بازدید 1661

ادامه مذاکرات دوحه؛ طالبان: آتش‌بس بخشی از مذاکرات با آمریکا نیست

طالبان امیدوار است مذاکرات پیش رو با آمریکا به خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان بینجامد و به افغان‌ها اجازه دهد که خود مذاکرات صلح آمیزی را برای پایان خصومت‌ها انجام دهند.
کد خبر: ۸۸۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 02 March 2019

طالبان امیدوار است مذاکرات پیش رو با آمریکا به خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان بینجامد و به افغان‌ها اجازه دهد که خود مذاکرات صلح آمیزی را برای پایان خصومت‌ها انجام دهند.

به گزارش تابناک، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در گفت‌وگو با خبرگزاری صدای آمریکا گفت: نه آتش بس افغانستان و نه مسائل دیگر مرتبط به مذاکرات صلح بین افغان‌ها در دستور کار مذاکرات طالبان با هیأت آمریکایی قرار ندارد.

وی ادامه داد: مذاکرات در حال انجام است اما کامل نشده است. این مذاکرات تا زمان دستیابی به یک نتیجه ادامه خواهد داشت. 

نمایندگان آمریکا و طالبان مذاکرات را در دوحه امروز شنبه بعد از دو روز وقفه از سر می‌گیرند.

او افزود: طالبان امیدوار است که بتواند پس از اتمام این مذاکرات، روند صلح میان افغان‌ها را پیش ببرد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر ادامه داد: مذاکرات میان طالبان و آمریکا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته درباره خروج نیروهای خارجی به رهبری آمریکا از افغانستان بود. همچنین طالبان به دنبال ارائه تضمین برای جلوگیری از استفاده تروریست‌ها از خاک افغانستان برای ضرر رساندن به کشورهای دیگر در آینده است.

شاهین اضافه کرد: زمانی که اشغال‌گری آمریکا به پایان برسد من فکر می‌کنم می‌توان مذاکرات با بزرگان و چهره‌های بانفوذ درباره دولت آینده افغانستان را آغاز کرد.

این عضو طالبان اعلام کرد که این گروه متعهد به روند مذاکرات با آمریکا است.

وی ادامه داد: تنها راه حل از طریق ابزار صلح آمیز و دیپلماتیک به دست می‌آید زیرا اگر ما از طریق یک توافق صلح آمیز به نتیجه برسیم این مسئله برای هر دو طرف خوب است؛ زیرا همکاری و روابط خوب جایگزین خصومت‌ها می‌شود.

زلمای خلیلزاد، نماینده آمریکا در امور افغانستان نیز درباره مذاکرات جاری گفت: مذاکرات با طالبان به صورت آهسته اما پایدار از طریق درک متقابل و صلح پیش می‌رود.

شاهین در ادامه اعلام کرد: در حال حاضر طالبان مذاکراتی را با سیاستمداران اپوزیسیون افغانستان طی نشست اخیر در مسکو آغاز کرده است. زیرا ما نمی‌خواهیم بار دیگر در کشور هرج و مرج ایجاد شود و وضعیت دهه ۹۰ برقرار شود. ما امیدواریم با خروج تمام نیروهای خارجی یک دولت کامل افغان در این کشور ایجاد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی