بازدید 3161

ترامپ: امکان امضای توافقنامه وجود داشت اما آن را به بعد موکول کردیم

بعد از نشست بدون توافق کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در هانوی ویتنام دونالد ترامپ و مایک پامپئو در کنفرانسی خبری حاضر شدند و درباره نتایج این نشست صحبت کردند.
کد خبر: ۸۸۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 28 February 2019

بعد از نشست بدون توافق کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در هانوی ویتنام دونالد ترامپ و مایک پامپئو در کنفرانسی خبری حاضر شدند و درباره نتایج این نشست صحبت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در این کنفرانس خبری در ابتدا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را شخصیت برجسته‌ای خواند و گفت: روابط ما با اون همچنان قوی و مستحکم است.

ترامپ نشست امروز خود با اون را مثبت و نتیجه‌بخش خواند.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت: کره شمالی برای خلع سلاح اتمی در برخی مناطق اعلام آمادگی کرد که این غیر از آن چیزی بود که ما می‌خواهیم.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به همکاری کارگرره‌های دو طرف درباره این توافق ابراز امیدواری کرد که در روزها و هفته‌های آتی نشستی درباره این مساله میان دو طرف برگزار شده و خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره که خواست مردم جهان است، محقق شود.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد، پیشرفتی در نشست هانوی احراز کردیم و از رهبر کره شمالی می‌خواهیم اقدام بیشتری کند. رئیس ترامپ و اون پیشرفتی را در این مذاکرات داشتند اما نتوانستند قدمی در تحقق توافق بردارند.

پامپئو با اشاره به اینکه امروز به توافقی که در پی آن بودیم، دست نیافتیم، تصور می‌کنم کیم جونگ اون از ما توقع داشت ما کاری کنیم و ما نیز از او خواستیم تلاش بیشتری کند اما او برای آن آمادگی نداشت.

وی گفت: امیدواریم توافق قبلی در نشست سنگاپور اجرا شود.

همچنین ترامپ تصریح کرد: امکان امضای توافقنامه‌ای وجود داشت اما ما توافق کردیم آن را به بعد موکول کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: کیم برای پیشروی بیشتر در نشست امروز آماده نبود.

وی در ادامه این کنفرانس با اشاره به اینکه مساله اصلی در این نشست تحریم‌ها بود، اظهار کرد: در صورت ایجاد شرایط مناسب توافقی حاصل خواهد شد و آن زمان تحریم‌ها را لغو خواهیم کرد.

ترامپ افزود: کیم حاضر به خلع سلاح‌ اتمی در مقابل لغو کامل تحریم‌ها بود اما این مساله در حال حاضر درست نیست.

او اظهار کرد: کره شمالی درخواست کرد تا تحریم‌ها به طور کامل برداشته شوند و من آن را قبول نکردم.

ترامپ افزود، رهبر کره شمالی وعده داد دست به آزمایش اتمی یا آزمایش موشکی نزند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر