بازدید 4666

گفت‌وگوی «ترزا می» با نتانیاهو درمورد حزب‌الله

کد خبر: ۸۸۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱ 04 March 2019

یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد «ترزا می» عصر یکشنبه در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو همتای صهیونیستی خود درباره تصمیم لندن برای قرار دادن جنبش حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی که از جمعه گذشته در این کشور به اجرا درآمد، گفت‌وگو کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دولت انگلیس جمعه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جنبش حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور قرارگرفته و طبق قانون تروریسم سال 2000 عضویت و یا دعوت به طرفداری از این گروه‌ جرم تلقی شده و 10 سال زندان دارد.

ساجد جاوید وزیر کشور انگلیس مدعی است که حزب‌الله به اقدامات خود برای بی‌ثبات کردن وضع شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و 'ما نمی‌توانیم تفکیکی بین شاخه نظامی تحریم شده این گروه و شاخه سیاسی آن قائل شویم.'
وی افزود: «به همین جهت، تصمیم گرفته‌ام که کل گروه را ممنوع اعلام کنم.»

اقدام لندن در حالی صورت می‌گیرد که حزب‌الله لبنان در این کشور فعالیت سیاسی داشته و در دولت جدید سعد حریری 3 وزیر دارد.

جنبش حزب‌الله در واکنش به ‌قرار گرفتن این حزب در فهرست گروه‌های تروریستی توسط انگلیس با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که لندن در اتخاذ این تصمیم، از آمریکا دنباله‌روی کرده است.

این جنبش بابیان اینکه متهم کردن این گروه به تروریسم توسط دولت انگلیس نمی‌تواند باعث فریب آزادگان جهان شود، تصریح کرد که آزادی خواهان انگلیس خوب می‌دانند که چه کسی تروریسم را در منطقه ایجاد و از آن حمایت کرد و همچنان بر جنایاتش سرپوش می‌گذارد»

سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس همچنین بیان کرد «می» و نتانیاهو درباره اهمیت تداوم مقابله با تمام اشکال مختلف یهود ستیزی رایزنی کردند.

نخست‌وزیر انگلیس از ادامه همکاری‌های تجاری لندن و تل‌آویو استقبال کرد و توسعه روابط دوجانبه از جمله در حوزه‌های تجارت و فناوری را مورد تأکید قرارداد.

بر اساس گزارش وزارت تجارت بین‌المللی، لیام فاکس وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس دو هفته پیش در دیدار با 'الی کوهن' وزیر اقتصاد و صنعت رژیم اشغالگر قدس، تفاهم‌نامه‌ای را امضاء کرد که طبق آن شرکت‌های انگلیسی و اسرائیلی قادر خواهند بود تا در دوره پسا برگزیت بدون پرداخت تعرفه‌های گمرکی با یکدیگر تجارت کنند.

در این تفاهم‌نامه همچنین به واردات مواد غذایی و دارویی ارزان‌قیمت از سرزمین‌های اشغالی به انگلیس اشاره ‌شده که بلافاصله با واکنش منفی گروه‌های حقوق بشری و طرفدار فلسطین مواجه شد. این تفاهم‌نامه از آن‌ جهت برای دولت لندن حائز اهمیت است که کمتر از یک ماه مانده به خروج رسمی این کشور از اتحادیه اروپا، هنوز چشم‌انداز مشخصی درباره رسیدن به توافقنامه برگزیت وجود ندارد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده درصورتی‌که انگلیس بدون دست‌یابی به یک توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، بهای کالاهای اساسی در این کشور افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر