بازدید 5654

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد اقتصادی

کد خبر: ۸۸۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱ 05 March 2019

بیست‌وهشتمین شماره ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری» ویژه صاحبان سرمایه و تجارت و علاقمندان به مباحث اقتصادی در 6 سرفصل شامل اقتصاد بازار، پرونده ویژه، دنیای انرژی، دنیای صنعت، اقتصاد کلان و خواندنی‌ها با سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی منتشر شد.

در بخش اقتصاد بازار، ضمن بررسی ابزارهای مالی جدید در بازار سرمایه ایران؛ مباحثی همچون توسعه بیمه‌های عمر، محصولات جدید در حوزه پرداخت الکترونیک و نیز مقاومت بازار لوازم خانگی در برابر کاهش قیمت‌ها منتشر شده است. در این بخش برای بررسی موضوعات مذکور مطالبی از یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس؛ معصوم ضمیری، مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد؛ داود محمدی، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی؛ نوذر صوفی، مدیرعامل شرکت داده‌ورزی فرادیس البرز؛ حبیب‌الله انصاری، دبیرکل و رییس ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران؛ محمد طحان‌پور، رییس اتحادیه صنف لوازم خانگی تهران و علی حیدری، تحلیلگر اقتصادی منتشر شده است.

در پرونده ویژه این شماره از ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری»؛ فرصت‌ها و چالش‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مورد بررسی قرار گرفته و در مصاحبه با مدیران، کارشناسان و اساتید این حوزه، راهکارهایی در این خصوص ارائه شده است. در این بخش، مصاحبه‌هایی با مرتضی بانک، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ عبدالرحیم کردی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار؛ حمیدرضا مومنی، مدیرعامل منطقه آزاد قشم؛ اسماعیل زمانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند؛ محمدرضا عبدالرحیمی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و سرمایه‌گذاری شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ غلامحسین مظفری، مديرعامل سازمان منطقه آزاد کيش؛ رضا مسرور، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی انجام شده است.

در بخش انرژی نیز، چالش‌های پیش‌روی اقتصاد انرژی؛ جایگاه صنعت پتروپالایشگاه در ایران و و تاثیر نوسانات اقتصاد جهانی بر بازار نفت‌خام در گفت و گو با کارشناسان این حوزه مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین گزارشی از گسترش فعالیت استارت‌آپ‌های حوزه انرژی منتشر شده است. در این بخش، مصاحبه با حمیدرضا صالحی، نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران؛ عماد رفيعي، کارشناس ارشد حوزه پالايش صنعت نفت و نیز تحلیلی از دکتر احمد شاهوي درج شده است.

در بخش صنعت این شماره از ماهنامه "دنیای سرمایه‌گذاری"، چشم¬انداز صنعت گردشگری و تاثیر تحریم‌ها بر این صنعت و چالش‌های تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر مورد بررسی قرار گرفته است. در این بخش، گفتگو با ابراهیمبای سلامی، عضو هيات علمي دانشگاه تهران و عضو شوراي عالي ميراث فرهنگي و گردشگری؛ اصغر خیامیان، مديرعامل گروه هتل‌هاي هما؛ محمد رجبي، مديرعامل شرکت حمل ونقل ريلي رجا و رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته؛ نيما قاضي، مديرعامل مجموعه علي‌بابا؛ سعید رحیمی، رییس هیات‌مدیره شرکت امیرکبیر سیرگیتی؛ سعید رضوی، عضو اتحاديه طلاوجواهر منتشر شده است.

در بخش اقتصاد کلان نیز، بحث پیوستن ایران به FATF و راهکارهای رهایی از تاثیر تحریم‌ها مورد بررسی قرار گرفته و موضوع حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی به همراه دلایل رشد روابط تجاری میان ایران و عمان ارائه شده است. در این بخش علاوه بر یادداشتی از مرتضی فغانی، عضو اتاق بازرگانی تهران با عنوان « FATF گام اول شفافیت در اقتصاد ایران»؛ مصاحبه‌هایی نیز با حجت‌الاسلام والمسلمین نوری شاهرودی، سفیر ایران در عمان؛ خانم فن ‌بن‌اشتاین، مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان و فرستاده اقتصادی آلمان در ایران؛ خانم ليدا شهابي؛ دبيرکل و عضو هيات مديره اتاق مشترک بازرگاني ايران و ايتاليا؛ سید حسین حسینی شاهرودی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس؛ علی وقفچی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه دوره دهم مجلس و منوچهر جمالی سوسفی، عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی به چاپ رسیده است.

«معرفي برترين مناطق ويژه اقتصادي ايران» و «آشنایی با استارت‌آپ‌های برتر تاکسیرانی جهان» نیز از جمله مطالب خواندنی این شماره از ماهنامه «دنیای سرمایه گذاری» می‌باشد.

بیست و هشتمین شماره ماهنامه "دنیای سرمایه‌گذاری" در 10۸ صفحه با قیمت 10 هزار تومان از طریق اشتراک و نیز پایگاه خبری این نشریه در دسترس علاقمندان قرار دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار