بازدید 18365
حجت‌الاسلام پورمحمدی؛

وزیر خارجه شاه که حزب‌اللهی نیست تا از جمهوری اسلامی تعریف کند/ دلیل عصبانیت دولت آمریکا و ترامپ از مردم ایران/ مشکلات وجود دارد و باید برای حل آن چاره‌اندیشی کرد

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، با بیان اینکه احزاب باید نیرو تربیت کنند و در کنار انتقاداتی که دارند، پیشنهادهای خود را برای بهبود وضعیت و اصلاح امور ارائه کنند، گفت: البته توجه داشته باشید صرف بیان انتقاد بدون ارائه پیشنهاد و داشتن عزم برای بهبود و سازندگی مخرب است. حتی اگر انتقادی از دولت وجود دارد، بدون پیش بینی، آینده نگری و راه حل دادن، درست نیست مطرح شود، چون صرف بیان انتقاد آدم را سست، ناامید و تحقیر می کند.
کد خبر: ۸۸۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱ 01 March 2019

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به آخرین آیه سوره آل عمران، راه رستگاری را در ایستادگی و مقاومت در مقابل سختی ها و مشکلات زندگی خواند و اظهار کرد: در روایات آمده است، وقتی دشمن به دنبال نفوذ و ضربه زدن به یک کشور و جامعه است باید شاهد مقاومت دسته جمعی مردم آن جامعه باشیم.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی ـ که در چهارمین مجمع عمومی جمعیت نیک اندیشان ایران اسلامی سخن می گفت ـ با تأکید بر لزوم حفاظت و حراست از مرزهای فیزیکی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... کشور در مقابل دشمنان، افزود: دشمنان این نظام درصددند که فضای اقتصادی کشور را پرنوسان نشان دهند و آن را با مشکل مواجه بسازند. هدف آنها از دنبال کردن این موضوع، ناامید ساختن مردم ما از آینده کشور و زیر سؤال بردن استقلال ماست.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تصریج کرد: دشمنان نظام تلاش دارند، فضای اجتماعی را متشنج و بخش های مختلف جامعه را تجزیه کنند و همچنین فضای فرهنگی کشور را آلوده سازند. در چنین شرایطی باید علاوه بر توکل به خدا، دسته جمعی در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

وزیر خارجه شاه که حزب‌اللهی نیست تا از جمهوری اسلامی تعریف کند/ دلیل عصبانیت دولت آمریکا و ترامپ از مردم ایران/ مشکلات وجود دارد و باید برای حل آن چاره‌اندیشی کرد

وی با بیان اینکه حرکت منسجم سیاسی یک کار ارزشمند و مغتنم است، گفت: احزاب و تشکل ها باید از همه قشرهای جامعه به ویژه نسل نحبه و جوان بهره بگیرند، چون در اوضاع کنونی کشور ما نیازمند تزریق انرژی جدید در بدنه جامعه هستیم و برای حل مشکلات کشور باید از جوانان بهره بگیریم.

بیشتر بخوانید

حجت الاسلام پورمحمدی به انتشار بیانیه «گام دوم» انقلاب که از سوی رهبری تبیین شده است، اشاره کرد و افزود: این موضوع، اقدام ارزشمند و بزرگی است. آقا در این بیانیه اشاره کردند که ما قبلا چه بوده ایم و اکنون چه هستیم، حتی نقاط ضعف و قوت هم در این بیانیه به روشنی مورد اشاره قرار گرفته است، ولی در قیاس با گذشته و اینکه پیش از انقلاب چه بوده ایم و اکنون در کجاییم بسیار مهم است.

وی یادآوری کرد: اکنون دو نسل بعد از ما که دوران انقلاب و جنگ را تجربه کرده ایم، آمده اند که هیچ یک از این دو واقعه را ندیده اند. لذا ما باید واقعیت ها را به آنها منتقل کنیم. الان جوان ما می گوید این چه وضعیتی است که بزرگ ترها هم دارند سؤال و انتقاد می کنند. باید به خوبی اشاره کرد که تمام واقعیت اجتماعی ما آنچه اکنون می بینیم نیست و این فقط بخشی از آن است.

مشاور رئیس قوه قضائیه با ذکر یک مثال در مورد اینکه قبلا چه بوده ایم و اکنون چه هستیم، توضیحاتی داد و افزود: این روزها «اردشیر زاهدی» که پدرش ارتشبد زمان رضا شاه و خود او نیز شوهر خواهر شاه، مدتی وزیر امور خارجه طاغوت، سفیر ایران در انگلستان و در سال های پایانی حکومت پهلوی سفیر ایران در آمریکا بود، به تازگی مصاحبه ای را در «واشنگتن پست» انجام داده است که نکات قابل تاملی را می توان در آن دید.

وی گفت: قطعا اردشیر زاهدی، یک عنصر انقلابی و حزب اللهی نیست، بلکه عضو ارشدی از رژیم طاغوت است. او گفته که مخالفان جمهوری اسلامی اجیر شده دشمنان ملت ایران و مواجب بگیر و مزدور آنها هستند. او از ترامپ، اسرائیل، عربستان، داعش، یمن و ... سخن به میان می آورد و خطاب به خبرنگار رسانه آمریکایی می گوید که چه کسی در این دنیا داعش را سر جایش نشاند؟ مگر غیر از جمهوری اسلامی کسی چنین کاری کرد؟

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه اردشیر زاهدی در این مصاحبه خطاب به مصاحبه کننده آمریکایی می گوید که شما در فلسطین، یمن و دیگر نقاط دنیا به راحتی آدم می کشید و جان انسان ها برای تان اهمیت ندارد، عنوان کرد: او همچنین در این مصاحبه می گوید که من به دولت و کشور افتخار می کنم حالا که می بینم امنیت آن حفظ شده، مردمش و جوانانش با سواد شده اند، پشرفت ها حاصل شده، جوانان ایران می توانند کشور را به واسطه تخصصی که کسب کرده اند، اداره کنند و دیگر نیازی به خارجی ها ندارند. پس اینکه چه بوده ایم و چه شده ایم خیلی مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: در این چهل سال خیلی کارها شده و باید دید، چه اتفاقات عظیمی افتاده است. درست است که بخشی از مشکلات حاصل مدیریت های نادرست و بی کفایتی هاست، موفقیت هایی به دست آمده که حاصل تلاش مدیریت ها و مردم است. البته قبول داریم که گرانی ها، برخی مشکلات، کمبود و قصور در وزارتخانه ها، قوه قضائیه و سایر ارکان وجود دارد که باید آنها را رفع کنیم.

وزیر سابق دادگستری تأکید کرد: باید واقعیت ها را مطرح و مشکلات کشور را بدون هرگونه مسامحه ای دنبال کرد. برای بهبود وضعیت کشور و مردم باید در ادامه گام اول انقلاب، گام های دوم و بعدی را برداشت تا وضعیت کشور را بهبود بخشید.

وی با تشریح این موضوع که نگاه ما به مشکلات کشور باید چگونه باشد، ادامه داد: ما مشکلات اجتماعی در کشور داریم، اما از بعد کلان که نگاه می کنیم، کشور و جامعه ای منسجم و خانواده مدار هستیم، در حالی که در دنیا از این بابت مشکلات زیادی وجود دارد. محور بودن خانواده موضوعی مهم است. بیشتر نقاط دنیا در حال بی هویتی و خارج شدن از محور بودن مادران و زنان هستند که این مشکل بزرگی در بعد اجتماعی است.

حجت الاسلام پورمحمدی به مهم ترین دستاورد سیاسی جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: نرخ مشارکت مردم ما در انتخابات های مختلف جزو بالاترین نرخ های جهانی است. برای انتخابات شوراها میانگین مشارکت در کشورهای دنیا زیر 40 درصد، برای انتخابات پارلمان زیر 50 و برای ریاست جمهوری زیر 60 درصد است، در حالی که نرخ مشارکت در انتخابات های مختلف در ایران بالای این میانگین هاست و این نشان دهنده نشاط سیاسی جامعه ماست.

 

وزیر خارجه شاه که حزب‌اللهی نیست تا از جمهوری اسلامی تعریف کند/ دلیل عصبانیت دولت آمریکا و ترامپ از مردم ایران/ مشکلات وجود دارد و باید برای حل آن چاره‌اندیشی کرد

وی گفت: فضای بازی برای گفت و گو و نقد در کشور ما وجود دارد. مردم به راحتی رئیس جمهور و دولت را نقد می کنند که در همین جلسه هم شاهد آن بودیم، آیا کسی پس از انتقاد یقه شما را می گیرد؟ شما چهل سال پیش نمی توانستید به پاسبان سر کوچه انتقادی بکنید؟

وزیر پیشین کشور با بیان اینکه امروز هیچکس در دنیا جرأت نمی کند که خلاف نظر و سخن آمریکا اقدامی انجام بدهد، یادآور شد: نه در اروپا و نه در آسیا هیچ یک از کشورها چنین جرأتی ندارند. در جلسه اخیر ترامپ با رهبر کره شمالی او یکباره وسط جلسه بلند می شود و بدون اینکه احترامی برای طرف مذاکره اش قائل باشد، می گوید که مذاکرات بی نتیجه است و جلسه را ترک می کنند. این نشان دهنده استکبار و تکبر آنها در مقابل کشورهای دنیاست.

وی اظهار کرد: امروز ترامپ و دولت آمریکا از مردم ایران عاصی شده اند. آنها می گویند چرا مردم و حکومت ایران ما را تحقیر می کنند. می گویند ما پولدارترین کشور دنیا هستیم و بیشترین نفوذ سیاسی و اقتصادی را در جهان داریم، چرا باید مردم ایران «مرگ بر آمریکا» بگویند؟ چرا به ما «شیطان بزرگ» می گویند؟ مردم ایران افول سیاسی آمریکا را با این رفتارشان رقم زده اند. البته ما در کنار این موضوعات حتما باید به فکر مشکلات مردم باشیم و برای رفع آن تلاش کنیم.

حجت الاسلام پورمحمدی با تأکید بر اینکه اگر می خواهیم وضعیت ایران را بدانیم که در چه شرایطی است، باید از بالا صحنه را دید، افزود: این برای ما سخت است، اما یک راه ساده برای آن می گویم. وقتی ترامپ می خواهد برای ایران تصمیمی بگیرد، با شعار 22 بهمن و صدا و سیما و روزنامه ها تصمیم نمی گیرد. حتی نتانیاهو، اروپا و عمله های آنان در منطقه نیز چنین تصمیم نمی گیرند. اگر می خواهید واقعیت را بدانید، این است که همه آنها از شما (مردم ایران) و آینده شما خیلی نگرانند.

به گفته وی، ما به گذشته خودمان که نگاه می کنیم و دستاوردها را که می نگریم، مشکلات و ضعف های زیادی را داریم، اما به دشمن که نگاه می کنیم متوجه می شویم که ملت ایران تاکنون گام های بلند و موفقی در عرصه های مختلف برداشته است. آنها هم از این نگرانند که ملت ایران می تواند خودش مشکلات را حل کند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارزبا بیان اینکه احزاب باید نیرو تربیت کنند و در کنار انتقاداتی که دارند، پیشنهادهای خود را برای بهبود وضعیت و اصلاح امور ارائه کنند، گفت: البته توجه داشته باشید که صرف بیان انتقاد بدون ارائه پیشنهاد و داشتن عزم برای بهبود و سازندگی مخرب است. حتی اگر انتقادی از دولت وجود دارد، بدون پیش بینی، آینده نگری و راه حل دادن درست نیست مطرح شود، چون صرف بیان انتقاد آدم را سست، ناامید و تحقیر می کند.

وی در پایان به فراز پایانی بیانیه «گام دوم» که رهبر انقلاب آن را نقشه راه ادامه انقلاب و کشور دانسته اند، اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان در سطرهای پایانی این بیانیه خطاب به جوانان می گویند، «توصیه من امید و نگاه خوش بینانه به آینده است که بدون آن نمی توان هیچ گامی برداشت.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۶۶
انتشار یافته: ۷۵
مدتی هم برای مقاومت تعیین شده یا مادام العمر است ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
مشکل فعلی کشور ما فساده
فساد در قشر مردم پابرهنه اگر هم باشد اتفاقی نمی افتد
فساد در سطح مسئولین و مدیران است که دارد کمر مردم
را می شکند
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
چند توصیه دوستانه یک فيلسوف افسرده


۱) مدرسه رفتن بی فایده است چون اگه باهوش باشی معلم وقت تو رو تلف
میکنه، اگه خنگ باشی تو وقت معلمو

۲) دنبال پول دویدن بی فایده است، چون اگه بهش نرسی از بقیه بدت میاد اگه
بهش برسی بقیه از تو

۳) عاشق شدن بی فایده است، چون یا تو دل اونو میشکنی یا اون دل تورو یا
دنیا دل هردوتونو

۴) ازدواج کردن بی فایده است، چون قبل از 30 سالگی زوده بعد از 30 سالگی دیر.

۵) بچه دار شدن بی فایده است، چون یا خوب از آب در میاد که از دست بقیه
به عذابه یا بد از آب در میاد که بقیه از دستش به عذابن

۶) پیک نیک رفتن بی فایده است، چون یا بد میگذره که از همون اول حرص
میخوری یا خوش میگذره که موقع برگشتن غصه میخوری

۷) رفاقت با دیگران بی فایده است، چون یا از تو بهترن که نمیخوان
دنبالشون باشی یا ازشون بهتری که نمیخوای دنبالت باشن

۸) دنبال شهرت رفتن بیفایده است، چون تا مشهور نشدی باید زیر پای بقیه رو
خالی کنی ولی وقتی شدی بقیه زیر پای تو رو خالی میکنن

۹) ايميل فرستادن بی فایده است، چون یا خوب مینویسی که مطلبتو به اسم
خودشون میفرستن و حرص میخوری یا بد مینویسی که مطلبتو نمیخونن و حرص
میخوری.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
آهاب نعمت

حالا شدی فیلسوف افسرده

افسردگی هم عالمی داره
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
اردشیر زاهدی از بدترین مهره های رژیم سابق بود

عیاشی های گسترده وی بحدی بود که همسرش از او طلاق گرفت
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
مادام العمر نه فقظ برای ما بلکه برای نسلهای بعد هم هست
اگر ده برابر این هم شکم برخی شکم پرستان را سیر کنید باز یک عده ای غرض دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
به همین بهانه سرنایه مملکت رو خرج سوریه عراق کنید ملت هم حق اعتراض ندارن ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
خرجی که در انجا می شود برای امنیت خودمان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
نکنه ناقلا خود حاج حسین هستی ، کسی که دبگه کیهان نمیخونه داری دست له دامان تابناک شدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
درست نظر بده بی ادب ، شکم تو که سیر هست ور حال پرستیدن است نه شکم ملت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
پس معلوم شد که فکرتون منحرف هست کلا
خطاب به۲۳:۱۱
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
از کامنتت معلومه جزو اون دسته ای که شکمشون حسابی از چند جهت سیر شده داداچ دوتا کیک بنداز مام یک صدم تو سیر بشیم قول میدم بیام مثل تو نسخه بپیچم و حرفای تورو بزنم تو دهن مردم
این حزب بازی آدم را به زمان شاه می برد!
احزاب باید از بطن جامعه نشئت بگیرند و نه مصنویی ودستوری ساخته شوند.
پاسخ ها
م ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
حزب وای نگو بلا بگو ،،بابا شاه به درک واصل شد چهل سال پیش عمری گذشت حالا را درست کن اون اگه حزبلهی نبود خاوری بود مدیران پدیده کارمندان بانک ... وغیره همه حزب الهی بودن باور کن قدری که شیطان خدا رو.پرستش کرد نوح پیامبر نکرد جان من بخیال شاه پیداش نمیشه اگه شد خودم قلم پاشو میشکنم این مردک ،،،بی عرضه روشما الان مملکت و دریاب
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
تشکل حزبی دولتی و دستوری نیست بلکه برگرفته از نظر رای مردم هست
آقای پورمحمدی، نظر شما در مواردی صحیح است، اما در مواردی بنده موافق نیستم. مثلا همین روزنامه قانون یک تیتری زد، بر فرض تیتر به حقی نبود، اما تعطیلش کردن، بالاخره اگر فضای آزاد و بحث و نقد است، پس بگذارید سیاست های منطقه ای خودمان را نقد کنیم. از پیامبر خدا هم سوال میشد و حتی به پیامبر هم در زمان حضورش در میان امت نقد صورت میگرفت که پیامبر پاسخ میداد. پس اینطور نیست که فضا بسته شود

بنده همینجا نقد خودم را عرض میکنم، ما شعارهایی میدهید که اینها برای کشور هزینه است، شعارهایی که در هیچ جای دنیا نمیدهند، این باعث میشه رسانه های غربی چهره ای خشن از ما ترسیم کنند که ما را هم ردیف القاعده و امثال آن قرار میدهند، ما در عمل اهدافی داریم، اهداف را پیگیری کنید، اما دستکم در شعار رعایت کنید، سیاست داشته باشید، اینقدر هرچیزی را فریاد نزنید که باعث بهانه برای تحریم و فشار بر ایران شود. این نظر بنده، حالا ببینم سانسور میشه یا نه
لطفا همه صحبت های منصوب به آقای زاهدی را به طور رسمی منتشر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
از آرشیو تابناک می تونی پیدا کنی
وقتی همه ژن های خوب رو برگردوندید داخل میشه گفت دارند راست میگویند وگرنه همه حرفا اب در هاون کوبیدنه
مشكااز انجا شروع شد كه مشاغل كليدى دراختيار كسانى قرار گرفت كه تمام هم وغم ورسالت انها اين بود كه ما كماكان بصورت زائده غرب ووابسته به انها باقى بمانيم وهنوز دردولت فعلى جولان ميدهند وبه مردم تلقين ميكنند پول وتكنو لوژى ووابستگى به غرب ميتواند مارا نجات دهد وانها ذلت مارا ميخواهند
بابا حالا مییون این همه انتقاد که گوش نمیدید یکی هم تعریف کنه.مگه مشکلی حل میشه.
مثلن الان اوضاع مملکت گل و بلبله من میشینم پای صحبتهای اردشیر زاهدی بعد میگم ای داد بیداد چقدر پرنوسان شد! اردشیر زاهدی کیه اقا گیرم شاه دیو 3 سر بود بیا برو جولو رانت و اختلاسو و بگیر دوتا کلمست رانت اختلاس تابناک جان یا منتشر نکن یا ناقصش نکن ممنونم همنقدرم تحمل کردی ما رو
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
احسنت. الآن ما باید خوشحال باشیم که آقای زاهدی از ما تعریف کرده؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
چه توجیهات سیاسی قشنگی . تمام‌منابع سیاسی مسولین کشور شده که فلان کس فلان رییس جمهور و فلان مقام در خارج چی گفته اقا جان چرا این حرف ها را میزنید شما ببین مردم داخل کشور دنبال چی هستند مطالبه مردم در سه اتتخابات گذشته را ندیدی اطهارات زاهدی را دیدی . فریاد مردم را نشنیدی
اول اینکه ارثشیر زاهدی داماد شاه میباشد و شپهر خواهرش نیست او شوهر دختر بزرگ شاه از فوزیه است دوم اینکه فکر کنم کلا اشتباه میگویند من خودم سخنانی را با این مضمون از جمشید اموزگار شنیدم راستش چند پقت قبل داشتم میگشتم تو وب!!! دیدم جمشید اموزگار مصاحیه ای داشته گفتم بکذار اینو گوش کنم این از اون ادمهای پرت و پلای که تو دستگاه شاه زیاد پیدا میشدند نبود! حالیشه! با کمال تعجب سخنانی از او شنیدم که انتظارش را نداشتم واقعا نشان داد که اولا خیلی از این مسیولین فعلی کشورمان متعهدتر و وطن پرست تر است بینشش در تحلیل وضعیت ایران واقعا عالی بود او میکفت مگر میشود چند نفر جمع شوند و این حکومت را سرنگون کنند ج ا الان ارتش وسپاه قوی دارد در خیلی زمینه ها پیشرفتهای خوبی شده است درصد باسوادان بخصوص در زنان را با دوره شاه مقایسه کرد و جمعیت را پارامتر قابل توجهی دانست خلاصه گفت که من عوامزده و عوامفریب نیستم چهار نفر بگویند ال و بل من هم همان را تکرار کنم این دلخوشکنکها که برخی میگویند اصلا درست نیست و ج ا یک دولتی و یک نظامی است که اکنون اقتدار دارد و کارهای مهمی انجام میدهد و اصلا براندازی آن به این سادگیها که برخی فکر میکنند نیست! البته شاید اردشیر زاهدی هم چنین جیزی هایی گفته باشد ولی من از اموزگار هم شنیدم اموزگار مدتی ریس بانک جهانی بوده دیپلمات و حقوقدان است و وزیر نفت ایران بوده در دورانی که اوپک قیمت نفر را واقعی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
تابناک ، الان نظر این "افرین" رو منتشر کردی ولی نظر من را منتشر نکردی تابی؟
۴۰ ساله دارن چاره اندیشی میکنن!!!
برخی آقایان به دنبال دیده شدن هستند.
آقا غرور نگیردتون
جهت اطلاع آقای پورمحمدی که برخاسته از انقلاب هستند، باید یادآوری کنم که اردشیر زاهدی همسر شهناز پهلوی، دختر شاه، بود و نه شوهر خواهر او. حداقل تاریخی را که در آن زیسته اید را بدرستی بخوانید. دانستن تاریخ و جزئیات آن بهترین راهنمای ما برای حال و آینده مان است.
خیلی کشورها بدون هزینه هایی که ما کرده ایم به استقلال د ر مفهومی که برخی از آنها را در اینجا ذکرکردید رسیده اند، امید داد ن خوب است، اما باید روزنه ای برای حرکت به سوی آن وجود داشته باشد، حداقل اکنون آن روزنه مسدود است و چشم جای پایی برای حرکت نمی بیند.
اردشیر زاهدی شوهر دختر شاه بود نه شوهر خواهر شاه.
خدا رو شکر که همه چیز خوبه . ما که بخیل نیستیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
گوشت و مرغ و پراید به وفور و به ارزانی در بازار هست
منطق چقدر ضعیف بشود که تنها بتوانند با ساز فرد خسته و تعطیلی همانند اردشیر زاهدی آواز بخوانند.
جای آقای ظریف بید هم بد نیست . اردشیر زاهدی رو میگم .
جناب آقای زاهدی با این مصاحبه نشان داد, با وجود اشتباهاتی که احیانا در گذشته انجام داده, یک ایرانی وطنپرست بوده و از دشمنان ایران زمین متنفر است. پاینده ایران.
خوبه دولت محترم از تمام ایرانی هایی که در خارج کشور امثال اردشیر زاهدی حر که دل شان برای ایران می تپد دلجویی نموده اگر قصد براندازی ندارند دعوت کند به سلامت به این کشور باز گردند و در کمال آرامش و امنیت زندگی کنند ما 2500 سال قبل به قوم یهود چنین دعوتنامه ای فرستادیم و انان همراه 5 پیامبر الهی بر این سرزمین پاک (ایران) وارد شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
شما ۲۵۰۰ سال قبل تشریف داشتید که اینقدر محکم حرف می زنید
مقاومت فقط مختص مردمه مسوولان و نواده هایشان بخورند و پز بدهند نه دیگه مردم فهمیدن
این همه دلسوز کشور هستند که حرفهای دیگری میزنن. چرا از اونا صحبتی نمیارن. هدف وسیله رو توجیه میکنه؟
مدیریت پیر وسالخورده کشور را زمین گیر کرده..خلاصه کلام اینکه بعضی آقایان را فقط عزرائیل می تواند از صندلی هایشان جدا کند.
وابستگان به نظام شاه همیشه حرف بی خودی و بی حساب کتاب مثل بقیه وقتها خیلی میزنن. این نظرهای آقای وزیر امور خارجه همه مثل بقیه حرفهاشونه که شما هم قبول ندارید. الان خیلی به خود نگیرید و خوشحالی نکنید و جو گیر نشوید
آقای پور محمدی اگر قرار امروز را با 40 سال قبل مقایسه کنی پس باید دوره پهلوی را هم با قاجارها مقایسه کنید شما معلوم نیست مردم را چی فرض می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
شما باید خودتان را با کشورهای منطقه مقایسه کنید انوقت می فهمین که زیاد هم بیراه نگفته
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
احسنت.اصلا چرا فقط ایران را با 40 سال پیش مقایسه می کنید.چرا دوبی.کره جنوبی.وسنگاپور را با 40 سال قبل مقایسه نمی کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
با این تفاوت که قاجار نفت نداشت اما شاه نفت داشت ان هم بهترین قیمت و بهترین مشتری جمهوری اسلامی دشمن دارد اما شاه نداشت تحریم نداشت جمهوری اسلامی دارد چون شاه دنبال استقلال ایران نبود اما جمهوری اسلامی بدنبال حکومت مستقل از بیگانگان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
سنگاپور و دوی زیر ساخت اقتصادیشون خوب است ولی در کجای دنیا قرار دارند؟
اصلا محسوب می شوند؟ یا اصلا در رتبه بندی جهانی حرفی برای گفتن دارد؟
ناشناس
| Canada |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
فاصله درآمد سرانه ایران با کشورهای اروپای غربی نیز در این چهار دهه تغییر قابل ملاحظه‌ای داشته است. درحالی‌که در سال 1358 درآمد سرانه ایرانیان تقریباً نصف مردم ایتالیا و انگلیس و یک‌چهارم فرانسه و آلمان بود اکنون معادل یک‌دهم انگلیس، یک‌هفتم ایتالیا و یک‌هشتم فرانسه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
قدرت خرید شما با قبل انقلاب
فرقی نکرده
در ضمن اروپای غربی الان هم دوبرابر شما قدرت خرید دارند که می شود همان نصف شما
خطاب به پرچم کانادا
وزیر پیشین کشور با بیان اینکه امروز هیچکس در دنیا جرأت نمی کند که خلاف نظر و سخن آمریکا اقدامی انجام بدهد، یادآور شد: نه در اروپا و نه در آسیا هیچ یک از کشورها چنین جرأتی ندارند.دلیل اینکه جرات ندارند کاملا مشخص است اقتصاد آنها به کلی نابود می شود مردم این کشورها دوست ندارند تا ابد زیر بار تورم دورقمی و یا۳رقمی و یا مانند ونزوئلا تورم میلیون زندگی کنند.
صلاح خویش خسروان دانند!
ایشان وقایع و روخدادها سیاسی و تاریخی را به گونه ای مورد تفسیر و تبین قرار می دهند چنان که نتایج موقتی آنها بیش از ماهیت آنها اهمیت دارد و باز در همین نتیجه گیری های پر ضد و نقیض هم جانب حق و انصاف را بجا نیاورده اند و در همین گفته ها جنگ هفت ساله ایران و عراق را به زعم تمامی خسارتهایی که برای هر دو کشور داشت و هوشیاری هایی که لازم بود با اجتناب از برخی سیاست های مانع از آن گردد چنان تحریف و تبذیر نموده اند که گویا سقوط حکومت صدام حسین در این جنگ اتفاق افتاد.
تجربه ۴۰ سال کدورت و دشمنی بین ایران و آمریکا، مبین این امر است که این دو کشور نمی توانند منافع یکدیگر را در منطقه و جهان نادیده بگیرند و برای خروج از این نزاع غیر ضروری و هزینه های غیر قابل توصیف آن چاره جز احترام به منافع مشترک و جمعی یکدیگر ندارند و مصداق عینی این ادعا همین توافق جامع هسته ای موسوم به برجام است.
بایستی بر این ضد و نقیض گویی های خسروان آور خط بطلان بکشیم و نتیجه برجام را مقایسه کنیم با آنچه که انگلیس ها و فرانسوی ها در آشوب های سال ۸۸ به مانند قرارداد ۱۹۰۷ در سر داشتند که البته خوابشان تعبیر نشد.
پیش از توافق برجام هم بسیاری بودند که با اصل مذاکره با آمریکا مخالفت می کردند و رسیدن به توافقی که بر أساس منافع مشترک و جمعی دو طرف باشد را از محالات می دانستند.
متاسفانه غایت استفاده را از این فرصت بی نظیر نکردیم و باز ملت ایران هم پیاز را خوردن و هم چوب آنرا بدان دلیل که در کشور اجماعی برای پایان دادن به این نزاع غیر ضروری و خسران بار ملی نیست.
اگر توافق برجام هم سو با منافع ملی ایران نیست پس نگرانی ما از خروج ترامپ از برجام چیست پس چرا ما هم از این توافق خارج نمی شویم؟ اگر که این توافق هم سو با منافع مشترک دو طرف بوده است همچنان که ما به رغم خروج ترامپ به آن پایبندیم پس نگرانی و دلواپسی از تعمیم این توافق به دیگر موضوعات مورد اختلاف دو کشور در منطقه از جمله اسرائیل بر چه پایه و أساس منطقی است؟ ۴۰ سال مذاکرات موردی برای منافع و امنیت ملی ایران جز خوردن و پیاز و چوب چه دستاورد و ارمغانی آورده است؟
برای یکبار هم که شده بایستی وارد مذاکره ای شویم که کانون و مرکز اختلافات دو کشور است و این مذاکرات و نتایج آن به معنای نادیده گرفتن و واگذاری قدرت نرم و سخت ایران در منطقه نیست بلکه پایه و أساس آن منافع مشترک و جمعی و پایان دادن به نزاعی غیر ضروری است تا زمانیکه طرفین ملزم به رعایت آن در عمل باشند.
در صورتیکه ایران در مذاکرات عاتی از مواضع راهبردی خود در رابطه با اسرائیل عقب نشینی کند و با تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل به پایتختی قدس شرقی و غربی موافقت نماید و متعهد شود بعد از تشکیل کشور فلسطین، اسرائیل را برسمیت بشناسد علاوه بر اینکه نخست وزیر اسرائیل دیگر بهانه برای مخالفت با تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی و دشمنی با ایران نخواهد داشت بلکه بسیاری از اختلافات دیگر ایران و آمریکا که متاثر از این امر است بلاموضوع می گردد.
کل اقتصاد روسیه اندازه ایالت کالیفرنیا است.چیزی کاملا مشخص است امریکا با معتهدات اقتصادی هوشمندانه و پیوستن تمام کشورهای بین المللی به آنها و پیوند زدن اقتصاد جهانی به هم به قدرت بلامنازع جهانی تبدیل شده و به راحتی با تحریم اقتصادی به تمام خواسته های خود می رسد.
در جلسه اخیر ترامپ با رهبر کره شمالی او یکباره وسط جلسه بلند می شود و بدون اینکه احترامی برای طرف مذاکره اش قائل باشد، می گوید که مذاکرات بی نتیجه است و جلسه را ترک می کنند.
مسئولان که همه بچهاتون سرمایهاتون اونوره بوق بوق نکنید.
اینکه انتقاد بدون دادن راه حل مضر است و آدم را سست میکند کاملا غلط است. دانستن یک مشگل خودش یک نعمت است و در بسیاری موارد مدتی طول میکشد تا راه حل پیدا شود. از شخصی که خودش را مهم میداند چنین سخنان بی پایه ای فقط جای نامزدی دارد.
اقای پور محمدی شما باید ایران رو با کره جنوبی و ژاپن و عربستان و امارات مقایسه کنی چرا وقتی ایران ماشین و لورازم خانگی تولید میکرد تازه کره داشت استارت شروع رو میرد ؟متاسفانه شما الگوی شما کره شمالی و لیبی و ونرولاست ، مقاومت تا سر حد نابودی ملت و دیگر هیچ ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
عربسنان ؟!!!!
کره و ایران مثل هم بودند
با اگاهای حرف بزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
البته مقاومت برای ملت نه مسیولین کسی ۴۰ میلیون بگیره براش تورم نعنی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
با همین مقاومت است که رتبه علمی بالایی دارین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
شما بیشتر دنبال پیوستن به کنوانسیون ها هستید تا کار کردن و بهانه شما هم پذبرفتنی نیست
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
مقایسه با کره جنوبی و ژاپن که جزو قدرت های اقتصادی بین النللی هستند ممکن نیست ترکیه و عربستان که هم جهش بسیار خوبی در توسعه داشته اند خصوصا ترک ها که کم کم در حال تبدیل شدن به قدرت بین المللی هستنداکنون عراق و سوریه برای مقایسه باقی مانده اند که عراق هم بزودی جهش خواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
ترکیه که اینقدر جهش خوب داشته ان وقت چرا هنوز قدرت خریدشان با ایران یکی است؟
مصر چی که الان از ایران بدتر است ؟
در مورد انتخاب فرموده اند و مشارکت مردم در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری بعد باید منتظر تصمیم گیری مجمع برای امور مهم باشیم؟
از هزاران نکات منفی وزیر خارجه شاه چشم پوشی کردید چسبیدید به چند جمله اخیرش !!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حرف رایگان زدن آسان است!!!!!!
جناب پور محمدی بزرگترین اندیشه ای که میکنید آن است کشور را به اهلش بسپارید تا با علم روز آنرا اداره کنند .
کشور داری به سیاق که 500 سال پیش نمی شود .
اقای پور محمدی ۸ سال جنگ و ۴۰ سال تورم و رساتدن دلار ۷ تومانی رو به ۱۴ هزار تومان و پراید ۲ میلیونی رو به ۵۰ میلیون و خروح نخبگان از کشور و ورد دام ....
تابی جون بخاطر fatf که میخاد فردا تو مجمع بررسی بشه ، بسته خبری رو امشب حذف کردی ، لطفا با طناب پوسیده امثال میر سلیم وارد چاه نشوید ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
میرسیلم به مرحله یقین رسیده
با سلام و ارز ادب و احترام
بخاطر اصرار دوستان و مدیریت آمل محترم سایت وزین تابناک بنده بعد از مرخصی از بیمارستان نظر خود را بدینوسیله اعلام میدارد:
فعلا تا اطلاع ثانویه ضمن تایید همه دوستان با کلیه نظرات و کامنتها مخالفم
اقاى پور محمدى،استاد مغالطه ،چهل سال پيش
مردم براى كسب كرامت انسانى انقلاب كردن،حال
ايشون منت ميزاره كه مردم إز رئيس جمهورش انتقاد
مى كنند،جان مردم به لب رسيده كه انتقاد مى كنند،
هممون سرکاریم
جلوی امریکا و اسراییل ایستادند هزینه دارد وآنرا فقط مردم دارند می دهند نه مسولان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل