپک به کمترین رقم در ۴ سال گذشته رسید

به گزارش «کالاخبر» به نقل از اس پی گلوبال پلتس، تولید نفت اوپک در فوریه ۲۰۱۹ به پایین‌ترین حد از مارس ۲۰۱۵ رسید.

نظرسنجی گلوبال پلتس از مقامات صنعتی و تحلیلگران و اطلاعات کشتیرانی نشان می دهد ادامه سیاست کاهش تولید عربستان و مشکلات ونزوئلا تحت تحریم های آمریکا باعث شده تولید نفت خام اوپک در فوریه کمتر از ۳۰.۸۰  میلیون بشکه در روز باشد.این رقم ۶۰ هزار بشکه در روز کمتر از ژانویه و پایین ترین تولید اوپک از مارس ۲۰۱۵ است. در ۲۰۱۵ گابن، گینه و کنگو هنوز به اوپک ملحق نشده بودند و قطر عضوی از اوپک بود.

گلوبال پلتس عقیده دارد علیرغم این کاهش تولید، اوپک هنوز هم برای پایبندی کامل به توافق وین، باید تولید خود را  پایین بیاورد.

طبق محاسبات گلوبال پلتس، ۱۱ عضو اوپک با سهمیه هایی که از این توافق دریافت کرده اند، در فوریه ۷۹ درصد قرارداد را اجرایی کردند و ۱۷۰ هزار بشکه بالاتر از سقف تولید قرار دارند. این مقدار بیشتر از ۷۶ درصد ماه ژانویه است. نیجریه و عراق بسیار بیشتر از سهمیه شان تولید کردند.

تولید کنندگان اوپک و غیر عضو اوپک در دسامبر ۲۰۱۶ توافق کردند مشترکا تولید نفت را کاهش دهند و پس از دوسال قیمت پایین نفت، به عرضه بیش از حد آن به بازار خاتمه دهند. اوپک موافقت کرد ۱.۲ میلیون بشکه در روز از اول ژانویه ۲۰۱۷ تولید را کاهش دهد.

تولیدکنندگان نفت غیرعضو اوپک مثل آذربایجان ،بحرین، برونئی، گینه، قزاقستان، مالزی، عمان، روسیه، سودان و سودان جنوبی توافق کردند ۵۵۸ هزار بشکه در روز از اول ژانویه ۲۰۱۷ تولیدشان را پایین بیاورند.

اوپک و شرکایش تصمیم گرفتند این روند کاهش تولید را تا پایان ۲۰۱۸ در وین در ۳۰ نوامبر ادامه دهند. آنها قصد داشتند به عرضه بیش از حد نفت به بازار که طی سه سال به قیمت نفت و صنعت جهانی انرژی ضربه زده بود، خاتمه دهند.

پنجمین اجلاس وزرای اوپک و غیر اوپک در ۷ دسامبر ۲۰۱۸ در وین  اتریش برگزار شد.شرکت کنندگان در این اجلاس تصمیم گرفتند کل تولید نفت را با کاهش ۱.۲ میلیون بشکه در روز متعادل کنند. این توافق از اول ژانویه ۲۰۱۹ به مدت ۶ ماه اجرایی شده است. سهم همکاری اوپک و سهم داوطلبانه کشورهای غیر عضو اوپک از این «اعلام همکاری» به ترتیب ۰.۸ میلیون بشکه در روز (دو و نیم درصد) و ۰.۴ بشکه در روز (۲ درصد) بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر