بازدید 14810

سه پیشنهاد برای خرید خودرو ارزان خارجی

کد خبر: ۸۸۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 03 March 2019

از خرداد ماه امسال خرید خودرو وارداتی در وضعیت معلقی درآمد. ستاد اقتصاد مقاومتی از آخر بهار امسال واردات هر خودروی خارجی را ممنوع کرد. با این کار سفارش بسیاری از شرکت‌ها معلق و شکایت‌های زیادی از سمت مردم به وزارت صنعت رسید و در نتیجه قیمت خودروها با افزایش نجومی به بالای یک میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش «تابناک»، اگرچه سهم کل خودروهای خارجی در کشور تنها هفت درصد است اما به نظر می‌آید همین هفت درصد هم نقش پررنگی در بازار ایفا می‌کنند. به گفته برخی مسئولان از بهار سال آینده بار دیگر امکان خرید خودروی وارداتی فراهم می‌شود و به این ترتیب قیمت خودروهای وارداتی نیز کاهش می‌یابد.

پیش از این بازار خودروهای وارداتی مشکلات دیگری هم در ارائه محصولات به‌روز داشت. یکی از این‌ها جلوگیری از واردات خودروی بالای ۲.۵ لیتر و سپس خودرو بالای ۴۰ هزار دلار بود. با وجود همه این مشکلات بر سر راه خودروهای وارداتی هنوز راهی برای خرید خودرو ارزان خارجی وجود دارد. در گزارش زیر به بررسی این راهها می‌پردازیم.

خرید خودرو هیبریدی

یکی از راه‌ حل‌های منطقی خرید خودرو خارجی، خودروهای سبز هستند. یعنی آن دسته از اتومبیل‌هایی که با انرژی برق و یا ترکیبی از برق و بنزین کار می‌کنند. البته اگر قصد خرید یک خودرو هیبریدی دارید بهترین کار این است که مدل مورد نظر خود را در سایت دیوار جستجو و از مدل‌های قدیمی‌تر انتخاب کنید. چرا که پیش از این همه خودروهای هیبریدی شامل پنج درصد تعرفه گمرکی می‌شدند؛ اما طبق قانون جدیدی که از سال ۹۸ اجرا خواهد شد بسته به بزرگتر شدن ظرفیت سوخت خودرو میزان تعرفه همه مدل‌های هیبریدی از ۲۵ تا ۱۰۰ متغیر خواهد بود.

حجم پیشرانه خودرو هیبریدی          تعرفه‌یپیشین (٪)                تعرفه‌یجدید (٪)

۱ تا ۱.۵ لیتر                                    ۵                                   ۲۵

۱.۵ تا ۲ لیتر                                     ۵                                   ۴۵

۲ تا ۲.۵ لیتر                                     ۵                                   ۶۵

 ۲.۵ وبیشتر                                     ۵۵                                 ۱۰۰

خرید خودروی منطقه آزاد

با اینکه افزایش تقاضا و ممنوعیت واردات خودرو به همراه افزایش نوسانات ارزی در سراسر کشور قیمت خودروهای خارجی را چندین برابر بیشتر کرد اما هنوز هم قیمت آنها در منطقه آزاد بسیار ارزانتر از نقاط دیگر است. برای مثال تویوتا هایلوکس ۲۰۱۵ که در سایت آگه‌پردازان هوشمند (دیوار) ۶۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود در این مناطق ۶۷ میلیون تومان است. همچنین در تهران می‌توان یک راو‌۴ دست دوم را به قیمت ۶۸۵ میلیون تومان خرید اما در منطقه آزاد به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. با این حال با این خودروها نمی‌توان از شهر خود خارج شد و این موضوع محدودیت‌هایی برای ساکنان مناطق آزاد ایجاد می‌کند. همچنین فروش خودروهای منطقه آزاد دشوارتر از مناطق دیگر است.

خرید از سایت دیوار

با باز شدن ظرفیت خرید خودروی وارداتی از سال ۹۸ اتومبیل‌های هیبریدی ۴۰ هزار دلاری مشمول۵۵ تا ۹۵ درصد تعرفه می‌شوند. اگرچه این موضوع به احتمال زیاد التهاب بازار را خاموش می‌کند اما قیمت خودروهای لوکس گران‌قیمت را نسبت به بازار قبل چند برابر افزایش می‌دهد. از بهار امسال خودروهایی که با پیشرانه یک تا ۱.۵ لیتری با تعرفه ۴۰ درصد وارد کشور می‌شدند، مشمول تعرفه ۵۰ درصدی خواهند شد. پیشرانه‌های دو لیتری هم باید با تعرفه ۷۵ درصدی وارد مرز کشور بشوند. خودروهایی هم که موتوری ۲.۵ لیتری دارند با ۹۵ درصد تعرفه به فروش می‌رسند؛ آن هم در حالی که تعرفه پیشین آنها ۵۵ درصد بوده‌است. با توجه به این موضوع بهتر است تا قبل از آزاد شدن فروش این خودروها، از سایت آگه‌پردازان هوشمند یک مدل تمیز خودروی خارجی را که با تعرفه کمتری وارد کشور شده خریداری کنید و نگذارید سال ۹۸ با حسرت آن شروع شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس