بازدید 13812
لحظه به لحظه با نخستین بازی همزمان دو نماینده پرامید فوتبال باشگاهی ایران با حریفان ازبک و قطری

گزارش زنده؛ الدحیل 3 - استقلال 0 / پرسپولیس 1 - پاختاکور 1 / توقف پرسپولیس خسته و سنگین با گل آفسایدی ازبک ها - تیرهای دوستاره میلیون دلاری برقلب پسران شفر

برخلاف پیش بینی ها، پرسپولیس و استقلال در نخستین دیدار آسیایی فصل جاری نمایش چندان خوبی ارایه ندادند و نتایج تساوی خانگی مقابل ازبک ها و شکست در زمین حریف قطری نمی تواند رضایت هواداران پرشمار دو تیم را در پی داشته باشد. پرسپولیس با نمایشی بسیار خنثی و کم رمق به خصوص در نیمه دوم که به گل نیاز داشت، همه را متعجب کرد. استقلال نیز در نیمه دوم اسیر و تسلیم برنامه تاکتیکی و توانایی ستاره های بین المللی الدحیل پرمهره شد.
کد خبر: ۸۸۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 05 March 2019

حاصل روز نخست لیگ قهرمانان آسیا 2019 برای سه نماینده ایران تنها دو امتیاز خانگی بود که با دو تساوی به دست آمد و تنها حضور تیم باشگاهی کشورمان در خاک رقیب با شکستی سنگین همراه شد.

به گزارش تابناک ورزشی، برخلاف پیش بینی ها، پرسپولیس و استقلال در نخستین دیدار آسیایی فصل جاری نمایش چندان خوبی ارایه ندادند و نتایج تساوی خانگی مقابل ازبک ها و شکست در زمین حریف قطری نمی تواند رضایت هواداران پرشمار دو تیم را در پی داشته باشد. پرسپولیس با نمایشی بسیار خنثی و کم رمق به خصوص در نیمه دوم که به گل نیاز داشت، همه را متعجب کرد. استقلال نیز در نیمه دوم اسیر و تسلیم برنامه تاکتیکی و توانایی ستاره های بین المللی الدحیل پرمهره شد.

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن (88 - سروش رفیعی)، مهدی ترابی، علی علیپور و ماریو بودیمیر (71 - سیامک نعمتی)

پاختاکور: سانجار کوواتوف، علیجانوف خوجی اکبر، صدرالدین عبداللائف، جلال‌الدین ماشاریپوف (77 - جواهر سیدیکوف)، دراگان چران، ایگور کریمتس، دوستونبک خامداموف، مارات بیکمائف (60 - ایگور سرگی‌اف)، شرزود عظاموف، سردار صبیرخودجائف (84 - مارکو سیمیچ) و فرخ سایفیئف 

پرسپولیس که خیلی زود غافلگیر شد و دروازه اش را روی حرکتی که آفساید آن مشهود بود، باز شده دید خیلی زود به برگشت و با گل مهاجم گرانقیمت خارجی اش بازی را به تساوی کشاند. با این جبران به موقع ، توقع این بود که تیم برانکو گلهای بعدی را در فرصت باقیمانده به ثمر برساند اما هر چه دقایق گذشت قرمزها کم انگیزه تر و کم تحرک تر نشان داد. بازی ایستا و گردش توپ در نیمه خودی باعث شد قرمزها فرصت مهمی روی دروازه پاختاکور ایجاد نکنند و در نیمه دوم کاملا خسته و بدون طراوت نشان دادند. پرسپولیس روی یکی دو صحنه دیگر حتی می توانست بار دیگر گل دریافت کند. هافبک های پرسپولیس در این بازی بهیچ عنوان جنب و جوش و خلاقیت لازم را نداشتند و حرکات این تیم کاملا قابل پیش بینی بود.

ترکیب الدحیل: امین لکومته، مهدی بن‌عطیه، بسام هشام، احمد یاسر، لوییز مارتن، یوسف العربی، ناکاجیما(85 - علی عفیف)، کریم بودیف(89 - محمد موسی)، ادمیلسون (3+90 -محمد مونتاری)، البریک و مراد ناجی.

ترکیب استقلال: سیدمهدی رحمتی، محمد دانشگر، پژمان منتظری، وریا غفوری (80 - خسرو حیدری)، آرمین سهرابیان، امید نورافکن(80 - امید نورافکن)، آیاندا پاتوسی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و گادوین منشا.

استقلال در اولین بازی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ در گروه C، از ساعت ۱۸:۴۵ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه و به قضاوت روشن ایراماتوف به مصاف الدحیل قطر رفت و با گل‌های بن عطیه (۵۶)، یوسف العربی (۷۳) و علی عفیف (۱+۹۰) با نتیجه ۳ بر صفر بازی را واگذار کرد. بن عطیه در حالی گل زد که همراه تیم ملی مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، برابر ایران شکست خورده بود و به نوعی با این گل انتقام یک‌نفره‌ای از یک تیم ایرانی گرفت.

لیگ قهرمانان آسیا| استقلال با شکست سنگین برابر الدحیل ناکامی ایرانی‌ها را کامل کرد/انتقام تک‌نفره بن‌عطیه از ایران!

لحظه به لحظه با دو بازی همزمان پرسپولیس و استقلال در آسیا

دقیقه 90 : گل سوم برای الدحیل (علی عفیف) : ناکاجیما به راحتی از فضای پشت وریا غفوری استفاده کرد و با نفوذ و پاس زمینی کوتاه به شش قدم استقلال، عفیف تازه وارد را مقابل دروازه خالی قرار داد که این بازیکن هم با بغل پا دروازه رحمتی را بار دیگر باز کرد.

دقیقه 73 : گل دوم برای الدحیل (یوسف العربی) : پاس عمقی ناکاجیما از بین سه مدافع استقلال، به یوسف العربی رسید و مهاجم مراکشی روی دفع ناقص رحمتی توانست او را جا گذاشته و گل دوم تیمش را بزند.

دقیقه70: چرخش با توپ پاتوسی و پاس او به نورافکن، فرصت ایده آل شوتزنی را پشت محوطه جریمه مهیا کرد اما شوت نورافکن در آغوش دروازه بان قطری آرام گرفت.

دقیقه 68: ارسال تیز وریا غفوری جاوتر از خط نیمه به درون محوطه جریمه روی سر فرشید اسماعیلی نشست اما او دروازه را کج دید و توپش راهی خارج شد.

دقیقه 61: فرار عالی داریوش شجاعیان به پشت دفاع الدحیل و پاس او برای اسماعیلی با شوت بد فرشید به اوت رفت.

دقیقه 55: گل اول برای الدحیل ( مهدی بن عطیه) : ارسال دقیق مراد ناجی از روی کرنر سمت راست زمین را مهدی بن عطیه بعد از ناتوانی منشا و سهرابیان در دفع توپ، با ضربه سر به تور دروازه استقلال چسباند تا بالاخره روی نفوذهای‌اش مثمر ثمر ظاهر شود.

دقیقه 54: یوسف العربی درون شش قدم استقلال بجای وارد کردن ضربه نهایی ، سایه توپ ارسالی را زد تا دروازه رحمتی بسته بماند.

دقیقه 52: روی کرنر اشتباهی که به الدحیل تقدیم شد، مهدی بن عطیه جلو کشید و ضربه سرش بالاتر از منتظری از کنار دروازه خارج شد.

دقیقه 67: ارسال کوتاه کرنر از جناح چپ را سید جلال حسینی با تاثیر پشت پا در تیر نخست، به دهانه دروازه فرستاد اما علیپور و بودیمیر آنجا حاضر نبودند و توپ به بیرون رفت.

دقیقه 49: شوت سرکش فرشید باقری روی توپ مهیاشده منشا را گلر الدحیل با واکنشی عالی به کرنر فرستاد.

دقیقه 53: سانتر بشار رسن از روی نقطه کرنر و ضربه سر کمال کامیابی نیا از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 52: بودیمیر با قدرت بدنی توپ را در اختیار گرفت و به روی دروازه پاختاکور ارسال کرد اما دروازه بان تیم میهمان با واکنش خوب مانع از گلزنی شد.

دقیقه 1+45: نورافکن در مقابل دروازه خالی استقلال اجازه گلزنی به ادمیلسون را نداد و توپ را قبل از رسیدن به بازیکن الدحیل دفع کرد.

دقیقه 34: کلود امین با خروج به موقع از دروازه اجازه نداد پاس در عمق شجاعیان به اسماعیلی برسد و موقعیت خطرناک استقلال شکل بگیرد.

دقیقه 45: بیرانوند با یک واکنش عالی و در حالتی نامتعادل مانع گل شدن شوت صدرالدین عبدالله‌اف شد و توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 24: ضربه آزاد پُرقدرت مرادناجی را رحمتی به شکل ناقص دفع کرد که در ریباند مهدی بن عطیه موفق به گلزنی شد، اما قبل از آن کمک داور اول آفساید ستاره مراکشی الدحیل را گرفته بود.

دقیقه 17: سانتر ادمیلسون جونیور از روی کرنر و ضربه سر بن عطیه از بالای دروازه استقلال به اوت رفت.

دقیقه 16: ضربه سر یوسف العربی روی توپ ارسالی از ضربه آزاد به پای راست منشا برخورد کرد و با فاصله کمی از کنار دروازه استقلال راهی کرنر شد.

دقیقه 25: گل اول برای پرسپولیس (بودیمیر): ماریو بودیمیر پس از حمل توپ چند لحظه ای در محوطه جریمه حریف، با شوتی دیدنی دروازه حریف را باز کرد.

ماریو بودیمر

دقیقه 20: ارسال بلند و مستقیم پاختاکور می رفت تا به ضربه سر موشاریموف به گل دوم میهمان بدل شود که خروج و دستان بیرانوند مانع شد و یک خطر جدی با چاشنی شانس دفع شد.

دقیقه 1: نفود سریع ناکاجیما از سمت چپ محوطه جریمه و شوت روی پای او را رحمتی راهی کرنر کرد.

دقیقه 8: پاس ماریو بودیمیر به مهدی ترابی رسید و او پس از دریبل بازیکن پاختاکور، ضربه اش را زد که با واکنش دیدنی گلر حریف همراه شد.

دقیقه 6: گل اول برای پاختاکور (بیکمائف): بیکمائف موفق شد دروازه پرسپولیس را باز کند. اشتباه شجاع خلیل زاده باعث شد تا پاختاکوری ها موقعیت خوبی داشته باشند. در ابتدا ضربه آن ها به تیر دروازه خورد و سپس بیکمائف موفق شد دروازه را باز کند.

لیگ قهرمانان آسیا| تک امتیاز پرسپولیس در بازی سرد و کسل‌کننده/ شروع متزلزل تیمِ بدون برنامه برانکو

پس از تساوی بدون گل خانگی ذوب آهن برابر الزورا عراق و توقف یک بر یک پرسپولیس مقابل پاختاکور ازبکستان در تهران، استقلال هم شکست خورد تا هفته اول برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هفته‌ای بد و توام با ناکامی آنها باشد.

 

ترکیب اولیه استقلال: مهدی رحمتی، محمد دانشگر، پژمان منتظری، وریا غفوری، آرمین سهرابیان، امید نورافکن، آیاندا پاتوسی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و گادوین منشا

ترکیب اولیه پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، مهدی ترابی، علی علیپور و ماریو بودیمیر

ترکیب پاختاکور: سنجر کواتوف، خوج اکبر آلیجانوف، دراگان چران، فرخ سایفیف، ایگور کریمتس، شیرزاد اعظم‌اف، سردار صابرخواجه‌اف، صدرالدین عبدالله‌اف، داستان‌بک همدموف، مارات بیکمائف، جلال‌الدین ماشاریپوف

شاید برای نخستین بار طی دو دهه اخیر، هر دو تیم قرمز و آبی تهران، همزمان و بدون بهانه ای جدی با شرایطی ایده آل و ترکیبی متشکل از بازیکنان آماده و نیمکتی قوی پای به رقابت های لیگ قهرمانان آسیا می گذارند که امیدها را شکستن طلسم فتح جام برای هواداران فوتبال ایران زنده کرده اند.

به گزارش تابناک ورزشی، پرسپولیس برانکو بعد از شکست بحث برانگیز در نیمه نهایی دوفصل پیش مقابل الهلال و ناکامی از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا، فصل قبل با دست خالی و پنجره بسته ناشی از همان شاهکار مهدی طارمی و طاهری مدیرعامل وقت، بالاخره به فینال آسیا رسید و آنجا نایب قهرمانی را تجربه کرد. طبق ضرب المثل قدیمی « تا سه نشه، بازی نشه» قرمزها این فصل با پنجره های باز و دست باز سرمربی کروات شان در فکر تمام کردن کار و فتح جام هستند.

استقلال با وینفرد شفر هم که فصل گذشته در نیمه راه با کوچ عجیب و غریب و ناگهانی چندین ستاره کلیدی اش مواجه شد و میدان را به السد باخت، تقریبا شش ماه طول کشید تا بحران را پشت سر گذاشته و البته با جذب مهره های با کیفیت در نیم فصل و از سرگذراندن مدیریت یک چهره غیرفوتبالی بنام توفیقی، به شرایط ایده آلش نزدیک شود. آبی ها این بار نمی خواهند رویای ستاره سوم آسیایی شان به تاخیر بیفتد و همه چیز را مهیای این اتفاق بزرگ می بینند.

علی کریمی، طارق حمام و اللهیار صیادمنش به دلیل مصدومیت و روزبه چشمی به خاطر محرومیت غایبان استقلال در این بازی مهم هستند. ضمن اینکه شفر نام مهدی قائدی، فرشاد محمدی مهر و روح‌الله باقری را در لیست مسافران قطر قرار نداد. حریف قطری استقلال فصل پیش با وجود هزینه‌های هنگفتی که داشت در مرحله چهارم نهایی مغلوب پرسپولیس شد و به گفته مدیرانش برای این فصل از لیگ قهرمانان هدف‌شان کسب عنوان قهرمانی است. لوکاس مندز، ادمیلسون جونیور، رونالدینیو، لوئیس مارتین جونیور، المعز علی، عفیف اکرم و یوسف مساکنی شاخص‌ترین نفرات الدحیل هستند که نام اکثر آنها برای فوتبالدوستان ایرانی آشناست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
حتی اگر گل پاختاکور آفساید هم باشد ، چرا دفاع پرسپولیس با تکرار اشتباه بچه گانه ای که تیم ملی در مقابل ژاپن انجام داد ، باعث به ثمر رسیدن گل حریف موذی در استادیوم آزادی شد؟
تیم های باشگاهی عربی فوتبال روز دنیا بازی می کنند و خیلی از تیم های لیگ ایران جلوتر هستند.استقلال در این گروه هیچ شانسی ندارد و پرسپولیس هم نمی تواند امسال به نیمه نهایی برسد
کی روش کجایی که بچه هایت را کشتند؟
چه می کنه این کمک شفر!
چقدر ذلیل شده ایم که در ایران هم نا داوران سر پرسپولیس را می برند
مبارک باشه دم بازی اسیایی بازیکن استقلال را بخاطر کشیده شدن مویش از سوی یک تماشگر محروم کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
منشا که داشت بازی میکرد
یک نمایش شیشعلی وار و دیگر هیچ
اینجا دیگه از کمیته داوران و فدراسیون فوتبال ایران خبری نیست که به این نورچشمی ها لطف داشته باشد
پاسخ ها
N
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
اسمتو بزار تراکتوری زرنگ
مگر.استقلال.پرسپولیس.هم.تیم.هستند.ههه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
نه تیم شماتیمه فقط شهرستانی
ماشین مشدی ممدلی / نه بوق داره نه صندلی .
صندلیاش فنر داره / شفر بی هنر داره!
یکی بگه ما تراکتوریها چرا باید خوشحال نباشیم؟؟
بعد از اینهمه اجحاف که به فوتبال آزربایجان شد
چرتپلیس خسته از دزدی اوستقلال حبابی ترکیدند
تيم هاي ايراني نسبت به تيم هاي عربي حوزه خليج فارس خيلي ضيف تر هستند وتوانائي روياروي با اين تيم ها راندارند چون تيم هاي عربي سرمايه گذاري خوبي كردند وبازيكن هاي خلاق وخيلي خوبي خريداند وفوتبال انها نسبت به فوتبال ايران خيلي پيشرفت داشته وروز به روز هم بهترمي شوند ولي متاسفانه فوتبال ما پيشرفت كه نداشته پسرفت نيز كرده مطمئن باشيد ديگه هيچ تيم ايراني روي قهرماني اسيا را نخواهد ديد بهترقبول كنيم فوتبال ما كلا در سطح اسيا نيست وبا اين اوضاع اقتصادي پيشرفت نيز نخواهد كرد.
سوا از بازیکنان و بازی خوب الدحیل استقلال در نیمه دوم بسیار بد بازی کرد فقط داشتن تو زمین می دویدن بسیار ناراحت شدم
استقلال استقلال که میگفتن همین بود؟!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار