بازدید 7705

سوراخ کردن‌های غیر بهداشتی در مترو

کد خبر: ۸۸۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 05 March 2019
معضل دستفروشان مترو این روز‌ها گسترده‌تر شده و به حوزه سلامت شهروندان نیز رخنه کرده است؛ چرا که امور پزشکی و بهداشتی در زمره خدماتی است که این روز‌ها به خدمات دستفروشان اضافه شده است و نظارتی بر این گونه رخداد‌ها وجود ندارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از برنا پرسینگ بینی و گوش و پرسینگ ناف در این روز‌ها به خدمات دستفروشان مترو سوار اضافه شده است؛ اتفاقی که حواشی بسیاری درپی دارد.

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از برخورد با افرادی که سلامت شهروندان را نشانه گرفته اند خبر داد.

وی در پاسخ به خبرنگار برنا مبنی بر انجام خدمات پزشکی و بهداشتی در مترو گفت: پدیده انجام کار‌های بهداشتی در شرایط غیر بهداشتی مسئله‌ای است که چنان چه جامعه نسبت به تبعات آن نا آگاه باشند، می‌تواند گسترش پیدا کند.

خداکرمی با اشاره به دو وجه غلط این واقعه بیان کرد: این اتفاق از دو مورد بحث است. یکی اینکه چگونه فردی به خود اجازه می‌دهد کاری که باید در شرایط بهداشتی و سکون انجام شود را در مترو انجام می‌دهد. هر حرکت مترو می‌تواند دچار خطا شود و به دلیل اینکه این اقدام در حالت صورت می‌گیرد، خطر آفرین خواهد بود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: بعد دوم به شهروندان بر می‌گردد و اینکه چطور شهروندان حاضرند د. رشرایط غیر بهداشتی چنین انتخاب‌هایی را انجام بدهند که جای تامل دارد، زیرا چنانچه اینگونه اقدامات در شرایط غیر بهداشتی انجام شود و منجر به عارضه شود شهروندان نمی‌توانند پیگیری کنند و به تعبیری دستشان به جایی بند نیست؛ زیرا فرد بدون نام و نشان و بدون پروانه بهداشتی است و این اتفاق نشان می‌دهد که باید جامعه را نسبت به تبعات مداخله‌ها چه در خدمات زیبایی و چه در خدمات پزشکی آگاه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اصولا نباید تقاضایی برای چنین اقدامات وجود داشته باشد، گفت: امیدواریم بدون اینکه فرد دستفروش را مورد پیگرد قرار بدهیم مردم خود متقاضی این خدمات نباشند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به پیگیری این گونه رویداد‌های خطر آفرین اذعان کرد: می‌توانیم با مسئولین مترو نشستی داشته باشیم و در خصوص این پدیده‌ها صحبت کنیم؛ معتقدیم اینگونه کار‌ها نباید گسترش پیدا کند چرا که مداخله در سلامت مردم است و ممکن است تبعاتی ایجاد کند و فرد آسیب دیده نداند چه باید انجام بدهد.

وی در پایان بیان کرد: از همه شهروندان خواهش می‌کنم که به هیچ عنوان برای مسائل زیبایی خود به افرادی که فاقد شناسنامه کاری هستند مراجعه نکنند و این خدمات را از مراکز رسمی دریافت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل