بازدید 15329
۱

معافیت پزشکی حین خدمت سربازی چگونه است؟

کد خبر: ۸۸۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 08 March 2019

شرایط بهره‌مندی از معافیت پزشکی حین خدمت را در این گزارش بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه، در رابطه با معافیت پزشکی حین خدمت سوالاتی دارند که در این گزارش به آن‌ها پاسخ داده شده است.

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، سربازان در حین خدمت در صورت داشتن بیماری باید برای رسیدگی به وضعیت جسمی و روانی خود از طریق بهداری یگان خدمتی اقدام کنند.

همچنین در ماده ۲۷ آمده است: آن دسته از کارکنان وظیفه که درحین خدمت دوره ضرورت، به بیماری یا نقص عضو مبتلا شوند، اگر پس از اتمام مدت معالجه که کمتر از ۶ ماه نباشد، طبق نظر شورای نیرو، قادر به انجام خدمت نبوده و بر اساس ضوابط این آیین نامه و پیوست آن، معاف دائم پزشکی تشخیص داده شوند، از بقیه خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

گفتنی است؛ مدت معالجه این افراد، جزء خدمت دوره ضرورت محسوب می‌شود.

همچنین در تبصره یک این موضوع آمده است: چنانچه شورای نیروی مربوطه تشخیص دهد که نقص عضو یا بیماری تا پایان خدمت مقرر که کمتر از ۶ ماه نیست، ترمیم نشود یا بهبود نیابد، مراتب را مشروحاً در اوراق معاینه ذکر و با تنظیم صورتجلسه شورا ملصق به عکس مشمول وظیفه به یگان خدمتی مربوط اعلام می‌کنند تا نسبت به ترخیص آنان و معرفی به سازمان اقدام شود.

تبصره ۲: کارکنان وظیفه‌ای که در حین خدمت به سبب بیماری مورد معاینه قرار می‌گیرند و به تشخیص شورای نیرو، براساس ضوابط این آیین نامه و پیوست آن، شرایط معافیت دائم یا موقت را داشته باشند، چنانچه بیماری آنان مربوط به قبل از اعزام باشد، با تنظیم صورتجلسه شورا ملصق به عکس مشمول به یگان خدمتی مربوط اعلام تا نسبت به ترخیص آنان و معرفی به سازمان اقدام شود.

همچنین در تبصره ۳ گفته شده است: حین خدمت موضوع این ماده، طول مدت قانونی خدمت دوره ضرورت از زمان اعزام تا پایان خدمت است.

حال در تبصره ۴ آمده است: کارکنان وظیفه‌ای که در حین غیبت یا فرار، یا به سبب ارتکاب جرم و یا به صورت ارادی، مبتلا به بیماری یا نقص عضو شوند، ابتلای آنان به بیماری یا نقص عضو، حین خدمت موضوع این ماده محسوب نمی‌شود و مدت معالجه آنان جزء خدمت دوره ضرورت محسوب نمی‌شود.

گفتنی است؛ از لحاظ وضعیت معافیت پزشکی، طبق نظر شورای نیرو و براساس ضوابط این آیین نامه و پیوست آن، با آن‌ها رفتار خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اين بى انصافى است كه سربازى در حين خدمت با احمال كارى عوامل باعث نقص عضو بشود واين نقص عضو تا اخر عمر با او باشد ولى اورا معاف از اين خدمت نكنند كه مرهمى بر روى جراحت وارده باشد وتا اخر عمر اين نقص عضو با او باشد
اين از انصاف به دوره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان