بازدید 7182
۴

مردم کشورهای دیگر در هنگام گرانی‌ها چه می‌کنند؟

کد خبر: ۸۸۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹ 02 March 2019

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون انواع کالاها در بازار به وفور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا وقتی کالایی گران می‌شود مردم از خرید آن خودداری می‌کنند، اما در کشور ما وقتی که حتی زمزمه گرانی کالایی به گوش می‌رسد، مردم چنان برای خرید آن هجوم می‌برند که قیمت آن کالا دو برابر می‌شود.

به گزارش «تابناک»، عبدالرضا یاری به مناسبت روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان(۹ اسفند) در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به شرایط بد اقتصادی که امسال برای مردم و مصرف کنندگان پیش آمده و آنها را تحت فشار قرار داده، افزود: در روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان امسال دل پر از غصه‌ای داریم. به حرمت شرایط اقتصادی بدی که مردم با آن مواجهند، امسال مراسم روز ملی حمایت از مصرف کننده را برگزار نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر چه بخشی از مشکلات اقتصادی فعلی ناشی از ضعف‌های مدیریتی و نظارتی است، اما نباید این نکته را در نظر نگرفت که خود مصرف‌کنندگان نیز تا حدودی در این زمینه مقصرند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه تعدادی از افرادی که به این کار دست می‌زنند مصرف‌کنندگان واقعی نیستند و دلالانی هستند که خود را به عنوان مصرف کننده نشان می‌دهند، یادآور شد: این افراد با کاری که انجام می دهند آب در آسیاب دشمنانی می‌ریزند که یک جو روانی را از بیرون کشور هدایت می‌کنند و قصد دارند بازار داخلی ما را به هم بریزند.

یاری معتقد است، اگر چه بعضی از افراد از سر ناآگاهی دست به خریدهای بی انصافانه می‌زنند، اما عده‌ای نیز از سر آگاهی و منفعت طلبی وارد این عرصه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند منافع ملی و بلندمدت همه کشور به منافع یک فرد یا گروه خاص ارجح است و نباید با اقدامات اینچنینی و هجوم برای خرید یک کالا به التهابات بازار دامن بزنند.

وی با بیان اینکه این افراد فکر می‌کنند در کوتاه مدت با خرید یک کالا مانند طلا، دلار و ... سود می‌کنند، اضافه کرد: این در حالی است که قیمت بسیاری از کالاها سلسله وار به هم متصل است و با افزایش قیمت یک کالا، کالاهای دیگر نیز گران می شود و تاثیر آن بر زندگی همین افراد نمود دارد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان کرمانشاه گفت: بخشی از این وضعیت ناشی از ناآگاهی مردم و مصرف کنندگان نسبت به وظایف و تکالیفی است که بر عهده دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۴
دوست عزیز، گرانی با تورم فرق دارد، کشورهایی که جنابعالی از انها یاد میکنید تورم افسار گسیخته ندارند تا مردم برای حفظ ارزش پولشان مجبور به خرید شوند. گرانی یعنی افزایش قیمت یک یا چند کالای خاص که بدلیل کمبود عرضه یا افزایش تقاضا ایجاد میشود ولی تورم افت ارزش پول است و به همه کالاها و خدمات سرایت میکند و باعث افزایش عمومی قیمت ها میشود. گرانی را میشود با نخریدن کنترل کرد ولی تورم را نه. عامل ایجاد تورم دولت و بانک مرکزی است نه مردم .
مردم وقتی امروز یک کالا می خرند قیمت همان کالا نسبت به روز قبل جند صد افزایش می یابد این یعنی بحران اقنصادی
الان وضعیت اقتصادی کشور از وضعیت بحران گذاشته ومرحله قحطی در حال شکل گیری می باشد
گرانی ما با گرانی مردم دنیا هم فرق داره!!
هرجای دنیا وقتی گران میشه و مردم نمیخرن قیمتش برمیگرده به قبل! ضمن اینکه مردم سایر نقاط دنیا میدونن قیمت یک جنس برای 20 سال چنده!
در ایران :
-اولا شما نمیدونی قیمت واقعی یه کالا چنده! چون هر سال یا بعضا ماهانه با تورم 20 30 درصدی قیمت ها عوض میشه و چه بسا همون قیمت که برای ما گران محسوب شده قیمت واقعی کالا با توجه به تورم باشه!
-دوما وقتی بر فرض با در نظر گرفتن قیمت دلار (که مبنای محاسبات تمامی خدمات و کالاها شده) و تورم ، کالایی گران میشه دیگه قیمت اون کالا بر نمیگرده پایین و تقریبا به مردم ثابت شده که اگر امروز نجنبن و حتی 2 برابر قیمت هم نخرن فردا باید 3 برابر بخرن و عملا کاهشی در کار نیست مانند تجربه تخم مرغ قیمت خودرو یا سکه یا مسکن!!!
-سوما تو کشور های خارجی یه کالا احتمال گران شدن داره که مردم از خرید در اون زمان امتناع میکنن! در ایران کدام کالا رو گران نخریم وقتی همه اقلام از هر نوعی با هم گران میشن!! گوشت رو نخریم یا شیر و ماست رو؟ یا برنج رو؟ یا میوه جات؟ مواد غذایی رو نخریم یا کالای پوشیدنی؟ مسکن نخریم یا خودرو؟
-چهارما مگه دولت وقتی مردم اتحاد پیدا کردن که خودرو نخرن اجازه داد؟؟؟اتحاد مردم رو با دادن وام و اقساط شکستن!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار