بازدید 3567

اخراج سفیر آلمان از ونزوئلا

کد خبر: ۸۸۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳ 07 March 2019

وزارت امور خارجه ونزوئلا سفیر آلمان در کاراکاس را عنصر نامطلوب خواند.

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ونزوئلا، دانیل کراینر، سفیر آلمان در ونزوئلا را عنصر نامطلوب خواند.

لازم به ذکر است که این دیپلمات باید ظرف 48 ساعت به علت دخالت‌های متناوب "در امور داخلی کشور، که نقض آشکار هنجارهای روابط دیپلماتیک است، خاک ونزوئلا را ترک کند.

وزارت امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد: "ونزوئلا آزاد و مستقل است، بنابراین اعمال نمایندگان دیپلماتیک بعنوان دخالت در اقتدار مردم و مقامات کشور ونزوئلا پذیرفته نبوده و نخواهد بود."

این وزارتخانه بار دیگر تأکید کرد که کاراکاس آماده است تا روابط احترام آمیز خود را با تمام کشورهای اروپایی حفظ کند. در عین حال، آنها نباید تشویق به کودتا کنند، بلکه بر عکس، به حل مسالمت آمیز وضعیت کشور و ایجاد گفتگو کمک کنند.

سفیر آلمان در کاراکاس اولین دیپلمات غربی است که در پی تشدید تنش‌ها بین دولت ونزوئلا و کشورهای غربی از ونزوئلا اخراج می‌شود. نیکلاس مادورو حمایت آمریکا و متحدانش از خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا را دخالت آشکار در امورات داخلی کشورش خوانده و تأکید کرده است که تحت فشار کشورهای غربی حاضر به کناره‌گیری از جایگاه خود به‌عنوان تنها رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا نخواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها