بازدید 5876

راهنمای سفر مالزی

کد خبر: ۸۸۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 04 March 2019

در گردشگری بین‌الملل، شعاری هست با عنوان «مالزی، آسیای واقعی». منظور از این شعار چیزی نیست جز این که مالزی همچون دیگ جوشانی میزبان مردمانی است که از اکثر نژادهای آسیایی به گذران زندگی می‌پردازند. از فرهنگ و تمدنش گرفته تا جاذبه‌های دیدنی، این کشور به معنای واقعی کلمه متنوع و جذاب است. از این رو، خرید بلیط هواپیما مالزی را می‌توان به جرات یکی از بهترین تصمیم‌ها برای تجربه مسافرتی به یاد ماندنی دانست.

جغرافیای مالزی

شبه جزیره مالزی، اصلی‌ترین بخش کشور مالزی را شکل داده است. ایالت‌های صباح و ساراوک یا همان مالزی شرقی نیز دیگر بخش‌های این کشور هستند. در این کشور، دشت‌های ساحلی به آرامی به تپه‌ها و کوه‌ها منتهی شده و تقریبا همگی زیر سایبان متراکمی از جنگل‌های بارانی قرار گرفته‌اند.

آب‌وهوا و اقلیم مالزی

گرم، مرطوب و بارانی. هر کس که اندکی با علوم مربوط به اقلیم و آب‌وهوا آشنایی دارد، به خوبی می‌داند که اقلیمی با این سه فاکتور را استوایی می‌نامیم. معمولا دمای هوا در اقلیم استوایی بالا و ثابت است. مالزی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به غیر از اندک زمانی بین ماه‌های آبان و دی که دما کمی کاهش می‌یابد، در بقیه روزهای سال معمولا اهالی و خریداران بلیط هواپیما مالزی روزهای گرمی را تجربه می‌کنند.

بهترین زمان سفر به مالزی

به نظر می‌رسد که خرید بلیط هواپیما مالزی بین ماه‌های آذر و فروردین برای سفر به قسمت غربی این کشور بهترین گزینه باشد. همچنان کسانی هم که می‌خواهند به قسمت شرقی این کشور سفر کنند، می‌توانند برنامه خود را بین ماه‌های فروردین و مهر پیاده سازند. در طول این ماه‌ها معمولا بارندگی به حد قابل توجهی کاهش یافته و شما می‌توانید به راحتی به گردش و تفریح بپردازید.

10 جاذبه دیدنی مالزی

وقتی از کشوری به زیبایی مالزی صحبت می‌کنیم، نباید انتظار داشته باشیم که این کشور فقط چند عدد جاذبه دیدنی در گوشه و کنار خود داشته باشد. در واقع، خرید بلیط هواپیما مالزی مصداق بارز شیرجه زدن به دریایی از جاذبه‌های دیدنی و غوطه‌ور شدن در این دریاست. انتخاب جاذبه هایاین کشور بسیار سخت است اما با بررسی های لازم ما در ادامه 10 جاذبه دیدنی و اصلی آن را معرفی کرده ایم.

- برج‌های دوقلوی پتروناس

- غارهای باتو

- پل هوایی لانگکاوی

- لِگولند مالزی

- کوه کینابلو

- پارک ملی تامان نگارا

- بلندی‌های کامرون

- قصر کِلی

- جزیره پرهنتیان

- ساختمان سلطان عبدالصمد

برای شناخت کامل جاذبه های مالزی به مطلب کامل راهنمای سفر مالزی مراجعه کنید.

بهترین شهرهای توریستی مالزی

جاذبه‌های توریستی‌ مالزی را از لنز متفاوت‌تری هم می‌توان دید. یعنی این که به جای انتخاب فقط یک جاذبه و صحبت در مورد آن، سری به بهترین شهرهای توریستی مالزی بزنیم و با اطلاعات جذابی در این مورد آشنا شویم.

کوالالامپور

خطی افقی در کرانه آسمان که با مناره‌های بلندبالا، گنبدهای مغولی و آسمان‌خراش‌های مغرور تزئین شده، تصویر زیبایی است که هنگام خرید بلیط هواپیما مالزی و ورود به پایتخت این کشور، یعنی شهر کوالالامپور تماشا خواهید کرد. شهری با خیابان‌های رنگارنگ و غذاهای خارق‌العاده که در زیر سایبانی از درختان انجیر هندی آرمیده و منتظر به آغوش کشیدن مهمانان خود است.

جورج تاون پنانگ

می گویند ایالت پنانگ مروارید شرق است. اما در اصل پنانگ را باید صدفی دانست که مرواریدی همچون جورج تاون را در آغوش خود دارد. شهر جورج تاون که مرکز ایالت پنانگ می‌باشد، ملغمه‌ای از فرهنگ سنتی و معماریِ استعماری است که هر گردشگری را مجذوب تماشای خود می‌کند.

ملاکا

ملاکا نه‌تنها یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مالزی است بلکه همواره از آن به عنوان مقصد توریستی فوق‌العاده عالی نیز یاد می‌شود. شهر ملاکا که پایتخت ایالت ملاکا است، در سال 2008 وارد لیست میراث جهانی یونسکو شد و امروزه با داشتن غذاهای لذیذ، جاذبه‌های گردشگری متعدد، مارکت‌های خیابانی جذاب و چندین نکته مثبت دیگر، جزو علاقه‌مندی‌های اکثر خریداران بلیط هواپیما مالزی محسوب می‌شود.

ایپوه

زیباترین معماری‌های استعماری ایالت پراک را در پایتخت این ایالت یعنی در شهر ایپوه می‌توان دید. ایپوه را باید شهر صخره‌های سفید بنامیم. صخره‌هایی که برخی از آنها همراه با معابدی زیبا در دل غارهای آهکی نهفته شده‌اند. این شهر که توسط رودخانه به دو قسمت قدیم و جدید تقسیم شده، همواره پتانسیل تبدیل شدن به یکی از اولویت‌های اصلی گردشگران را داشته است. ایپوه را می‌توان نسخه آرام‌شده جورج تاون دانست.

کوتا کینابالو

کوتا کینابالو جایی است که هنر در آن شکوفا شده و خود را در قالب‌های مختلفی همچون موسیقی و آشپزی به نمایش گذاشته است. اگر هنگام خرید بلیط هواپیما مالزی، شهر کوتا کینابالو را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردید، روح مهمان‌نوازی را در تک تک خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر لمس می‌کنید. با اینکه کوتا کینابالو شهری است همگام با قرن بیست و یکم میلادی، اما این شهر از تاریخ خود غافل نبوده و در جای جای آن می‌تواند نفس کشیدن تاریخ و زنده ماندن آن را به خوبی مشاهده کرد.

ویزای مالزی

گذرنامه معتبر و بلیط هواپیما رفت‌وبرگشت از ملزومات اصلی اخذ ویزای مالزی می‌باشند. این کشور که ویزاهای مختلفی اعم از ویزای تحصیلی، ویزای توریستی، ویزای کاری و ویزای اجتماعی به مسافران ارائه می‌دهد، دارای سفارتی در ایران بوده و این امر، امکان اخذ ویزای مالزی را بسیار راحت‌تر می‌کند.

محبوب‌ترین غذاهای مالزی

حتی یک کتاب قطور هم نمی‌تواند نام و اطلاعات تک‌تک غذاهای لذیذ مالزی را در دل خود جای دهد چه رسد به پاراگرافی کوتاه. اما اگر پیشنهاد دوستانه ما را پذیرا باشید، حتما هنگام خرید بلیط هواپیما مالزی به سراغ غذاهایی همچون چلو برگ موز، باکوته، ساتای، ناسی لماک، چارسیو رایس و ناسی کاندار بروید. طعم هر یک از این غذاها به‌قدری شما را شیفته خود می‌کند که احتمالا بهانه شما برای خرید بلیط هواپیما مالزی در دفعات بعدی، صرفا چشیدن طعم لذیذ این غذاها باشد.

جشن‌ها و روزهای تعطیل مالزی

روز اول ژانویه، روز آغاز سال جدید چینی در روز 26 ژانویه، کریسمس، اول محرم، عید فطر، جشن هندی‌ها در 17 اکتبر، روز ملی در آخر آگوست، روزهای تولد بودا و پادشاه به ترتیب در 9 می ‌و 6 ژوئن، ولادت حضرت محمد و روزهای فدرال و کار به ترتیب در 1 فوریه و 1 می، تعطیلاتی هستند که در تقویم کشور مالزی می‌توان آنها را دید. جدا از جشن‌هایی که در این روزها گرفته می‌شوند، اگر شما بلیط هواپیما مالزی بخرید می‌توانید در جشن‌های جذابی مثل جشن روز کارگر، جشن دیوالی و جشن عید قربان شرکت کنید و لذت ببرید.

سوغاتی‌های مالزی

مثل هر جنبه دیگری از سفر به مالزی، خرید سوغاتی در این کشور هم با توجه به تنوع گسترده آنها بسیار سخت و البته هیجان‌انگیز است. به طور کلی، سلیقه اکثر گردشگرانی که بلیط هواپیما مالزی خریده و مسافر این کشور شده‌اند معطوف به سوغاتی‌هایی همچون باتیک یا همان چاپ سنتی بر روی پارچه، دوریان یا به قول خود اهالی مالزی پادشاه میوه‌ها، سومپیت، ساز سپه، دادال‌های خوشمزه، لباس‌های سنتی مالزی، صنایع دستی و انواع گیاهان و ادویه‌جات می‌شود.

سخن آخر

ثبت آمار ورودی 25.7 میلیون گردشگر بین‌المللی در سال 2017 توسط مالزی به خوبی نشان می‌دهد که این کشور چه پتانسیل عظیمی در خود جای داده و بیخود نیست که چنین حجم گسترده‌ای از گردشگران، مشتاق سفر به این سرزمین دوست‌داشتنی هستند. حال نوبت شماست. راهنمای سفر به مالزی را در دست بگیرید، بلیط هواپیما مالزی را از آژانس مطمعن سفرستان خریداری کنید و آماده سفری شوید که خاطرات خوشش هیچگاه از یاد نمی‌رود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر