بازدید 14409
۲

چگونگی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه دانشجویی دانشگاه آزاد

پیرو امضای دو تفاهم نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و دو بانک، دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از تسهیلات بانکی به مبالغ ده، بیست و سی میلیون تومان بهره‌مند شوند. اما چگونه؟
کد خبر: ۸۸۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 26 February 2019
پیرو امضای دو تفاهم نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و دو بانک، دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از تسهیلات بانکی به مبالغ ده، بیست و سی میلیون تومان بهره‌مند شوند. اما چگونه؟
 
به گزارش «تابناک»، شهریور ماه امسال بود که خبر رسید دو تفاهم نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و بانک های مهر اقتصاد و رسالت به امضا رسیده که هدف از آن، ارائه تسهیلاتی ویژه به دانشجویان این دانشگاه است؛ تسهیلات قرض الحسنه به منظور پرداخت شهریه دانشگاه.
 
تفاهم نامه‌های که با ابلاغ دستورالعمل اعطای این تسهیلات توسط معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی، رسما اجرایی شدند تا متقاضیان دریافت این تسهیلات بتوانند وام هایی تا سقف سی میلیون تومان دریافت نمایند.

مجید مشکینی، معاون توسعه مدیریت و منابع این دانشگاه در این باره می‌گوید: تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی از طریق ثبت‌نام در سامانه sajed.iau.ir توسط دانشجویان و پس از طی تشریفات اداری و قانونی به حساب شهریه دانشجویان منظور می‌شود. دانشجویان می‌توانند تمامی روند اجرایی را تا دریافت تسهیلات از طریق سامانه مذکور پیگیری و مشاهده کنند.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه متقاضیان می‌بایست از یازدهم اسفندماه لغایت ۲۲ اسفند جهت ثبت‌نام در بخش صندوق رفاه دانشجویان در سامانه ساجد اقدام نمایند، می‌افزاید: براساس این دستورالعمل، اعطای تسهیلات بانک قرض‌الحسنه رسالت نیاز به مراجعه حضوری در شعب ندارد و مراحل تشکیل و تکمیل پرونده در محل واحد‌های دانشگاهی سراسر کشور توسط مسئولان صندوق رفاه دانشجویان واحدها، راهنمایان و نمایندگان کانون انجام می‌شود. همچنین برای اعطای تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دانشجویان می‌توانند به نزدیک‌ترین شعبه بانکی مربوطه در محل زندگی یا تحصیل خود جهت تشکیل و تکمیل پرونده مراجعه کنند.
 
مشکینی در تشریح روند پرداخت این تسهیلات می‌گوید: بانک‌های عامل مبلغ تسهیلات را به حساب تعیین‌شده به‌نام صندوق رفاه دانشجویان سازمان مرکزی واریز می‌کنند و سپس مطابق با ثبت‌نام دانشجویان مبالغ واریزی به حساب درآمدی واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه انتقال داده می‌شود. دانشگاه صرفا به‌عنوان معرف است و هیچ‌گونه تعهدی نسبت به بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی دانشجویان ندارد.
 
وی در ادامه می‌افزاید: دانشجویانی که پس از دریافت تسهیلات، در واحد دیگر میهمان می‌شوند و میهمانی ایشان تداوم می‌یابد یا دانشجویانی که براساس ضوابط و مقررات به واحد دیگری انتقال می‌یابند، میزان بستانکاری ایشان درخصوص این تسهیلات توسط واحد‌های مبدأ به حساب واحد‌های مقصد واریز می‌شود.
 
گفتنی است بر اساس تفاهم نامه صورت گرفته میان این دانشگاه و بانک های یاد شده، قرار است بانک مهر اقتصاد وام دانشجویی ۲۰ و ۱۰ میلیون تومانی با کارمزد ۳ درصد به متقاضیات پرداخت نماید و تعهدات بانک رسالت کمی متفاوت است و وام تا سقف ۳۰ میلیون تومان با کارمزد ۲ درصد خواهد بود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بانک قرض الحسنه مهر ایران صحیح است، نه بانک مهر اقتصاد.
اصلاح بفرمایید.
سلام
شرایط گرفتن وام دانشجویی به چه صورتی؟؟
ایا باید سپرده داشته باشیم ؟؟
ما که دانشجوییم سپرده نداریم چی کار کنیم؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی