بازدید 4005

سرنوشت جالب واریز 100 میلیون تومان به حساب مدیرعامل سابق! + سند

کد خبر: ۸۸۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 03 March 2019
مازاد خالص بدهی ها بر دارایی های شرکت به مبلغ حدودا 28 میلیارد تومان بالغ می شود و عملیات اجاره داری شرکت در سنوات اخیر، امکان استهلاک زیان انباشته و ایفای تعهدات را فراهم نمی کند.
 
به گزارش صبحانه، آذرماه امسال بود که محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه از قوه قضائیه می‌ خواهم وارد پرونده شرکت پسته ایرانیان شود، ادعا کرده بود: این شرکت به‌ ظاهر پسته به کشورهای مختلف صادر کرده اما واقعیت ندارد و یک دلار از این صادرات وارد کشور نشده است.

به همین خاطر، دسترسی به اطلاعات مالی و اسناد فعالیت های این شرکت، مورد توجه صبحانه قرار گرفت تا اینکه در اجرای تکالیف قانونی موضوع ماده 6 قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی، گزارش فعالیت سال مالی 1396 شرکت مذکور به دست آمد.

در این گزارش بازرس قانونی اعلام شده که مازاد خالص بدهی ها بر دارایی های شرکت به مبلغ حدودا 28 میلیارد تومان بالغ می شود و عملیات اجاره داری شرکت در سنوات اخیر، امکان استهلاک زیان انباشته و ایفای تعهدات را فراهم نمی کند. همچنین زیان انباشته شرکت به مبلغ 30 میلیارد تومان و معادل 11 برابر سرمایه پرداخت شده می باشد، لذا مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام باید در مورد انحلال یا ابقای آن تصمیم گیری کند. 

سرنوشت جالب واریز 100 میلیون تومان به حساب مدیرعامل سابق! + سند

طبق این گزارش، اعضای هیات مدیره شامل نماینده شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان، نماینده شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی و نماینده شرکت نمایشگاههای بین المللی جنوب شرق هستند.

اما بخش قابل تامل این گزارش مربوط به طلب های شرکت ملی پسته ایرانیان است که در آن بیان شده مبلغ 116 میلیون تومان در سال 1389 به حساب مدیرعامل وقت این شرکت واریز شده که تاکنون (تا زمان تهیه گزارش مالی) وصول نشده و شرکت درباره طلب مذکور اقدام به طرح دعوی کرده است. در عین حال، مبلغ 19 میلیون تومان نیز به حساب رییس هیئت مدیره وقت این شرکت طی سالهای 1385 تا 1388 واریز شده تاکنون تسویه نشده است!

سرنوشت جالب واریز 100 میلیون تومان به حساب مدیرعامل سابق! + سند

بخش دیگر این گزارش حسابرس شرکت نیز پیرامون درآمدهای عملیاتی شرکت است که بیان شده مبلغ حدودا 2 میلیارد تومان از محل اجاره سوله و ساختمان به شرکت ملی صنایع مس ایران به دست آمده اما از سوی دیگر، جمع مانده تسهیلات دریافتی از بانک سپه شعبه بلوار جهادکرمان (دریافت شده در سنوات گذشته) اکنون بالغ بر 45 میلیارد تومان است.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر