بازدید 4589

رئیس‌جمهور چهارشنبه به گیلان سفر می‌کند

کد خبر: ۸۸۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱ 03 March 2019

استاندار گیلان از سفر رئیس جمهور در روز چهارشنبه به گیلان خبر داد و برنامه‌های این سفر را تشریح کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مصطفی سالاری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به سفر رئیس جمهور، جمعی از وزرا و اعضای هیئت دولت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته به گیلان، نخستین برنامه حسن روحانی حضور در جمع گیلانی‌ها است.

استاندار گیلان با بیان اینکه قرار است رئیس جمهور با مردم استان در ورزشگاه شهر لاهیجان دیدار کند گفت: مردم شریف گیلان می‌توانند از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه برای دیدار با رئیس جمهور در ورزشگاه لاهیجان حاضر باشند.

سالاری با اشاره به اینکه مردم گیلان همواره حامی دولت بوده‌اند خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم گیلان در روز چهارشنبه باعث دلگرمی بیشتر مسئولان برای حل مشکلات مردم و استان به‌ویژه در حوزه اشتغال و اقتصاد می‌شود.

وی به افتتاح رسمی راه آهن قزوین- رشت در عصر روز چهارشنبه اشاره کرد و افزود: دلایل مختلفی نظیر پیچیدگی‌های مسیر، مسائل فنی و مشکلات مالی و اعتباری باعث تاخیر در افتتاح این پروژه شد که خوشبختانه به همت دولت این وقفه به پایان رسید.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه با وجود مشکلات مالی، دولت اجازه توقف یا حتی کند شدن سرعت پیشرفت پروژه را نداد، خاطرنشان کرد: پس از افتتاح رسمی این پروژه، 120 نفر از خانواده‌های معزز شهدا عازم سفر مشهد مقدس می‌شوند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به ارتقاء وضع معیشت و اشتغال مردم استان پس از افتتاح این پروژه اشاره و تصریح کرد: تسهیل در تردد و افزایش ایمنی سفر از جمله مزایای افتتاح پروژه راه آهن برای مردم گیلان است.

وی به پروژه‌های دیگر در حوزه راه که همزمان با سفر هیئت دولت اجرایی شده و یا مقدمات اجرای آن‌ها فراهم می‌شود اشاره کرد و افزود: قرار است عملیات اجرایی 8 کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین-رشت همزمان با سفر رئیس جمهور به گیلان آغاز شود.

استاندار گیلان اظهار داشت: از آنجایی که آذربایجان تامین‌کننده اعتبار راه آهن رشت - آستارا است، در صورت آمادگی این کشور، اجرای این پروژه را نیز با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور آغاز می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به انعقاد تفاهم‌نامه برای متصل شدن راه آهن رشت- انزلی به بندر کاسپین اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از برنامه‌های احتمالی در سفر رئیس جمهور به استان، انعقاد این تفاهم‌نامه است و امیدواریم اتفاقات خوبی در گیلان رقم بخورد.

وی به دیدار با جمعی از نخبگان و فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در نشست توسعه با رئیس جمهور در شامگاه چهارشنبه 15 اسفند اشاره کرد و افزود: انعقاد تفاهم نامه‌هایی در حوزه سرمایه‌گذاری با نهادهای اقتصادی و بانک‌ها و بحث و گفت‌وگو پیرامون توسعه استان در زمینه‌های مختلف از دیگر برنامه‌ها است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه خانواده معزز شهدا نیز در نشست مذکور حضور دارند تصریح کرد: در این نشست نمایندگان اقشار و صنوف مختلف برای گفت‌وگو با رئیس جمهور حضور دارند و به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود می‌پردازند.

وی با اشاره به حضور صبح پنجشنبه رئیس جمهور در شورای اداری استان گفت: مباحثی شامل اعتبارات عمرانی، طرح‌های سرمایه‌گذاری و همچنین در صورت لزوم، تصمیم‌گیری در خصوص اصلاح ساختارها و اعطای مجوزهای مورد نیاز برای تسریع در انجام امور، در این جلسه بررسی می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به نشست خبری رئیس جمهور با اصحاب رسانه به‌عنوان آخرین برنامه ایشان در گیلان اظهار داشت: امیدواریم با کمک دولت و سایر مسئولان گام‌های مثبتی در جهت توسعه استان و برطرف کردن مشکلات مردم برداریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر