بازدید 4728

موضع ضد ایرانی پمپئو در گفت‌وگو با لودریان و هانت

کد خبر: ۸۸۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱ 06 March 2019

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با همتای فرانسوی‌اش ایران را به حمایت از تروریسم در اروپا و غرب آسیا متهم کرده و در تماس با وزیر خارجه انگلیس هم مدعی شده است که ایران در منطقه «رفتاری مخرب» دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه تلفنی با «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه در مورد مسائل غرب آسیا گفت‌وگو کرده است.

بنا بر اعلام «رابرت پالادینو» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، طرفین در این تماس در مورد «تلاش‌های جهانی در مبارزه برای شکست داعش به خصوص در سوریه و عراق» صحبت کرده‌اند.

بیانیه وزارت خارجه آمریکا سپس بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده است. در این بخش از بیانیه آمده است: «وزیر پامپئو همچنین تلاش‌های فرانسه برای مقابله با فعالیت‌های تروریستی مورد حمایت ایران در اروپا و خاورمیانه را خاطرنشان کرد.»

پامپئو با «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس نیز گفت‌وگو کرده و در آن تماس هم بار دیگر علیه ایران موضع گرفته است. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا در مورد این مکالمه آمده است که طرفین در مورد «اولویت‌های کلیدی جهانی، از جمله مقابله با رفتار مخرب ایران، دستیابی به پیشرفت در سوریه و پیگیری اهداف مشترک ما برای خلع سلاح اتمی کره شمالی»، بحث کرده‌اند.

دولت آمریکا که به صراحت مقابله با ایران را به عنوان یکی از اهداف سیاست خارجی خود اعلام کرده، تقریبا در هر بیانیه مربوط به اروپا و غرب آسیا اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کند. آمریکا اردیبهشت ماه امسال با استناد به همین ادعاها و اتهامات از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ایران وضع کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل