بازدید 6372

آیا کمیته انضباطی و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اختلاف دارند؟

کد خبر: ۸۸۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 04 March 2019

برخی حوزه اختیارات و مسوولیت های دو کمیته قضایی فدراسیون فوتبال به حدی بهم نزدیک و چسبیده هستند که به نظر می رسد همین موضوع باعث بروز برخی اختلاف نظرهای سلیقه ای بین دو طرف شده است که در مصاحبه امروز حسن زاده بوی آن به مشام می رسد.

به گزارش تابناک ورزشی، اسماعیل حسن‌زاده که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران صحبت می‌کرد، درباره تقاوت حوزه رسیدگی کمیته انضباطی و کمیته اخلاق گفت: در این مورد باید آیین‌نامه کمیته انضباطی و کمیته اخلاق به طور کامل مطالعه شود و به نظرم با یک نگاه اجمالی هم می‌شود به راحتی تفاوت حوزه رسیدگی این دو نهاد را متوجه شد.  وی در مورد اتفاقات دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال و مجروحیت یکی از هواداران نوجوان تیم استقلال تصریح کرد: در تمام مسابقات نکات انضباطی توسط مقامات رسمی برای تمام اتفاقاتی که در حین، قبل و بعد از بازی رخ می‌دهد برای ما ارسال می‌شود و حتی طبق آیین‌نامه جدید کمیته انضباطی اتفاقاتی که در اطراف ورزشگاه نیز رخ می‌دهد برای ما گزارش می‌شود. چیزی که در گزارش‌ها آمده باشد به آن رسیدگی و حتما رای نیز در مورد آن صادر خواهد شد. اگر هم در گزارش‌ها چنین چیزی نیامده باشد باید شکایتی مطرح شود تا پرونده به دست ما برسد.

رئیس کمیته انضباطی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به این موضوع مجروحیت هوادار استقلال به کمیته انضباطی مربوط می‌شود گفت: در مورد اینکه این حوادث به ما ارتباط داشته یا خیر در حال جمع‌آوری مدارک هستیم. این اتفاق در گزارش داور و ناظران مسابقه نیامده اما خود من زمانی که این موضوع را شنیده‌ام به دنبال جمع‌آوری اطلاعات و رسیدگی به آن هستم.

حسن‌زاده در مورد اینکه آیا فقط اتفاقات داخل زمین به کمیته انضباطی مربوط می‌شود و اتفاقات خارج ورزشگاه مربوط به کمیته اخلاق است گفت: منظور از داخل زمین نه فقط چمن ورزشگاه است به طور کلی در زمان فعال مسابقه هر اتفاقی بیفتد در حیطه وظایف کمیته انضباطی است. به طور مثال در ورزشگاه آزادی اگر مسابقه‌ای برگزار شود تمام اتفاقات اطراف ورزشگاه نیز به کمیته انضباطی مربوط می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رسیدگی به درگیری فرهاد مجیدی با مامور راهور نیز جزو وظایف کمیته انضباطی است یا خیر گفت: همین اندازه بگویم که این اتفاق هیچ ارتباطی به کمیته انضباطی ندارد اما معمولا رسیدگی‌ به  این برخوردها که برخلاف شأن ورزشکار است در حیطه صلاحیت کمیته اخلاق است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر