بازدید 2045

آمریکا و اسرائیل مانع تعامل تجاری اردن با سوریه شده‌اند

«عبدالکریم الدغمی» رئیس سابق و نماینده فعلی پارلمان اردن از تلاش‌های وابسته تجاری سفارت آمریکا برای جلوگیری از تعامل تاجران اردنی با سوریه خبر داد و این رفتار آمریکا را «قلدربازی و هوچی‌گری» توصیف کرد.
کد خبر: ۸۸۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳ 07 March 2019

«عبدالکریم الدغمی» رئیس سابق و نماینده فعلی پارلمان اردن از تلاش‌های وابسته تجاری سفارت آمریکا برای جلوگیری از تعامل تاجران اردنی با سوریه خبر داد و این رفتار آمریکا را «قلدربازی و هوچی‌گری» توصیف کرد.

به گزارش تابناک، الدغمی در سخنانی در پارلمان گفت که رفتار وابسته تجاری آمریکا «قلدربازی» است و هدف از این «هوچی‌گری دیپلماتیک» توطئه علیه منافع ملت‌های سوریه و اردن است.

طبق گزارش روزنامه «رأی‌الیوم»، به گفته الدغمی وابسته تجاری سفارت آمریکا در اردن با بازرگان و پیمانکاران اردنی تماس گرفته و به آنها درباره تعامل تجاری با سوریه هشدار داده است.

وی در ادامه روابط اردن و سوریه را خوب توصیف کرد.

این سخنان الدغمی در حالی است که به دنبال بازگشایی گذرگاه نصیب در مرز اردن و سوریه، چند هیأت از تاجران و پیمانکاران اردنی به سوریه سفر کرده و با مسئولان سوریه درباره همکاری دوجانبه توافق کرده‌اند.

رأی‌الیوم همچنین از پیشنهاد سفارتخانه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به اردن برای جایگزینی بندر حیفا در فلسطین اشغالی جهت نقل و انتقال کالاها از اردن به جای انتقال آنها از طریق سوریه خبر داد.

این روزنامه الکترونیک نوشت، به نظر می‌رسد جریانی در داخل وزارت خارجه اردن در برابر این فشارهای اسرائیلی-آمریکایی نرمش نشان داده و به دنبال ممانعت از استمرار تبادلات تجاری با سوریه از طریق اردن است.

رأی الیوم به نقل از منابع مطلع نوشت که «فشارهای وارده بر اردن موفق شده که پالایشگاه نفت اردن تصمیمی‌ غیرمنتظره بگیرد چرا که اخیرا تسهیل روند انتقال مشتقات نفتی به سوریه از مرز اردن را متوقف کرده است».

طبق این گزارش، پیشتر بشار اسد رئیس جمهور سوریه با اعزام هیئتی به اردن، از این کشور خواسته بود که در تأمین مشتقات نفتی سوریه کمک کند و شاه اردن نیز موافقت کرده بود اما به نظر می‌رسد موانع بروکراسی و فنی این مسئله را با مشکل روبه‌رو کرده و ظاهرا هدف اصلی استفاده از بندر حیفا اسرائیل به جای مرز سوریه و اردن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی