بازدید 11583

ام دی اف یا چوب؛ کدام برای کابینت آشپزخانه مناسب تر است؟

کد خبر: ۸۸۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶ 27 February 2019

کابینت‌ها از مهم‌ترین اجزای یک آشپزخانه محسوب می‌شوند. در انتخاب جنس و سبک کابینت‌ها علاوه بر کاربردی بودن، جنبه زیبایی شناسی را هم باید در نظر گرفت. هماهنگی کابینت‌ها و دیگر تجهیزات و اجزای آشپزخانه می‌تواند در دلچسب بودن فضا تاثیرگذار باشد. متریال و رنگ مناسب کابینت‌ها می‌تواند فضای آشپزخانه را روشن‌تر و بزرگ‌تر جلوه دهد.

کابینت ها در انواع مختلفی مثل ممبران، هایگلاس، ام دی اف، پیوی سی و تمام چوب وجود دارند. اما به طور قطعی نمی‌توان گفت کدام متریال برای کابینت مناسب‌تر است زیرا مقاومت و استحکام کابینت به عوامل مختلفی مانند شیوه نگه‌داری، آب و هوا، نحوه استفاده و موارد دیگری بستگی دارد.

برای انتخاب متریال مناسب و متناسب با بودجه و هزینه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید قبل از هر کاری اطلاعات کسب کنید. مثلا به چه سبکی علاقه دارید؟ مدرن یا کلاسیک؟ رنگ مورد علاقه‌تان چیست؟ مدل و پلان آشپزخانه‌تان چگونه است؟ کدام متریال با سلیقه و سبک موردنظرتان هماهنگ است؟ با پرسیدن سوالاتی از این قبیل به انتخاب بهتر نزدیک خواهید شد. ما نیز در این مقاله سعی می‌کنیم تا برای انتخاب مناسب، اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

 

ویژگی های کابینت چوبی

چوب متریالی با استحکام بالا برای کابینت است. کابینت‌های چوبی ممکن است به دو صورت ساخته شوند، یک نوع که مغز ودرب کابینت هر دو از چوب ساخته شده است و دیگری که مغز کابینت از جنس دیگری است و با چوب روکش می‌شود. چوب در برابر رطوبت و نفوذ آب آسیب‌پذیر است و به همین دلیل کابینت‌های چوبی به نگه‌داری و مراقبت زیادی نیاز دارند. البته در نظر داشته باشید با توجه به نوع چوب مقاومت و استحکام آن متفاوت خواهد بود. کابینت‌های چوبی گرمای و صمیمیت فضا رادوچندان خواهند کرد و برای هر دو سبک کلاسیک و مدرن قابل استفاده هستند.

ویژگی های کابینت ام دی اف

ام دی اف ها از تنوع و رنگ‌های مختلفی برخوردار هستند و به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین متریال‌ها برای ساخت کابینت هستند. در مورد کابینت‌های ام دی اف نیز ممکن است مغز کابینت از ام دی اف باشد و برای روکش از متریال دیگری مانندهایگلاس، پی وی سی، ملامینه و ... استفاده شود. از مزایای ام دی اف مقاومت بالا در مقابل رطوبت هوا و حرارت است. البته با توجه به نوع روکش کابینت کیفیت و مرغوبیت کابینت متفاوت خواهد بود و در نهایت هر چه کیفیت روکش بهتر باشد هزینهساخت کابینت به همان میزان بیشتر خواهد بود.

انتخاب نجار و کابینت ساز از استادکار 

برای انتخاب طرح و سبک کابینت آشپزخانه‌تان بهتر است از افراد حرفه‌ای و متخصصان طراحی و ساخت کابینت کمک بگیرید. زیرا علاوه بر سلیقه شخصی برخی نکات مانند فضای آشپزخانه، نور فضا و دیگر اجزای آشپزخانه در طراحی و انتخاب کابینت‌های مناسب موثر خواهد بود. با استفاده از راهنمایی و مشورت با متخصصان این حوزه می‌توانید علاوه بر استفاده حداکثری و کاربردی از فضای آشپزخانه، با توجه به بودجه موردنظرتان هزینه کنید. استادکار اپلیکیشنی است که برای انجام کارهای نجاری و کابینت سازی می توانید از آن کمک بگیرید. از طراحی و ساخت کابینت های مختلف گرفته تا تعمیر و ساخت وسایل چوبی، استادکار بهترین یار و همراه شما خواهد بود.

 

خدمات ارائه شده توسط استادکار در زمینه کابینت‌سازی

برای انتخاب و ساخت کابینت آشپزخانه علاوه بر مدل، زیبایی، استحکام و هزینه، انتخاب نجار و کابینت‌ساز حرفه‌ای و با تجربه نیز در خروجی مطلوب موثر است. اگر برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه و ساخت کابینت به خدمات کابینت‌سازی و نجاری نیاز دارید لازم نیست برای پیدا کردن کابینت‌ساز وقت‌تان را هدر دهید. تنها کافی است به سایت و یا اپلیکیشن استادکار مراجعه کنید و سفارشتان را به صورت رایگان ثبت کنید. از ویژگی‌های استادکار علاوه بر ارائه قیمت‌های شفاف قبل از شروع کار، امکان استفاده از خدمات مشاوره رایگان توسط متخصصان است.اپلیکیشن استادکار پلی است میان متخصصان حرفه‌ای و کسانی که به خدمات با کیفیت نیاز دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار