بازدید 9673

باما خودروی تویوتای خود را کارشناسی کنید

کد خبر: ۸۸۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹ 07 March 2019

تویوتا هایلوکس 2019

محصولات ساخت تویوتا و فورد، پرفروش‌ترین وانت‌های دنیا در شرق و غرب جهان هستند. سال 2019، نسل هشتم هایلوکس برای پنجمین سال متوالی عرضه خواهد شد.

وانت هایلوکس در سال‌های اخیر، همواره در گروه محبوب‌ترین خودروهای آسیا، افریقا و استرالیا بوده است. این محصول، اولین‌بار در سال 1968 معرفی شد و حالا، بیش از 5 دهه سابقه‌ی تولید دارد. بنا به آمار، تویوتا هایلوکس و اسلحه‌ی AK-47 مشهور به کلاشنیکف، بیش از هر تجهیزات دیگری توسط نیروهای نظامی جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این موضوع، خود نشان‌دهنده‌ی، استقامت و کارایی بالا در وانت تویوتا است که همراه با قیمت خرید و هزینه‌ی نگهداری مناسب، عرضه می‌شود و نیاز به تعمیر تویوتا هایلوکس را به حداقل می رساند.

پلت‌فرم هایلوکس، آنچنان کارآمد و با مهندسی عالی طراحی شده که برای دیگر وانت‌های تویوتا، مثل تاکوما و توندرا هم، شبیه‌سازی و تولید می‌شود. این خودرو، در کشورهای مختلف دنیا با 9 پیشرانه و تجهیز فنی متفاوت قابل خرید است تا متناسب با شرایط محیط، به دست مصرف‌کننده برسد.

باما خودروی تویوتای خود را کارشناسی کنید

ارزان‌ترین مدل هایلوکس با نام WorkMate، از بدنه‌ی تک کابین، رینگ‌های فولادی و ادوات سیاه‌رنگ پلاستیکی در سپرها، دستگیره و آینه بغل استفاده می‌کند. این نسخه طبیعتا دارای مه‌شکن و نوار LED روشنایی روز نیست و به صورت تک دیفرانسیل با پیشرانه‌ی 2.7 لیتری و گیربکس 6 سرعته دستی عرضه می‌شود. هایلوکس با این تجیهزات، قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 246 نیوتن‌متر فراهم می‌کند که برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، ظرف 12 ثانیه کافی است. میانگین مصرف سوخت این خودرو، 12 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود و نهایت سرعت 170 کیلومتر بر ساعت دارد. هایلوکس سری WorkMate با گیربکس اتوماتیک، سیستم دو دیفرانسیل و بدنه‌ی 2 کابین، به قیمتی حدود 21 هزار تا 24 هزار دلار در کشورهای مختلف دنیا فروخته می‌شود.

به جز هایلوکس WorkMate، دیگر نسخه‌های این وانت با سپرهای فلزی، رینگ‌های اسپرت آلومینیوم و مه‌شکن عرضه می‌شوند. علاوه بر پیشرانه‌ی محبوب 2.7 لیتری بنزینی، نمونه‌ی 2 لیتری تنفس طبیعی با فناوری VVT-i  (سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها) به عنوان ارزان‌ترین مدل در بسیاری از کشورها وجود دارد. این نسخه، قدرت ۱۳۴ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متر فراهم می‌کند تا در زمانی حدود 15 تا 16 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. میانگین مصرف سوخت هایلوکس 2 لیتری، 11 لیتر در 100 کیلومتر است.

قدرتمندترین مدل دیزلی هایلوکس با پیشرانه‌ی توربوشارژ 2.8 لیتر عرضه می‌شود تا قدرت 177 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن‌متر داشته باشد. این وانت، می‌توان در زمانی حدود 9.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و میانگین مصرف سوخت 7 لیتر در 100 کیلومتر فراهم کند. هایلوکس 2.8 لیتری، با آپشن‌های سری های‌رایدر که شامل تجهیزات آف‌رود و امکانات رفاهی در کابین 5 صندلی می‌شوند، حدود 40 هزار دلار قیمت دارد.

برای علاقه‌مندان به وانت‌های تقویت‌شده، به تازگی هایلوکس TRD به سبد تویوتا اضافه شده است. این وانت در استرالیا با پیشرانه‌ی توربودیزل 2.7 لیتر و در کشورهای عربی با پیشرانه‌ی تنفس طبیعی 4 لیتری عرضه می‌شود تا قدرت 235 اسب بخار و گشتاور 375 نیوتن‌متر داشته باشد. این محصول می‌تواند در زمان 8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسد و نهایت سرعت 185 کیلومتر بر ساعت داشته باشد. مصرف سوخت هایلوکس با موتور 4 لیتری، حدود 12 لیتر در 100 کیلومتر است و آستانه قیمتی در حدود 35 هزار دلار دارد.

در مجموع، 6 تیپ آپشن برای هایلوکس 2019 وجود دارد که شامل WorkMate، SR، SR5، Rogue، Rogued و Rogued X است. هایلوکس‌های خانواده‌ی Rogue، قابلیت‌های ویژه برای رانندگی در مسیرهای خارج جاده دارند و همگی به صورت 2 دیفرانسیل عرضه می‌شوند. پرفروش‌ترین وانت تویوتا، البته دارای نسخه‌های آپشنال با تجهیزات اضافی برای علاقه‌مندان است که در کشورهای مختلف با توجه به سطح اقتصادی یا نوع کاربری، قابل خرید هستند. به عنوان مثال، هایلوکس Rogued X با امکانات سفارشی کارخانه می‌تواند تا 65 هزار دلار قیمت داشته باشد. نسخه‌های ویژه‌ی رالی و تولید محدود، مثل هایلوکس تونکا هم بیش از 60 هزار دلار قیمت دارند.

امکانات سفارشی در مدل‌های مختلف هایلوکس، متفاوت است. مدل‌های 2019 از سری بالاتر از WorkMate، عموما دارای نمایشگر لمسی 7 اینچ، سیستم صوتی 6 اسپیکر، رینگ‌های اسپرت 18 اینچ، استارت دکمه‌ای، ناوبری ماهواره‌ای، صندلی برقی راننده و پوشش چرم هستند.

هایلوکس، یکی از ایمن‌ترین وانت‌های دنیا محسوب می‌شود؛ اما در سطح شاسی‌بلندهای مطرح جهان نیست. این خودرو، 3 ستاره از 5 ستاره ایمنی بنیاد آزمایش خودروهای اروپا (Euro NCAP) دریافت کرده؛ چرا که مجهز به فناوری‌های برتر، مثل ترمز اضطراری و هشدار خروج از خط نیست. درعوض، استقامت بدنه بسیار خوب ارزیابی شده است و حتی ارزان‌ترین مدل هایلوکس، با ۷ کیسه هوای ایمنی (۲ عدد جلو شامل راننده و سرنشین جلو، ۲ عدد ایربگ جانبی، ۲ عدد ایربگ پرده ای و یک عدد زانویی مخصوص رانند) عرضه می‌شود. ترمز ضدقفل(ABS) مدیریت تعادل خودرو(VSC)  کنترل لغزش(TRC) ترمز کمکی (BA) هشدار برخورد و نیاز به ترمز(ESS) فرمان ضد واژگونی، زه‌کشی محافظ  و لوله‌ی محافظ داخل درها، عرضه می‌شود.

در صورت خرید این خودرو می توانید باما خودروی تویوتای خود را کارشناسی کرده تا متحمل خسارت نشوید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان