بازدید 2403
وزارت کشاورزی اعلام کرد: واردات ۲۱ هزار تن گوشت در انتظار انتقال وجه

شوک‌های قیمتی حاصل فضاسازی دلالان

کد خبر: ۸۸۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 04 March 2019

مدیر نظارت بر توزیع کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که در حال حاضر همه کالاهای اساسی از محل تولید و واردات تأمین شده و هیچ مشکلی برای بازار شب عید در این زمینه نداریم و شوک‌های قیمتی که در بازار به وجود می‌آید، حاصل فضاسازی و خبرسازی دلالان در این زمینه است.

محمد قدیری ابیانه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بخش کشاورزی هیچ کمبودی نداریم و همه کالاهای اساسی در این حوزه از محل تولید داخلی یا واردات تأمین شده است اما اخبار کاذبی بعضاً منتشر می‌شود و توهماتی همچون مسائلی که اخیراً درباره کمبود شکر منتشر شده بود، به وجود می‌آورد که درست نیست و دقیقاً به دلالان کمک می‌کند.

۲۱ هزار تن گوشت قرمز در بنادر جنوبی منتظر انتقال پول

وی افزود: گوشت‌هایی هم که در بنادر جنوبی کشور مانده است، اگر مشکل مالی و اعتباری آن حل شود و بتوانیم پول فروشنده را بدهیم، مشکل بازار گوشت قرمز حل می‌شود و شاهد ارزانی این محصول خواهیم بود. چرا که ۲۱ هزار تن گوشت منجمد برزیلی در بنادر جنوبی وارد شده و با وجود تأمین ارز، باید پول آن را به فروشنده برسانیم تا مشکل بازار برطرف شود.

مشکلی برای تأمین بازار شب عید نخواهیم داشت

مدیر نظارت بر توزیع کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مشکلی در تأمین بازار شب عید نخواهیم داشت، گفت: در استان‌ها در زمینه میوه و دیگر کالاهای اساسی فعالیت‌های مناسبی صورت گرفته و هم اکنون در زمینه جمع‌آوری آنها برای توزیع استانی و منطقه‌ای هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد ضمن اینکه بخش‌های نظارتی روی این مسئله حساس‌تر شده‌اند و می‌توان به قوه قضائیه، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و غیره اشاره کرد.

قدیری ابیانه ادامه داد: در شرایط کنونی مرغ به اندازه کافی تأمین شده و در کشور وجود دارد و در زمینه دیگر کالاهای اساسی همچون گوشت قرمز، برنج، روغن و شکر هم مشکل خاصی نداریم و به زودی شاهد تنظیم بازار آنها خواهیم بود. یکی از دلایلی که مردم شاهد شوک‌هایی در بازار و قیمت این محصولات هستند، از دلالانی ناشی می‌شود که با فضاسازی و خبررسانی نادرست به گرانی و نوسانات بازار دامن می‌زنند و برخی رسانه‌ها نیز به آنها کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: وقتی خبری درباره قیمت و افزایش قیمت منتشر می‌شود و مسئول و کارشناسی آگاهانه یا ناآگاهانه قیمتی برای یک محصول مشخص و اعلام می‌کند، خود به خود زمینه نوسان قیمت را فراهم کرده است و در این شرایط همه باید سعی کنیم به آرامش بازار کمک کنیم و در مسیر و اهداف دلالان و سودجویان گام بر نداریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان